Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Z Excelem przez badania: przygotowanie i prowadzenie badań empirycznych oraz analiza ich wyników w programie Excel - ZIP

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0508-ZEPB-OG-ZIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Z Excelem przez badania: przygotowanie i prowadzenie badań empirycznych oraz analiza ich wyników w programie Excel - ZIP
Jednostka: Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Dostęp do komputera z oprogramowaniem Microsoft Excel (w dowolnej wersji, na dowolnym systemie operacyjnym).

Do udziału w zajęciach nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie z programem Excel.


Skrócony opis:

Zajęcia dotyczą możliwości wykorzystywania programu Microsoft Excel na wszystkich etapach prowadzenia badań empirycznych – począwszy od projektowania arkuszy badań, poprzez przygotowywanie i oczyszczanie bazy danych w arkuszu kalkulacyjnym, skończywszy na graficznej i statystycznej analizie danych.

Zajęcia przewidziane są od poziomu podstawowego (zapoznanie z programem Excel) do poziomu średniozaawansowanego (wykorzystanie zaawansowanych formuł w programie Excel).

Pełny opis:

Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl

Classes are offered as part of the Integrated Development Programme of the University of Warsaw (ZIP), co-financed from the European Social Fund under POWER 3.5. The rules for the use of general university courses for PhD students within the ZIP framework (UW PhD Students' Regulations) are available at: www.zip.uw.edu.pl.

Zajęcia poświęcone są szerokim możliwościom zastosowania oprogramowania Microsoft Excel na różnych etapach pracy związanej z prowadzeniem badań empirycznych. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się z typowymi zadaniami stawianymi przed osobami prowadzącymi badania empiryczne i analizującymi dane – koniecznością wyczyszczenia i sformatowania dużej bazy danych, koniecznością dopasowania do siebie danych pochodzących z różnych źródeł, koniecznością przeprowadzenia wstępnych analiz danych i przygotowania bazy do analiz w innych programach, takich jak SPSS czy R.

Zajęcia przeznaczone są dla uczestników o zróżnicowanych umiejętnościach w zakresie wykorzystywania programu Excel. Dla osób niemających doświadczenia z Excelem kurs może być okazją do intensywnej pracy nad umiejętnościami korzystania z programu, dla osób posiadających szersze doświadczenie z Excelem kurs będzie stanowił okazję do systematyzacji posiadanych umiejętności.

Opis zajęć do celów informacyjno-promocyjnych Zajęcia dotyczące wykorzystania programu Excel w badaniach empirycznych prowadzi dr Magdalena Łuniewska-Etenkowska. Prowadząca zajęcia posiada dwa stopnie doktorskie (w zakresie nauk społecznych – psychologia – i biologicznych – biologia). Pracuje na Wydziale Psychologii UW, gdzie zajmuje się badaniami dotyczącymi rozwoju językowego dzieci jedno-, dwu- i wielojęzycznych, a zwłaszcza pomiarem słownictwa dzieci. W swojej pracy badawczej dr Łuniewska-Etenkowska często korzysta z wachlarza możliwości oferowanego przez program Excel, a podczas zajęć dzieli się zdobytymi w tym zakresie umiejętnościami.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

a) będzie znał:

 podstawowe cechy arkuszy kalkulacyjnych

 wybrane funkcje programu MS Excel

 wybrane możliwości wizualizacji danych w MS Excel

b) będzie potrafił:

 przygotować bazę danych w MS Excel

 korzystać z podstawowych funkcji oferowanych przez MS Excel

 opracować dane z własnych badań

 przygotować arkusz kalkulacyjny wykonujący pewne obliczenia

 przedstawić wyniki swoich badań na wykresie

c) będzie doceniał:

 wagę możliwości pracy w MS Excel

 wagę poprawnego zaprojektowania badania danych do analiz

 wagę rozwiązań pozwalających na zautomatyzowanie pracy z danymi

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach i odsyłania plików z wykonanymi zadaniami.

zal./n.zal

Do zaliczenia zajęcia konieczna jest obecność zajęciach prowadzonych synchronicznie i odesłanie plików z co najmniej 80% zajęć.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)