Konwersatorium językowe B2+
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-BW-M-D4KOJE |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium językowe B2+ |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE - DZIENNE II STOPNIA 4 semestr 2 rok - przedmioty wszystkie |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Studenci powinni mieć opanowany w stopniu B2 język angielski i mają wiedzę z zakresu zagrożeń współczesnego świata. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specjalistycznym słownictwem stosowanym w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczącym aktualnych problemów globalnych oraz zagrożeń współczesnego świata. |
Pełny opis: |
W toku zajęć szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie. Zagadnienia: 1.Introduction to the program 2.Hunger in the world/Food problem 3.Diseases, epidemics, pestilence 4.Human trafficking 5.Overpopulation 6.Poverty - the disparities and inequalities in civilization development 7.The economic crisis, economic risks, unemployment, sovereign debt 8.Climate change. Risks and ecological disasters: floods, tsunamis, earthquakes 9.Organised crime 10.International Terrorism 12.Contemporary international conflicts 13.Contemporary armed conflicts 14.Internet threats 15 Summary |
Literatura: |
Hunger in the world/Food problem Articles and websites: http://www.ifpri.org/sites/default/files/publications/ghi13.pdf (report) http://www.ifpri.org/publication/2013-global-hunger-index-0 http://www.worldhunger.org/articles/Learn/world%20hunger%20facts%202002.htm, http://www.nytimes.com/2012/09/16/business/world-hunger-the-problem-left-behind-economic-view.html?_r=0 http://www.theguardian.com/global-development/2013/jun/08/eight-ways-solve-world-hunger http://www.theguardian.com/global-development/2013/apr/13/climate-change-millions-starvation-scientists http://www.worldhunger.org/articles/09/editorials/holt-gimenez.htm http://www.un.org/en/globalissues/food/index.shtml Information from websites of international organizations: Food and Agriculture Organization of the United Nations (www.fao.org), World Food Programme (http://www.wfp.org/). Diseases, epidemics, pestilence Articles and websites: http://www.theguardian.com/society/2011/oct/10/diabetes-the-epidemic, http://www.who.int/hiv/en/, http://www.who.int/publications/en/, http://www.un.org/en/globalissues/aids/index.shtml Information from websites of international organizations: World Health Organization (http://www.who.int/en/). Human trafficking Articles and websites: http://www.lse.ac.uk/geographyAndEnvironment/whosWho/profiles/neumayer/pdf/Article-for-World-Development-_prostitution_-anonymous-REVISED.pdf http://www.uncjin.org/Documents/Conventions/dcatoc/final_documents_2/convention_%20traff_eng.pdf http://siteresources.worldbank.org/EXTSOCIALDEVELOPMENT/Resources/244362-1239390842422/6012763-1239905793229/Human_Trafficking.pdf http://www.du.edu/korbel/hrhw/researchdigest/trafficking/InternationalLaw.pdf, (p.88-90) Information from websites of international organizations: Polaris Project (http://www.polarisproject.org/), Fighting Human Trafficking (http://www.rescue.org/fighting-human-trafficking), SISHA (http://www.sisha.org/),. Overpopulation Articles and websites: http://howmany.org/environmental_and_social_ills.php http://www.overpopulation.org/impact.html http://www.pop.org/content/debunking-myth-overpopulation http://www.globalissues.org/issue/198/human-population http://www.un.org/en/globalissues/population/ Information from websites of international organizations: World Population Awereness (http://www.overpopulation.org/), Population Research Institute (http://www.pop.org/), United Nations (http://www.un.org). Poverty - the disparities and inequalities in civilization development Articles and websites: http://www.undp.org/content/undp/en/home/ourwork/povertyreduction/overview.html http://www.unesco.org/new/en/education/themes/leading-the-international-agenda/education-for-sustainable-development/poverty-reduction/ http://www.poverty.com/ http://www.globalpovertyproject.com/ http://www.poverty-action.org/ Information from websites of international organizations: UNDP, UNESCO. The economic crisis, economic risks, unemployment, sovereign debt Articles and websites: http://www.worldbank.org/financialcrisis/ http://www.globalresearch.ca/the-global-economic-crisis-the-great-depression-of-the-xxi-century-2/19025 http://www.economist.com/topics/economic-crisis http://www.theguardian.com/business/globalrecession