Literatura: |
Grammaires
1. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette
2. De Salins, G., 1996, Grammaire pour l’enseignement/apprentissage du FLE, Paris: Didier/Hatier
3. Poisson-Quinton S. Et all. 2002. Grammaire expliquée du français. Paris. Clé International.
4. Di Giura, M. et all. 2015. Grammaire contrastive for English speakers. A1/A2. Clé International.
5. Przestaszewski L., Rudawska J., Gramatyka francuska dla każdego, 2005
Exercices
1. Akyüz A., et alli, 2006, Les 500 exercices de grammaire, Paris : Hachette FLE
Niveaux : A1, A2, B1
2. Akyüz A., et alli, 2019, Exercices de grammaire. En contexte. Paris : Hachette FLE Niveaux : A1, A2, B1
3. Glaud L., Lannier M., Loiseau Y. 2015. Grammaire essentielle du français A1/A2. Paris. Didier.
4. Glaud L., Loiseau Y., Merlet E. 2015. Grammaire essentielle du français B1. Paris. Didier.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
S_W01
w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, procesy, zjawiska z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwe dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym
S_W02
niezbędną terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwą dla nauczania języków obcych
S_W16
w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku polskim i francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia
Umiejętności: absolwent potrafi:
S_U01
wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i francuskim
S_U09
dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
S_K01
uczenia się przez całe życie
S_K02
refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Student uzyskuje zaliczenie na podstawie:
1. obecności na zajęciach – limit nieobecności nieusprawiedliwionych wynosi 2,
2. przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach:
- student zna i stosuje formy językowe adekwatne do sytuacji komunikacyjnej (S_W01, S_W16, S_U02, S_K02)
- student rozpoznaje związki składniowe w zdaniu (S_W02)
- student tworzy wypowiedzi ustne i pisemne (S_U01)
- student przetwarza informacje w krótkich tekstach i materiałach ikonograficznych (S_U01) – 20% oceny końcowej.
3. terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na platformie Kampus UW lub zadań domowych (S_W01, S_W16, S_U02, S_K02, S_W02) – 20% oceny końcowej.
4. zaliczenia 3 testów na poziomie przynajmniej 60% (S_U09). – 60% oceny końcowej.
Kryteria oceny testów pisemnych:
90-100% - 5
85-89% - 4,5
75-84% - 4
70-74% - 3,5
60-69% - 3
0-59% - 2
|
Zakres tematów: |
1. Czasowniki posiłkowe, czasowniki I grupy.
2. Czasowniki II i III grupy.
3. Czasowniki nieregularne.
4. Czasowniki zwrotne.
5. Czas teraźniejszy narracyjny. (Wszystkie grupy czasowników)
6-7. Czas futur proche i czas futur simple. (Wszystkie grupy czasowników).
8-9. Czasy przeszłe passe compose i imparfait (Wszystkie grupy czasowników)
10. Formy zdań pytających.
11. Formy zdań przeczących.
12. Tryb rozkazujący.
13-15 Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające.
|
Metody dydaktyczne: |
1. Prezentacje wybranych problemów gramatycznych i ich wizualizacja.
2. Metoda indukcyjna .
3. Metoda dedukcyjna z wykorzystaniem elementów metajęzyka w języku obcym.
4. Ćwiczenia utrwalające typu strukturalnego, konwersacji kierowanej, sytuacyjne, symulacyjne.
5. Rożne typy ćwiczeń pisemnych: ćwiczenia z luką, ćwiczenia transformacyjne, ćwiczenia substytucyjne, ćwiczenia w tworzeniu krótkich tekstów z wybranymi formami gramatycznymi.
|