Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 4100-6SSEMDYP
Wykład (WYK) Semestr letni 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Literatura:

Allwright, D. (1993). Integrating “research” and “pedagogy”: Appropriate criteria and practical possibilities. In J. Edge, & K. Richards (Eds.), Teachers develop teachers research (pp. 125–135). London: Heinemann.

Allwright, D. (2005). Developing principles for practitioner research: The case of exploratory practice. Modern Language Journal, 89(3), 353–366.

Allwright, D, Hanks J (2009). The developing language learner: An introduction to exploratory practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Bailey, K. (2001). Action research, teacher research, and classroom research in language teaching. In , M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a second or foreign language (pp. 489–498). Boston: Heinle & Heinle.

Burns, A. (2019). Action research: developments, characteristics and future directions. In A. Benati &, J. W. Schwieter (Eds.), The Cambridge handbook of language learning (pp. 166–185). Cambridge: Cambridge University Press.

Burns, A. (2011). Action research in the field of second language teaching and learning. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of research in second language teaching and learning, vol II. (pp. 237–253). New York: Routledge.

Burns, A. (2010). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. New York: Routledge.

Burns, A .(2007). Action research: contributions and future directions in ELT. In J. Cummins & C. Davison (Eds.), The international handbook of English language teaching (pp. 987–1002). New York: Springer.

Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Burns, A. (1996). Starting all over again: From teaching adults to teaching beginners. In D. Free- man, & J. Richards (Eds.), Teacher learning in language teaching (pp. 154–177). Cambridge: Cambridge University Press.

Burns, A., & Richards, J. C. (Eds.). (2009). The Cambridge guide to second language teacher education. New York: Cambridge University Press.

Cirocki, A., & Farrell, T. S. C. (2017a). Reflective practice in the ELT classroom [special issue]. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 6(2).

Cirocki, A., & Farrell, T. S. C. (2017b). Reflective practice for professional development of TESOL practitioners. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 6(2), 5– 23.

Cirocki, A., & Burns, A. (2019). Language teachers as researchers [special issue]. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 8(2).

Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.

Freeman, D. & Richards, J. C. Richards (1996). Teacher learning in language teaching (Eds.). New York: Cambridge University Press. Hinkel, E. (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge.

Hinkel, E. (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge.

Hinkel, E. (2016). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge.

McKay, S. L. (2006). Researching second language classrooms. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers. Cambridge. Cambridge University Press.

Pozostałe pozycje wiążą się ściśle z tematami seminariów i są proponowane przez poszczególnych promotorów.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia realizowane na seminarium: K_W01 K_W02 K_W09 K_W13

K_U01 K_U02 K_U03 K_U05 K_U09 K_U11 K_U13 K_U15 K_U16 K_U17 K_K02 K_K06

Efekty uczenia realizowane na wykładzie seminaryjnym: K_W02 K_W09 K_W13 K_U01 K_U02 K_U09 K_U11 K_K02 K_K06

Wiedza: absolwent zna i rozumie

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwą dla nauczania języków obcych ew. terminologię z zakresu dyscyplin naukowych: nauki o polityce i administracji, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki prawne, właściwą dla nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie

K_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej

K_W13 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

Umiejętności: absolwent potrafi

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim

K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych ew. z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na drugim etapie edukacyjnym

K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

K_U11 argumentować merytorycznie w języku polskim i obcym z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Metody i kryteria oceniania:

Wykład kończy się oceną zal/nzal. Zaliczenie wykładu seminaryjnego jest warunkiem zaliczenia seminarium dyplomowego.

Metody i kryteria oceniania są wybierane przez prowadzących zajęcia w poszczególnych grupach zajęciowych i są opisane w sekcji sylabusa poświęconej zajęciom w tych grupach w danym semestrze.

Zakres tematów:

1. Cel, struktura i organizacja treści rozdziału praktycznego pracy licencjackiej na kierunku nauczanie języków obcych.

2. Omówienie modeli rozdziału praktycznego i typów projektów dydaktycznych dopuszczalnych w pracy licencjackiej na kierunku nauczanie języków obcych.

3. Definicja i etapy cyklu refleksyjnego. Zastosowanie cyklu refleksyjnego w planowaniu i tworzeniu części praktycznej pracy. Opis poszczególnych etapów cyklu w sekcjach pracy.

4. Planowanie rozdziału praktycznego.

5. Zasady zbierania danych, opisu i dokumentacji procesu dydaktycznego: plany lekcji, materiały dla uczniów, inne materiały.

6. Dokumentowanie źródeł w części praktycznej pracy.

7. Wstęp do pracy licencjackiej: cel i zakres treści.

8. Zakończenie/Konkluzja pracy licencjackiej: cel i zakres treści.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne są wybierane przez prowadzących zajęcia w poszczególnych grupach zajęciowych i są opisane w sekcji sylabusa poświęconej zajęciom w tych grupach w danym semestrze.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:00 - 9:30, (sala nieznana)
Marlena Deckert 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)