Projektowanie badań naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-SZD-N-PBN-BPA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie badań naukowych |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Zajęcia obowiązkowe dla I roku SDNS dyscyplina n. o bezpieczeństwie Zajęcia obowiązkowe dla I roku SDNS dyscyplina n. o polityce i administracji Zajęcia obowiązkowe dla I roku SDNS dyscyplina stosunki międzynarodowe |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Forma zajęć: warsztat Stosowane metody dydaktyczne: flipped classroom; wykład; dyskusja interaktywna; praca w grupach (w formie warsztatów). |
Pełny opis: |
a. Prezentacja sylabusa i głównych założeń kursu b. Wstęp do Metodologii badań Stosunków Międzynarodowych c. Podstawowe zasady przygotowania propozycji badawczej, sformułowanie problemu badawczego (Holy Trinity by Roberto Rabel) d. Research Proposal – główne elementy e. Przegląd literatury f. Studia przypadków Research Proposal – omówienie przykładów g. Teoria SM i po co ona? h. Aplikowanie teorii – studia przypadków |
Literatura: |
a. C. Wight, “Philosophy of Social Science and International Relations”, (in:) W. Carlsnaes, T. Risse, B. Simmons (eds.), Handbook of International Relations, Sage, 2010 b. M. Albert, B. Buzan, “On the subject matter of International Relations”, Review of International Studies, 2017, no. 5, pp. 898-917; c. A. Acharya, “Global International Relations (IR) and Regional Worlds: A New Agenda for International Studies”, International Studies Quarterly, 2014, no. 4, pp. 647-659; d. David Thunder, ‘Back to Basics: Twelve Rules for Writing a Publishable Article’, 37, 3 (July 2004), pp. 493-95, http://www.cs.nott.ac.uk/~pszga/tips/twelve_rules_for_writin_a_publishable_article.pdf e. C. Lamont, Research Methods in International Relations, Sage 2015 f. J. W. Knopf, “Doing a Literature Review,” Political Science & Politics, Vol. 39, No. 1 (January 2006), pp. 127-132 g. K. Jorgensen, International Relations Theory: A New Introduction, Palgrave 2018 h. A. Moravcsik, “Taking Preferences Seriously: A Liberal Theory of International Politics”, International Organization Autumn 1997 51, 4,, pp. 513–53 i. D. Capie, The power of partnerships: US defence ties with Indonesia, Singapore and Vietnam, International Politics 2020, vol. 57, pp. 242-258 j. A. Bloomfield, „To balance or to bandwagon? Adjusting to China’s rise during Australia’s Rudd_Gillard era”, The Pacific Review 2016, pp. 259-282); k. K. Noguchi, “Bringing Realism Back In: Explaining China’s Strategic Behavior in the Asia-Pacific”, Asia –Pacific Review 2011, nr 2, s. 60-85. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna i rozumie: WG_3 - metodologię badań naukowych Umiejętności: Potrafi: UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych Kompetencje społeczne: Jest gotów do: KK_3 – uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: przygotowanie i przedstawienie konspektu pracy doktorskiej, zawierającego uzasadnienie wyboru tematu, pytania badawcze, ujęcie teoretyczne i metodologiczne; wymagane wszystkie obecności; nieobecności - do indywidualnego ustalenia z prowadzącym Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): przedstawienie propozycji badawczej w formie Indywidualnego Planu Badawczego Metody weryfikacji efektów uczenia się: ocena formatywna prezentacji (pierwszy szkic); ocena końcowa (drugi szkic) Kryteria oceniania: zasadność wniosku w oparciu o komentarze przekazane do pierwszego projektu: włączenie koncepcji metodologicznych i teoretycznych do wniosku; włączenie komentarzy do pierwszego wniosku do ostatecznego projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Gagatek, Dorota Heidrich, Jakub Zajączkowski | |
Prowadzący grup: | Wojciech Gagatek, Dorota Heidrich, Jakub Zajączkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.