http://www.nber.org/reporter/summer04/blanchard.htmlhttp://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Unemployment_statistics http://www.globalresearch.ca/european-unemployment-hits-new-high/5356603 http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/10090829/Eurozone-unemployment-rate-hits-record-high.html http://econ.economicshelp.org/2009/05/european-unemployment.html Information from websites of international organizations: World Bank http://www.worldbank.org, Global Research http://www.globalresearch.org, Climate change. Risks and ecological disasters: floods, tsunamis, earthquakes Articles and websites: http://www.un.org/en/globalissues/environment/ http://www.un.org/en/globalissues/water/ http://www.un.org/en/globalissues/climatechange/index.shtml http://www.trust.org/spotlight/disaster-risk-reduction/ http://www.livescience.com/414-scientists-natural-disasters-common.html http://www.nrdc.org/globalwarming/ http://www.theguardian.com/environment/2009/sep/06/global-warming-natural-disasters-conference http://www.unisdr.org/we/inform/terminology Information from websites of international organizations: UNISDR http://www.unisdr.org/, Natural Resources Defence Council (http://www.nrdc.org/). Organised crime Articles and websites: https://www.unodc.org/unodc/it/organized-crime/index.html http://www.theguardian.com/world/organised-crime https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/246390/horr73.pdf https://reportingproject.net/occrp/ http://www.bmi.gv.at/cms/BMI_SIAK/4/2/1/2010/ausgabe_2/files/Calcagni_2_2010.pdf http://www.unodc.org/unodc/treaties/CTOC/ http://www.unicri.it/topics/organized_crime_corruption/ Information from websites of international organizations: UNODC http://www.unodc.org/, International Terrorism Articles and websites: http://www.un.org/en/globalissues/terrorism/ http://www.start.umd.edu/gtd/ http://www.ict.org.il/ http://www.unodc.org/unodc/en/terrorism/ http://economicsandpeace.org/research/iep-indices-data/global-terrorism-index http://www.terrorism-research.com/ http://www.un.org/en/globalissues/terrorism/ http://www.chomsky.info/articles/199112--02.htm International Terrorism p.II Articles and websites: http://www.un.org/en/globalissues/terrorism/ http://www.un.org/en/globalissues/terrorism/ http://www.start.umd.edu/gtd/ http://www.ict.org.il/ http://www.unodc.org/unodc/en/terrorism/ http://economicsandpeace.org/research/iep-indices-data/global-terrorism-index http://www.terrorism-research.com/ http://www.chomsky.info/articles/199112--02.htm Contemporary international conflicts Articles and websites: http://www.issafrica.org/pubs/Books/ScarcitySurfeit/Chapter1.pdf http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/the-causes-of-conflict-part-1- http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/the-causes-of-conflict-part-2- http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/conflict-characteristics http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/conflict-dynamics-and-impact http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/conflict-analysis-framework-and-tools http://www.gsdrc.org/go/conflict/chapter-1-understanding-violent-conflict/conflict-sensitive-development Contemporary armed conflicts Articles and websites: http://www.icrc.org/eng/resources/documents/report/31-international-conference-ihl-challenges-report-2011-10-31.htm http://www.geneva-academy.ch/RULAC/pdf/Human-Rights-Law-in-Armed-Conflict.pdf http://globalsolutions.org/files/public/documents/CP-Factsheet-Protecting-Civilians-in-Armed-Conflict.pdf http://www.isisc.org/portal/images/stories/PDF/Paper%20Odermatt.pdf http://www.warsintheworld.com/?page=static1258254223 http://www.globalresearch.ca/the-role-of-private-military-and-security-companies-in-modern-warfare/32307 Information from websites of international organizations: http://www.warsintheworld.com/, http://www.conflictmap.org/ Internet threats Articles and websites: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_404_en.pdf https://www.cs.auckland.ac.nz/~john/NetSafe/I.Berson.pdf http://www.addictionrecov.org/Addictions/?AID=43 http://netaddiction.com/internet-addiction-test/ http://cyberbullying.us/ http://www.consumerfraudreporting.org/pharming.php http://discfoundation.com/threats/ |
Efekty uczenia się: |
