Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trendy i megatrendy w ponowoczesności 3401-SEMM-TMPd
Seminarium magisterskie (SEM-MGR) Rok akademicki 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Dobór literatury będzie miał charakter indywidualny poprzedzony konsultacjami z prowadzącą przy problematyki pracy.

Literatura wprowadzająca:

Kuncer A., in, Trendy. Interpretacje i konfrontacje, Olsztyn 2018.

Eatwell R., Goodwin M., Narodowy populizm. Zamach na liberalną demokrację, Katowice 2020.

Taylor Ch., Nowoczesne imaginaria społeczne, Kraków 2010.

Penn M.J., Zalesne, Mikrotrnedy. Małe siły, które niosą wielkie zmiany, MT Biznes, 2009.

Eagelton T., Koniec teorii, Warszawa 2012.

Jenkins H., Ford S., Green J., Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze, Łódź 2017.

Danecki B., Bartoszek A., Muzyczne preferencje a wrażliwość etyczna i światopogląd młodzieży, Warszawa 2020.

Beck U., Giddens A., Lash S., Modernizacja refleksyjna, Warszawa 2009.

Taibbi M., Nienawiść sp. z o.o. jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem, Warszawa 2020.

Alexander J.C., Znaczenia społeczne, Kraków 2010.

Efekty uczenia się:

Uczestnicy w zakresie:

Wiedzy będą

– znali ujęcia teoretyczne odnoszące się do trendów i megatrendów społeczno-kulturowych

– znali ujęcia teoretyczne związane przemianami społeczno-ekonomicznymi i kulturowymi dokonującymi się we współczesnych społeczeństwach.

Umiejętności będą potrafili

– przeprowadzić pogłębioną analizę procesów zachodzących we współczesnych społeczeństwach oraz zachodzących zmian i pojawiających się tendencji w wymiarze światopoglądowym.

– pozyskiwać dane umożliwiające rzetelną analizę wybranego przez siebie problemu badawczego

– dokonać doboru źródeł oraz perspektywy teoretycznej adekwatnej do zakresu tematycznego pracy

– formułować problemy i hipotezy badawcze oraz zaplanować i zrealizować badania naukowe.

– samodzielnie napisać pracę magisterską.

Kompetencji społeczne

– rozumieli rolę rzetelnego prowadzenia badań naukowych oraz znaczenia standardów etycznych w procesie badawczym.

Metody i kryteria oceniania:

Bieżąca ocena postępów dotyczących koncepcji pracy magisterskiej oraz zaplanowania i przeprowadzenia badań naukowych.

Semestr 1 – przygotowanie koncepcji pracy

Semestr II – przygotowanie I rozdziału pracy oraz założeń i sformułowanie problemów badawczych oraz hipotez do badań. Realizacja badań

Semestr III – przygotowanie rozdziału II i III pracy

Semestr IV – przygotowanie rozdziału IV pracy oraz ukończenie całej pracy.

Warunkiem uzyskania zaliczenia za I i II semestr jest napisanie I rozdziału pracy oraz przygotowanie koncepcji badań. Warunkiem uzyskania zaliczenia III i IV semestru jest złożenie pracy magisterskiej.

Zakres tematów:

Tematyka zajęć będzie obejmowała: zasady konstruowania prac naukowych i zasad korzystania ze źródeł; metodologię prowadzenia badań, zasady analizy danych, problematykę związaną z tematami prac studentów.

Metody dydaktyczne:

Wykład w zakresie zasad konstruowania prac naukowych, zasad korzystania ze źródeł; praca w grupach nad zadanymi tematami; projekty indywidualne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:45 - 15:15, sala 37
Ewa Stachowska 20/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny - Podchorążych 20
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)