MM - Trener kompetencji miękkich - Moduł Metodyczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MM-TKM-MM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MM - Trener kompetencji miękkich - Moduł Metodyczny |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych z ludźmi dorosłymi w różnych formach. |
Pełny opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych z ludźmi dorosłymi w różnych formach. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi dydaktyki oraz specyfiki kształcenia dorosłych, a także konstruowania scenariuszy zajęć. Ponadto, podczas odbywania praktyk studenckich będą mieli okazję do zapoznania się z różnorodnymi sytuacjami występującymi podczas planowania, realizacji i oceny procesu dydaktycznego dorosłych słuchaczy. |
Literatura: |
A.Matlakiewicz, H.Solarczyk-Szwec: Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń 2005. F.Vester: Myślenie, uczenie się, zapominanie: co dzieje się w naszej głowie Jak uczy się mózg? Dlaczego niekiedy zawodzi?, Bydgoszcz 2006. A.Rzędowska, J.Rzędowski: Wystąpienia publiczne w biznesie, Gliwice 2007. L.Rae: Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków 2006. B.Decker: Wystąpienia publiczne, Warszawa 2009. D. Jeremey: TED. Jak wygłosić mowę życia, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. posiada wiedzę z zakresu formułowania i operacjonalizacji celów, metod i środków dydaktycznych 2. ma uporządkowaną wiedzę podstawową z zakresu specyfiki kształcenia dorosłych 3. posiada podstawową wiedzę z zakresu przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego dorosłych 4. posiada podstawową wiedzę na temat wystąpień publicznych i autoprezentacji 5. zna podstawowe zjawiska zachodzące podczas procesu dydaktycznego Umiejętności: student: 1. potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do zaplanowania i realizacji zajęć dydaktycznych dla dorosłych w różnych formach 2. potrafi przygotować wystąpienie publiczne z wybranej problematyki 3. potrafi dostosować sposób przekazu wiedzy względem różnych grup odbiorców 4. posiada umiejętność rozumienia i analizowania problemów pojawiających się podczas pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi 5. posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w stosowaniu skutecznych technik komunikacyjnych z dorosłymi 6. posiada umiejętność przygotowania scenariusza zajęć dydaktycznych Kompetencje społeczne: student: 1. potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczne z grupą przyjmując różne role 2. potrafi wyznaczyć priorytety służące przygotowaniu i realizacji procesu dydaktycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą mogli przystąpić do egzaminu modułowego po uzyskaniu zaliczenia wszystkich przedmiotów tworzących moduł. Podstawą zaliczenia modułu będzie przygotowanie scenariusza 1,5h zajęć dydaktycznych dla dorosłych oraz prezentacji multimedialnej z dowolnej tematyki. Egzamin będzie odbywał się w formie rozmowy na temat przygotowanej przez studenta pracy. |
Praktyki zawodowe: |
Praktyki w wymiarze 60h. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | Anna Marianowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.