Student zna normy i reguły panujące w strukturach i instytucjach, jak i mechanizmy np. psychologiczne, społeczne, prawne służące przeciwdziałaniu i rozwiązywaniu konfliktów i kryzysów oraz utrzymaniu porządku społeczno-politycznego i bezpieczeństwa w Polsce i na świecie (K_W03) Student potrafi wskazać instytucjonalne rozwiązania w systemie bezpieczeństwa międzynarodowego oraz współpracy międzynarodowej służącej regionalnym i globalnym zagrożeniom np. o charakterze terrorystycznym (K_W06). Student potrafi analizować (z wykorzystaniem pogłębionej teoretycznie oceny) różne zjawiska społeczne, zaś przede wszystkim dotyczące bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych i zagrożeń dla jednostki, społeczeństwa i państwa. (K_U02). Student potrafi samodzielnie skonstruować propozycję rozwiązania wybranych problemów współczesnego świata. (K_U04) Student potrafi samodzielnie i/lub w grupie przygotować prezentację multimedialną na temat wybranego zagadnienia/problemu, przedstawić ją na forum publicznym, sformułować pytania problemowe oraz moderować dyskusję z pozostałymi uczestnikami zajęć. (K_U05). Student posługuje się się językiem obcym, zgodnie z wymaganiami przewidzianymi dla poziomu B2+ESOKJ, ze szczególnym uwzględnieniem znajomości terminologii z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego (K_U06). Student posiada kompetencje niezbędne do zdefiniowania priorytetów służących realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania zagrożeniom dla struktur państwowych i społecznych oraz utrzymania w nich określonego ładu i porządku (K_K01). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze). Ocena końcowa jest wypadkową aktywności w trakcie zajęć, przygotowanej i wygłoszonej prezentacji oraz zaliczenia testu końcowego. Student jest otwarty na doskonalenie zdobytych umiejętności językowych. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Twardo, Marzena Zykubek | |
Prowadzący grup: | Sylwia Twardo, Marzena Zykubek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyficznymi wyrażeniami stosowanymi w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczących polityki oraz globalnych problemów społecznych i zagrożeń współczesnego świata. |
|
Pełny opis: |
Szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, samodzielne formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie. Student/ka potrafi gromadzić, hierarchizować, przetwarzać i analizować dane oraz tworzyć prace pisemne i wystąpienia ustne (wraz z prowadzeniem debat) w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych i różnych źródeł oraz specjalistycznego języka stosowanego w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczących aktualnych problemów globalnych oraz zagrożeń współczesnego świata. |
|
Literatura: |
F. O'Dell, M. McCarthy, English Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2013. M. Hewings, Advanced Grammar in Use, Cambridge 2013 F. O'Dell, M. McCarthy, English Idioms in Use (Advanced), Cambridge 2010. B. Mascull, Business English in Use (Advanced), Cambridge 2009. F. O'Dell, M. McCarthy, English Collocations in Use (Advanced), Cambridge 2010. F. O'Dell, M. McCarthy, Academic Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2016. F. O'Dell, M. McCarthy, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), Cambridge 2008. Articles from “The Guardian”, “Times”, “New York Times”, “The Economist”. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów ze specyficznymi wyrażeniami stosowanymi w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczących polityki oraz globalnych problemów społecznych i zagrożeń współczesnego świata. |
|
Pełny opis: |
Szczególny nacisk zostanie położony na kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, samodzielne formułowanie opinii/ wniosków, stawianie tez i hipotez oraz ich argumentowanie. Student/ka potrafi gromadzić, hierarchizować, przetwarzać i analizować dane oraz tworzyć prace pisemne i wystąpienia ustne (wraz z prowadzeniem debat) w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych i różnych źródeł oraz specjalistycznego języka stosowanego w publikacjach naukowych i popularnonaukowych dotyczących aktualnych problemów globalnych oraz zagrożeń współczesnego świata. |
|
Literatura: |
F. O'Dell, M. McCarthy, English Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2013. M. Hewings, Advanced Grammar in Use, Cambridge 2013 F. O'Dell, M. McCarthy, English Idioms in Use (Advanced), Cambridge 2010. B. Mascull, Business English in Use (Advanced), Cambridge 2009. F. O'Dell, M. McCarthy, English Collocations in Use (Advanced), Cambridge 2010. F. O'Dell, M. McCarthy, Academic Vocabulary in Use (Advanced), Cambridge 2016. F. O'Dell, M. McCarthy, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), Cambridge 2008. Articles from “The Guardian”, “Times”, “New York Times”, “The Economist”. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.