Podstawy marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-L-Z1POMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Nauki Polityczne - ZAOCZNE I STOPNIA 1 semestr 1 rok - przedmioty wszystkie |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawy marketingu politycznego. Marketing mix w ujęciu 4P. Wpływ marketingu politycznego na funkcjonowanie społeczeństwa. Wybrane przykłady działalności politycznej o charakterze marketingowym. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują następującą tematykę: 1. Wstęp do marketingu, marketing w formie ekonomicznej, historia marketingu i marketingu politycznego, definicja marketingu gospodarczego i jego miejsce w komunikowaniu politycznym, 2. Modele i podejścia do marketingu politycznego, kwestia etyki w marketingu politycznym. 3. Analiza sytuacji wyjściowej w marketingu politycznym, cele i zadania działań marketingowych 4. Pozycjonowanie i segmentacja jako podstawa działań marketingowych, dobór grup docelowych 5. Narzędzia marketingu politycznego, kampanie wyborcze, reklama polityczna, kampania bezpośrednia 6. Media w marketingu politycznym, rola mediów społecznościowych 7. Wizerunek kandydata, rola PR w marketingu politycznym, Marketing 3.0 i marketing polityczny 3.0 |
Literatura: |
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012 Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011 Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012 Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012 Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010 Kotler P., Marketing, Warszawa 2011 Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011 Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005 Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013 Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010 Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996 Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000 Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013 Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W07 – Student zna i rozumie mechanizmy działania marketingu politycznego oraz komunikowania się w przestrzeni publicznej. UMIEJĘTNOŚCI K_U03 – Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu marketingu oraz nauk o polityce do analizowania i interpretowania kampanii wyborczych oraz procesu komunikacji marketingowej. K_U10 – Student umie przetwarzać posiadane informacje w indywidualnych oraz grupowych projektach z zakresu marketingu politycznego oraz potrafi przygotowywać podstawowe narzędzia kampanii wyborczej. K_U11 – Student umie przygotować wystąpienie ustne z wykorzystaniem zasad marketingu politycznego. KOMPETENCJE K_K01 – Student jest gotowy do wykorzystania nabytych kompetencji z zakresu marketingu politycznego w życiu publicznym. K_K02 – Student jest przygotowany do stosowania narzędzi marketingu politycznego w pracy indywidualnej i grupowej podczas realizacji projektów badawczych i społecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się testem lub projektem. Na końcową ocenę składać będą się 4 elementy, które będą realizowane w trakcie programu zajęć: kolokwium, prace domowe, aktywność i obecność. Kolejne elementy mają różną wartość ważoną przy obliczaniu oceny końcowej. Ocena końcowa z przedmiotu składa się w: 50% - kolokwium 20% - prace domowe 20% - aktywność w trakcie zajęć 10% - obecność na zajęcia Łącznie uzyskać można 100 punktów. Poszczególne oceny zostaną przyznane w następujących przedziałach: 0-50 – 2 51-60 – 3 61-65 – 3+ 66-75 – 4 76-80 – 4+ 81-90 – 5 91-100 – 5! Warunki uzyskania punktów w kolejnych składowych oceny: KOLOKWIUM – w trakcie kolokwium zadaniem studenta jest odpowiedź na 25 pytań o charakterze problemowym. Na pytania będzie składać się wiedza zawarta w omawianej literaturze i prezentowana podczas wykładu. Łącznie z kolokwium można uzyskać 50 punktów. PRACA DOMOWA – w trakcie zajęć do przygotowania będą dwie prace domowe polegające na przygotowaniu analizy działań marketingowych polskich partii politycznych. Za pracę domową można uzyskać od 0 do 10 punktów AKTYWNOŚĆ – na każdych zajęciach można uzyskać od 1 do 4 punktów za aktywność. Maksymalnie można osiągnąć 20 punktów w tej dziedzinie OBECNOŚĆ – 10 punktów otrzyma każda osoba, która nie opuściła więcej niż jednych zajęć. Student w trakcie semestru musi zaliczyć co najmniej połowę zajęć, żeby móc przystąpić do zaliczenia przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Zajdowski | |
Prowadzący grup: | Karol Zajdowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podstawy marketingu politycznego. Marketing mix w ujęciu 4P. Wpływ marketingu politycznego na funkcjonowanie społeczeństwa. Wybrane przykłady działalności politycznej o charakterze marketingowym. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują następującą tematykę: 1. Wstęp do marketingu, marketing w formie ekonomicznej, historia marketingu i marketingu politycznego, definicja marketingu gospodarczego i jego miejsce w komunikowaniu politycznym, 2. Modele i podejścia do marketingu politycznego, kwestia etyki w marketingu politycznym. 3. Analiza sytuacji wyjściowej w marketingu politycznym, cele i zadania działań marketingowych 4. Pozycjonowanie i segmentacja jako podstawa działań marketingowych, dobór grup docelowych 5. Narzędzia marketingu politycznego, kampanie wyborcze, reklama polityczna, kampania bezpośrednia 6. Media w marketingu politycznym, rola mediów społecznościowych 7. Wizerunek kandydata, rola PR w marketingu politycznym, Marketing 3.0 i marketing polityczny 3.0 |
|
Literatura: |
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012 Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011 Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012 Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012 Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010 Kotler P., Marketing, Warszawa 2011 Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011 Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005 Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013 Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010 Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996 Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000 Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013 Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Zajdowski | |
Prowadzący grup: | Karol Zajdowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podstawy marketingu politycznego. Marketing mix w ujęciu 4P. Wpływ marketingu politycznego na funkcjonowanie społeczeństwa. Wybrane przykłady działalności politycznej o charakterze marketingowym. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują następującą tematykę: 1. Wstęp do marketingu, marketing w formie ekonomicznej, historia marketingu i marketingu politycznego, definicja marketingu gospodarczego i jego miejsce w komunikowaniu politycznym, 2. Modele i podejścia do marketingu politycznego, kwestia etyki w marketingu politycznym. 3. Analiza sytuacji wyjściowej w marketingu politycznym, cele i zadania działań marketingowych 4. Pozycjonowanie i segmentacja jako podstawa działań marketingowych, dobór grup docelowych 5. Narzędzia marketingu politycznego, kampanie wyborcze, reklama polityczna, kampania bezpośrednia 6. Media w marketingu politycznym, rola mediów społecznościowych 7. Wizerunek kandydata, rola PR w marketingu politycznym, Marketing 3.0 i marketing polityczny 3.0 |
|
Literatura: |
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012 Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011 Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012 Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012 Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010 Kotler P., Marketing, Warszawa 2011 Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011 Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005 Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013 Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010 Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996 Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000 Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013 Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.