Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MKJO-Pedagogy today. Readings, interpretations, and discussions

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-N-TRA-PT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO-Pedagogy today. Readings, interpretations, and discussions
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

translatoria

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Pełny opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Literatura:

The Aims of Education, red. R. Marples, Routledge, Londonand New York 1999 (P. Standish, Education without aims?; W. Hare, Critical thinking as an aim of education)

D. Carr, Making Sense of Education. An introduction to the philosophy and theory of education and teaching, RoutledgeFalmer, London and New York 2003.

J. Dunne, What’s the good of education? [w:] Partnership and the Benefits of Learning, red. P. Hogan, Educational Studies Association of Ireland, Maynooth College, Co. Kildare 1995, s. 60-82.

E. Ellsworth, Teaching Positions. Difference, Pedagogy, and the Power of Address, Teachers College, Columbia University, New York and London 1997.

P. Fairfield, Education After Dewey, Continuum, New York 2009.

P. Hogan, The Custody and Courtship of Experience: Western Education in Philosophical Perspective, The Columba Press, Dublin 1995.

Modern Educational Myths. The future of democratic comprehensive education, red. B. O’Hagan, Kogan Page, London 1999.

I. Murdoch, The Sovereignty of Good, Routledge, London and New York 2004.

Efekty uczenia się:

- umie zrekonstruować najważniejsze argumenty tekstu pedagogicznego w języku angielskim,

- opanował wybraną terminologię pedagogiczną w języku angielskim,

- umie odnieść zagadnienia omawiane w tekstach anglojęzycznych do sytuacji w polskiej edukacji,

- rozumie znaczenie uczestnictwa w międzynarodowym dyskursie pedagogicznym dla kształtowania się własnego stanowiska pedagogicznego i warsztatu badawczego.

Metody i kryteria oceniania:

Udział w zajęciach, prezentacja ukazująca główne zagadnienie lektury i zachęcająca uczestników do dyskusji.

Za prezentację można uzyskać 85 punktów, za aktywność i pracę na zajęciach, przygotowanie do zajęć itp - 15 punktów.

Aby uzyskać ocenę (wpisywaną do systemu w trybie komentarza) student musi zdobyć określoną liczbę punktów:

3 60-67

3+ 68-75

4 76-83

4+ 84-91

5 92-100

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Translatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Pełny opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Literatura:

The Aims of Education, red. R. Marples, Routledge, Londonand New York 1999 (P. Standish, Education without aims?; W. Hare, Critical thinking as an aim of education)

D. Carr, Making Sense of Education. An introduction to the philosophy and theory of education and teaching, RoutledgeFalmer, London and New York 2003.

J. Dunne, What’s the good of education? [w:] Partnership and the Benefits of Learning, red. P. Hogan, Educational Studies Association of Ireland, Maynooth College, Co. Kildare 1995, s. 60-82.

E. Ellsworth, Teaching Positions. Difference, Pedagogy, and the Power of Address, Teachers College, Columbia University, New York and London 1997.

P. Fairfield, Education After Dewey, Continuum, New York 2009.

P. Hogan, The Custody and Courtship of Experience: Western Education in Philosophical Perspective, The Columba Press, Dublin 1995.

Modern Educational Myths. The future of democratic comprehensive education, red. B. O’Hagan, Kogan Page, London 1999.

I. Murdoch, The Sovereignty of Good, Routledge, London and New York 2004.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Translatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Pełny opis:

Kurs wprowadzający we współczesny dyskurs pedagogiczny w jego anglosaskiej formie. Lektury wybranych prac z anglosaskiej pedagogiki zostaną wykorzystane do własnej refleksji nad poruszanymi zagadnieniami, dotyczącymi edukacji, w tym między innymi: celów kształcenia i wychowania, praktycznego wymiaru pedagogiki, mitów istniejących w debatach pedagogicznych, a także współczesnych koncepcji wychowania, nauczania i uczenia się.

Literatura:

The Aims of Education, red. R. Marples, Routledge, Londonand New York 1999 (P. Standish, Education without aims?; W. Hare, Critical thinking as an aim of education)

D. Carr, Making Sense of Education. An introduction to the philosophy and theory of education and teaching, RoutledgeFalmer, London and New York 2003.

J. Dunne, What’s the good of education? [w:] Partnership and the Benefits of Learning, red. P. Hogan, Educational Studies Association of Ireland, Maynooth College, Co. Kildare 1995, s. 60-82.

E. Ellsworth, Teaching Positions. Difference, Pedagogy, and the Power of Address, Teachers College, Columbia University, New York and London 1997.

P. Fairfield, Education After Dewey, Continuum, New York 2009.

P. Hogan, The Custody and Courtship of Experience: Western Education in Philosophical Perspective, The Columba Press, Dublin 1995.

Modern Educational Myths. The future of democratic comprehensive education, red. B. O’Hagan, Kogan Page, London 1999.

I. Murdoch, The Sovereignty of Good, Routledge, London and New York 2004.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)