Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności trenerskich 3401-FAK-WUTd
Warsztaty (WAR) Semestr zimowy 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018

Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz nie raniąc innych, Sopot 2022

Csikszentmihalyi M.,. Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia, Warszawa 2005

Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina 2007

Goleman D., McKee A., Boyatzis R.E., Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2002

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T., Psychologia dla trenerów, Kraków 2008

Lilienfeld S.O., Lynn S.J., Ruscio J., Beyerstein B.L, 50 wielkich mitów psychologii popularnej, Warszawa 2017

Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015

Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019

Schiraldi G.R., Siła rezyliencji. Jak poradzić sobie ze stresem, traumą i przeciwnościami losu? Trening umiejętności, Sopot 2019

Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016

Vogler Ch., Podróż Autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, Wydawnictwo Wojciech Marzec 2009

Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013

Materiały własne

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu zajęć student/ka

w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu konstruowania skutecznych, wykorzystujących aktywne techniki uczenia się działań szkoleniowych

- umie rozpoznać i zidentyfikować podstawowe wymiary oddziaływania edukacyjnego-szkoleniowego (zasoby, potencjał własny i grupy, komunikacja i relacje grupowe, narzędzia samorozwoju i pracy z grupą)

- zna podstawowe zasady prowadzenia skutecznych szkoleń, umie (na podstawowym poziomie) rozpoznać potrzeby szkoleniowe oraz skonstruować na ich podstawie program szkolenia dotyczącego kompetencji społecznych

- posiada wiedzę na temat wybranych skutecznych technik i narzędzi komunikowania się, pracy z grupą, tworzenia, prowadzenia i ewaluacji szkoleń

w zakresie umiejętności:

- potrafi dostrzegać własne oraz (na podstawowym poziomie) grupowe zasoby i potencjały, potrafi korzystać z dostępnych narzędzi do autoanalizy własnych kompetencji komunikacyjnych i trenerskich

- umie korzystać (odszukać, wypełnić i zinterpretować: na podstawowym poziomie) narzędzia do pracy z grupami

- potrafi skonstruować na podstawowym poziomie moduł szkoleniowy dotyczący kompetencji społecznych (przygotowanie, przeprowadzenie, ewaluacja)

w zakresie kompetencji personalnych i społecznych:

- docenia znaczenie aktywnych metod pracy w integrowaniu i ujawnianiu potencjału osób i grup

- docenia kompetencje komunikacyjne i interpersonalne w pracy z grupą; potrafi wydobyć i wzmocnić potencjał własny i grupy

- potrafi wykorzystać swoje umiejętności do angażowania innych do działania

Metody i kryteria oceniania:

metody oceny liczba punktów / udział w ocenie końcowej

a) ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)

b) ocena za przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu (na zakończenie zajęć)

a) ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,5

b) ocena za przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu (na zakończenie zajęć): 0,5

Zakres tematów:

Zakres tematyczny przedmiotu obejmować będzie następujące obszary:

• Co to znaczy być trenerem: metodyka pracy z grupą

• Komunikacja interpersonalna i jej znaczenie w pracy z grupą

• Aktywne i pasywne metody/techniki pracy

• Coaching jako wsparcie procesu uczenia się i uczenia innych

• Ja jako trener: autodiagnoza stylu komunikacji, komunikacja, aktywne słuchanie

• Informacja zwrotna jako narzędzie pracy trenera

• Mocne strony, praca z zasobami własnymi i grupy

• Autoprezentacja a budowanie autorytetu wśród słuchacz, przywództwo i zarządzanie grupą

• Dress code i inne sztuczki, które ułatwią Ci pracę

• GRUPA: Mechanizmy i zachowania grupowe

• Role grupowe: identyfikacja i wykorzystanie zasobów

• Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w grupie (techniki negocjacyjne, techniki rozwiązywania konfliktów)

• Jak przygotować szkolenie i warsztat: od scenariusza do ewaluacji

• Stworzenie scenariusza i przeprowadzenie szkolenia

Metody dydaktyczne:

Warsztaty, praca w grupach, praca z użyciem technologii informatycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 15:30 - 17:00, sala 55
Katarzyna Rychlicka-Maraszek 12/12 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny - Podchorążych 20
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)