Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing relacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-ZEWW532
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing relacyjny
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

nieobowiązkowe

Skrócony opis:

Celami zajęć są:

1. Zapoznanie uczestników zajęć z kanonem wiedzy marketingowej

2. Ukazanie współczesnego, „interaktywnego” i „relacyjnego” oblicza marketingu

3. Zapoznanie uczestników zajęć z nowymi trendami i narzędziami marketingu

Zajęcia prowadzone są w formie wykładu, dyskusji oraz ćwiczeń związanych z poszczególnymi obszarami wiedzy wpisującymi się w temat marketingu relacyjnego.

Pełny opis:

Program zajęć:

1) Koncepcja marketingowa, jej zastosowania i ograniczenia

2) Strategie marketingowe i narzędzia marketingu

3) Istota marketingu relacyjnego

4) Nowoczesne trendy w marketingu i ich znaczenie dla rozwoju orientacji na marketing relacyjny

5) Wybrane zjawiska marketingowe istotne dla marketingu relacyjnego:

a) CRM

b) Loyalty marketing

c) Active advertising

d) Permission marketing

e) Inbound marketing

f) Cross-selling i up-selling

g) Ambient marketing

h) Real-time marketing

i) Employer branding

j) Experiental marketing

k) Native advertising

l) Etyka a marketing

Literatura:

• Ph. Kotler, K. Keller, Marketing, Wyd. Rebis, 2012

• J. Bakalarska, Marketing wartości, Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2016

• A. Krzepicka, Wybrane aspekty marketingu relacji, Wyd. WAT, 2007

• P. Hague, N. Hague, C.-A. Morgan, Badania rynkowe w praktyce, Wydawnictwo Helion 2005

• A. Noga-Bogomilski, D. Maison, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

Efekty uczenia się:

Wiedza

Po ukończeniu przedmiotu student:

• Ma podstawową wiedzę nt. orientacji marketingowej, strategii i narzędzi marketingu

• Zna koncepcję marketingu relacyjnego

• Rozumie współczesne trendy w marketingu

• Zna metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu relacyjnym, w obszarze m.in. CRM, marketingu lojalności, marketingu doświadczeń i in.

Umiejętności

Po ukończeniu kursu student:

• Potrafi dokonywać analizy projektów marketingowych pod kątem identyfikacji metod i narzędzi marketingu relacyjnego

• Umie projektować w podstawowym zakresie rozwiązania w obszarze komunikacji marketingowej wpisujące się w koncepcję marketingu relacyjnego

• Umie dokonywać krytycznej analizy rozwiązań marketingowych pod kątem ich etyczności

Kompetencje społeczne - postawy:

Po ukończeniu kursu student:

• Ma analityczne, krytyczne spojrzenie na metody i rozwiązania w obszarze marketingu relacyjnego, potrafi je oceniać

• Potrafi samodzielnie doskonalić swoje kompetencje w zakresie marketingu relacyjnego

SU05, SU06, SK01, SK03, SU04, SU03, SU02, SU01, SW03, SW02, SW01, SW04, SW05, SK02, SK04

Metody i kryteria oceniania:

Studenci uzyskują ocenę na podstawie projektu zaliczeniowego przygotowywanego w grupach oraz za aktywność podczas zajęć (udział w dyskusji i analizie studiów przypadków).

Raport zaliczeniowy zawiera analizę rzeczywistego przykładu wykorzystania metod marketingu relacyjnego przez wybrany podmiot i zawiera odpowiedź na pytania: w jaki sposób zastosowano wybrane zagadnienie? Jak ten mechanizm wpisywał się w szerszy kontekst marketingowy? W jaki sposób dane zagadnienie wpisuje się w marketing relacyjny (jak wykorzystano dany mechanizm do tworzenia/rozwijania relacji marketingowych? Jakie wnioski wynikają ze studium przypadku (dobre/złe praktyki, inne?) - z naciskiem na ocenę skuteczności i/lub efektywności zastosowanych rozwiązań marketingowych.

Komponent badawczy:

Komponent badawczy związany jest z formułą zaliczenia przedmiotu. Studenci zobligowani się do zrealizowania badania wybranego przykładu zastosowania metod i technik marketingu relacyjnego, co wymaga m.in. przeprowadzenia następujących czynności badawczych: badania desk research służące wyborowi odpowiedniego studium przypadku do analizy; krytyczna analiza danych; ocena skutków zastosowania metod marketingu relacyjnego; prezentacja wniosków z badania.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)