Akceptacja i zmiana
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW599 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Akceptacja i zmiana |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Nauk Ekonomicznych Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
1. Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom narzędzi i sposobów opanowywania zmian dokonujących się w ich życiu, pracy i organizacjach. Efektem nauki jest elastyczne podejście do zmian zachodzących w życiu. 2. Treść: Zmiany, którym podlegamy i których pragniemy, wymagają różnych podejść i strategii. Ważne są tzw. kluczowe momenty i rodzaj zmian, z jakimi mamy do czynienia: zmiany wywoływane i przychodzące bez naszej woli. 3. Metoda: konwersatorium i ćwiczenia 4. Studenci studiów dziennych/OGUN 5. Forma zaliczenia: napisanie referatu wykorzystujące nabyte umiejętności i zalecaną literaturę |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie z: • Ekonomią zmiany • Różnymi rodzajami zmian • Rodzajami wywoływanych zmian • Siedmioma zasadami efektywnego dokonywania zmian • Miękkie wprowadzanie zmian • Kluczowymi momentami zmiany • Pozytywne różnice zmian • Budowaniem nawyków • Etapami tworzenia nawyku • Formowanie nawyków • Wprowadzanie w życie potrzebnych umiejtności • Aceptacją zmian nagłych • Sposobami postępowania z niepowodzeniami • Łagodzeniem skutków stresu i presji • Antycypacją niepowodzeń i krytyki • Koniecznością zmiany stanów emocjonalnych w kryzysie Szacunkowa liczba godzin na osiągnięcie efektów kształcenia: 30+25 |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Bridges W., Zarządzanie zmianami, Wyd. UJ Kraków 2008 • Kotter J. P., Sedno zmian, Helion, Gliwice 2008 • Duhigg Charles, Siła nawyku, Warszawa 2013 Literatura uzupełniajaca • Berndt Ch., Tajemnice odporności psychicznej, Wyd. UJ Kraków 2015 • Day L., Kryzys. Pozytywne skutki negatywnych zmian,Sensus, Gliwice 2007 • Rogers J., Coaching, GWP, Gdańsk 2010 • Tracy B., Osobowość lidera, Studio Emka, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: • Uformuje swoją postawę sprzyjającą zmianie • Stworzy kierunki działań służących opanowaniu skutecznych zmian • Określi kierunki potrzebnych zmian • Przygotuje plan działań • Połączy różne podejścia wobec zmian w jedną całość • Wyćwiczy nawyki programujące zmianę • Opanuje kluczowe momenty zmiany • Wprowadzi do praktyki zasady efektywnych zmian • Ustali program zmian dokonywanych w otoczeniu • Stworzy sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami • Złagodzi skutki stresu i presji • Wykorzysta krytykę do rozwoju • Zastosuje cykle przemian do swoich potrzeb KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KU03, KK01, KK02, KK03 |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła - 50% praca semestralna - 50% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Włodarski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.