Nauki o kulturze i religii - Warsztat metodyczny grupowy - 4 godz.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SZD-WM-KR-4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Nauki o kulturze i religii - Warsztat metodyczny grupowy - 4 godz. |
Jednostka: | Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Warsztat będzie krótkim przygotowaniem doktorantów do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami. Skoncentrujemy się na kilku kluczowych kwestiach: 1. Pytaniach (jako podstawowym narzędziu dydaktycznym, niestety często stosowanym bezrefleksyjnie), 2. Metodach aktywizujących, 3. Umiejętności planowania czasu, potrzebnego do przekazania danej porcji wiedzy lub umiejętności, 4. Kolejności, w jakiej należy przygotowywać zajęcia dydaktyczne (od efektów kształcenia, przez planowanie cyklu zajęć, po szczegółowe rozplanowanie poszczególnych spotkań). |
Pełny opis: |
Dydaktyka to dla wielu naukowców nieodłączna część ich działalności zawodowej. Wielu z nich uczy polegając na instynkcie, jednak łatwiej, skuteczniej i przyjemniej uczy się, gdy posiada się podstawową wiedzę na temat mechanizmów uczenia (się), zasad prowadzenia zajęć itd. Niniejszy warsztat ma na celu zaznajomienie doktorantów z kilkoma kluczowymi kwestiami 1. Pytaniami (jako podstawowym narzędziu dydaktycznym, niestety często stosowanym bezrefleksyjnie), 2. Wybranymi metodami aktywizującymi, 3. Umiejętnością planowania czasu, potrzebnego do przekazania danej porcji wiedzy lub umiejętności, 4. Kolejnością, w jakiej należy przygotowywać zajęcia dydaktyczne (od celów kształcenia przez dobieranie odpowiednich do nich treści nauczania, metod, środków dydaktycznych, po formułowanie celów ogólnych i szczegółowych). Ze względu na małą liczbę spotkań skoncentrujemy się głównie na pracy z pytaniami. |
Literatura: |
A. Janowski (red.) Nauczanie w praktyce, 2009 W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta, Redakcja naukowa: Anna Karpińska, Karol Kowalczuk, Walentyna Wróblewska, Wydawca: Adam Marszałek, Toruń 2016 M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. K. Kruszewski (red.) Sztuka nauczania, 2005 |
Efekty uczenia się: |
P8S_UU.2 umie planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi P8S_UK.3 umie inicjować debatę P8S_KK.1 jest gotów do krytycznej oceny dorobku w ra¬mach danej dyscypliny naukowej lub artystycznej |
Metody i kryteria oceniania: |
Konieczność uczestniczenia w obu zajęciach (4 godziny). Do zaliczenia konieczne jest aktywne uczestniczenie oraz przygotowanie zadanego do domu zadania na drugie zajęcia (10.3.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amanda Krzyworzeka | |
Prowadzący grup: | Amanda Krzyworzeka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Warsztat będzie krótkim przygotowaniem doktorantów do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami. Skoncentrujemy się na kilku kluczowych kwestiach: 1. Pytaniach (jako podstawowym narzędziu dydaktycznym, niestety często stosowanym bezrefleksyjnie), 2. Metodach aktywizujących, 3. Umiejętności planowania czasu, potrzebnego do przekazania danej porcji wiedzy lub umiejętności, 4. Kolejności, w jakiej należy przygotowywać zajęcia dydaktyczne (od efektów kształcenia, przez planowanie cyklu zajęć, po szczegółowe rozplanowanie poszczególnych spotkań). |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka to dla wielu naukowców nieodłączna część ich działalności zawodowej. Wielu z nich uczy polegając na instynkcie, jednak łatwiej, skuteczniej i przyjemniej uczy się, gdy posiada się podstawową wiedzę na temat mechanizmów uczenia (się), zasad prowadzenia zajęć itd. Niniejszy warsztat ma na celu zaznajomienie doktorantów z kilkoma kluczowymi kwestiami 1. Pytaniami (jako podstawowym narzędziu dydaktycznym, niestety często stosowanym bezrefleksyjnie), 2. Wybranymi metodami aktywizującymi, 3. Umiejętnością planowania czasu, potrzebnego do przekazania danej porcji wiedzy lub umiejętności, 4. Kolejnością, w jakiej należy przygotowywać zajęcia dydaktyczne (od celów kształcenia przez dobieranie odpowiednich do nich treści nauczania, metod, środków dydaktycznych, po formułowanie celów ogólnych i szczegółowych). Ze względu na małą liczbę spotkań skoncentrujemy się głównie na pracy z pytaniami. |
|
Literatura: |
A. Janowski (red.) Nauczanie w praktyce, 2009 W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta, Redakcja naukowa: Anna Karpińska, Karol Kowalczuk, Walentyna Wróblewska, Wydawca: Adam Marszałek, Toruń 2016 M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. K. Kruszewski (red.) Sztuka nauczania, 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.