Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka francuska dla nauczycieli 4100-2SGFDNO
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Grammaires

1. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette

2. De Salins, G., 1996, Grammaire pour l’enseignement/apprentissage du FLE, Paris: Didier/Hatier

3. Poisson-Quinton S. Et all. 2002. Grammaire expliquée du français. Paris. Clé International.

4. Di Giura, M. et all. 2015. Grammaire contrastive for English speakers. A1/A2. Clé International.

5. Przestaszewski L., Rudawska J., Gramatyka francuska dla każdego, 2005

Exercices

1. Akyüz A., et alli, 2006, Les 500 exercices de grammaire, Paris : Hachette FLE

Niveaux : A1, A2, B1

2. Akyüz A., et alli, 2019, Exercices de grammaire. En contexte. Paris : Hachette FLE Niveaux : A1, A2, B1

3. Glaud L., Lannier M., Loiseau Y. 2015. Grammaire essentielle du français A1/A2. Paris. Didier.

4. Glaud L., Loiseau Y., Merlet E. 2015. Grammaire essentielle du français B1. Paris. Didier.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie:

S_W01

w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, procesy, zjawiska z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwe dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym

S_W02

niezbędną terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwą dla nauczania języków obcych

S_W16

w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku polskim i francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia

Umiejętności: absolwent potrafi:

S_U01

wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i francuskim

S_U09

dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:

S_K01

uczenia się przez całe życie

S_K02

refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia.

Metody i kryteria oceniania:

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie:

1. obecności na zajęciach – limit nieobecności nieusprawiedliwionych wynosi 2,

2. przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach:

- student zna i stosuje formy językowe adekwatne do sytuacji komunikacyjnej (S_W01, S_W16, S_U02, S_K02)

- student rozpoznaje związki składniowe w zdaniu (S_W02)

- student tworzy wypowiedzi ustne i pisemne (S_U01)

- student przetwarza informacje w krótkich tekstach i materiałach ikonograficznych (S_U01) – 20% oceny końcowej.

3. terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na platformie Kampus UW lub zadań domowych (S_W01, S_W16, S_U02, S_K02, S_W02) – 20% oceny końcowej.

4. zaliczenia 3 testów na poziomie przynajmniej 60% (S_U09). – 60% oceny końcowej.

Kryteria oceny testów pisemnych:

90-100% - 5

85-89% - 4,5

75-84% - 4

70-74% - 3,5

60-69% - 3

0-59% - 2

Zakres tematów:

1. Czasowniki posiłkowe, czasowniki I grupy.

2. Czasowniki II i III grupy.

3. Czasowniki nieregularne.

4. Czasowniki zwrotne.

5. Czas teraźniejszy narracyjny. (Wszystkie grupy czasowników)

6-7. Czas futur proche i czas futur simple. (Wszystkie grupy czasowników).

8-9. Czasy przeszłe passe compose i imparfait (Wszystkie grupy czasowników)

10. Formy zdań pytających.

11. Formy zdań przeczących.

12. Tryb rozkazujący.

13-15 Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające.

Metody dydaktyczne:

1. Prezentacje wybranych problemów gramatycznych i ich wizualizacja.

2. Metoda indukcyjna .

3. Metoda dedukcyjna z wykorzystaniem elementów metajęzyka w języku obcym.

4. Ćwiczenia utrwalające typu strukturalnego, konwersacji kierowanej, sytuacyjne, symulacyjne.

5. Rożne typy ćwiczeń pisemnych: ćwiczenia z luką, ćwiczenia transformacyjne, ćwiczenia substytucyjne, ćwiczenia w tworzeniu krótkich tekstów z wybranymi formami gramatycznymi.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:15 - 14:45, sala 18
Mieczysław Gajos 0/ szczegóły
2 każda środa, 11:30 - 13:00, sala 18
Mieczysław Gajos 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)