Marketing relacyjny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW532 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing relacyjny |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celami zajęć są: 1. Zapoznanie uczestników zajęć z kanonem wiedzy marketingowej 2. Ukazanie współczesnego, „interaktywnego” i „relacyjnego” oblicza marketingu 3. Zapoznanie uczestników zajęć z nowymi trendami i narzędziami marketingu Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji oraz ćwiczeń związanych z poszczególnymi obszarami wiedzy wpisującymi się w temat marketingu relacyjnego. |
Pełny opis: |
Program zajęć: 1) Koncepcja marketingowa, jej zastosowania i ograniczenia 2) Strategie marketingowe i narzędzia marketingu 3) Istota marketingu relacyjnego 4) Nowoczesne trendy w marketingu i ich znaczenie dla rozwoju orientacji na marketing relacyjny 5) Wybrane zjawiska marketingowe istotne dla marketingu relacyjnego: a) CRM b) Loyalty marketing c) Active advertising d) Permission marketing e) Inbound marketing f) Cross-selling i up-selling g) Ambient marketing h) Real-time marketing i) Employer branding j) Experiental marketing k) Native advertising l) Etyka a marketing |
Literatura: |
• Ph. Kotler, K. Keller, Marketing, Wyd. Rebis, 2012 • J. Bakalarska, Marketing wartości, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2016 • A. Krzepicka, Wybrane aspekty marketingu relacji, Wyd. WAT, 2007 • P. Hague, N. Hague, C.-A. Morgan, Badania rynkowe w praktyce, Wydawnictwo Helion 2005 • A. Noga-Bogomilski, D. Maison, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po ukończeniu przedmiotu student: • Ma podstawową wiedzę nt. orientacji marketingowej, strategii i narzędzi marketingu • Zna koncepcję marketingu relacyjnego • Rozumie współczesne trendy w marketingu • Zna metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu relacyjnym, w obszarze m.in. CRM, marketingu lojalności, marketingu doświadczeń i in. Umiejętności Po ukończeniu kursu student: • Potrafi dokonywać analizy projektów marketingowych pod kątem identyfikacji metod i narzędzi marketingu relacyjnego • Umie projektować w podstawowym zakresie rozwiązania w obszarze komunikacji marketingowej wpisujące się w koncepcję marketingu relacyjnego • Umie dokonywać krytycznej analizy rozwiązań marketingowych pod kątem ich etyczności Kompetencje społeczne - postawy: Po ukończeniu kursu student: • Ma analityczne, krytyczne spojrzenie na metody i rozwiązania w obszarze marketingu relacyjnego, potrafi je oceniać • Potrafi samodzielnie doskonalić swoje kompetencje w zakresie marketingu relacyjnego SU05, SU06, SK01, SK03, SU04, SU03, SU02, SU01, SW03, SW02, SW01, SW04, SW05, SK02, SK04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci uzyskują ocenę na podstawie projektu zaliczeniowego przygotowywanego w grupach oraz za aktywność podczas zajęć (udział w dyskusji i analizie studiów przypadków). Raport zaliczeniowy zawiera analizę rzeczywistego przykładu wykorzystania metod marketingu relacyjnego przez wybrany podmiot i zawiera odpowiedź na pytania: w jaki sposób zastosowano wybrane zagadnienie? Jak ten mechanizm wpisywał się w szerszy kontekst marketingowy? W jaki sposób dane zagadnienie wpisuje się w marketing relacyjny (jak wykorzystano dany mechanizm do tworzenia/rozwijania relacji marketingowych? Jakie wnioski wynikają ze studium przypadku (dobre/złe praktyki, inne?) - z naciskiem na ocenę skuteczności i/lub efektywności zastosowanych rozwiązań marketingowych. Komponent badawczy: Komponent badawczy związany jest z formułą zaliczenia przedmiotu. Studenci zobligowani się do zrealizowania badania wybranego przykładu zastosowania metod i technik marketingu relacyjnego, co wymaga m.in. przeprowadzenia następujących czynności badawczych: badania desk research służące wyborowi odpowiedniego studium przypadku do analizy; krytyczna analiza danych; ocena skutków zastosowania metod marketingu relacyjnego; prezentacja wniosków z badania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.