Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Economics of Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-ZEWW801
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Economics of Education
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych
Grupy: Anglojęzyczna oferta zajęć WNE UW
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FIM
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FPiP
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

nieobowiązkowe

Skrócony opis:

Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki).

Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru.

Pełny opis:

Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki).

Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru.

Zajęcia mają formę wykładu oraz prezentacji wyników badań empirycznych połączonych z dyskusją na następujące tematy:

1. Edukacja jako inwestycja w kapitał ludzki

2. Teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty

3. Metody pomiaru efektów kształcenia się

4. Edukacyjna funkcja produkcji

5. Systemy edukacji w innych krajach

6. Determinanty wyboru ścieżki edukacyjnej

7. Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka

8. Edukacja formalna

9. Efekty reform systemu edukacji formalnej

10. Kształcenie się za granicą

11. Edukacja pozaformalna

12. Edukacja nieformalna

13. Umiejętności kognitywne i niekognitywne

Od studentów oczekuje się przygotowania i przedstawienia przed grupą prezentacji wyników wybranego badania empirycznego dotyczącego jednego z powyższych tematów.

Literatura:

Artykuły naukowe oraz raporty z badań na temat determinantów oraz efektów kształcenia. Ich wykaz zostanie podany w trakcie zajęć.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu tego kursu student zna:

1. podstawowe teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty,

2. podstawowe metody badania efektów kształcenia,

3. wyniki kluczowych badań empirycznych dotyczących determinantów oraz efektów kształcenia.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia na ocenę są:

1. egzamin w formie testu (50%),

2. prezentacja wybranego artykułu naukowego (40%),

3. aktywność w trakcie zajęć (10%).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Liwiński
Prowadzący grup: Jacek Liwiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9 (2025-04-18)