Economics of Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW801 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Economics of Education |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Anglojęzyczna oferta zajęć WNE UW Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich EM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FIM Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich FPiP Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki). Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru. |
Pełny opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki). Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru. Zajęcia mają formę wykładu oraz prezentacji wyników badań empirycznych połączonych z dyskusją na następujące tematy: 1. Edukacja jako inwestycja w kapitał ludzki 2. Teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty 3. Metody pomiaru efektów kształcenia się 4. Edukacyjna funkcja produkcji 5. Systemy edukacji w innych krajach 6. Determinanty wyboru ścieżki edukacyjnej 7. Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka 8. Edukacja formalna 9. Efekty reform systemu edukacji formalnej 10. Kształcenie się za granicą 11. Edukacja pozaformalna 12. Edukacja nieformalna 13. Umiejętności kognitywne i niekognitywne Od studentów oczekuje się przygotowania i przedstawienia przed grupą prezentacji wyników wybranego badania empirycznego dotyczącego jednego z powyższych tematów. |
Literatura: |
Artykuły naukowe oraz raporty z badań na temat determinantów oraz efektów kształcenia. Ich wykaz zostanie podany w trakcie zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student zna: 1. podstawowe teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty, 2. podstawowe metody badania efektów kształcenia, 3. wyniki kluczowych badań empirycznych dotyczących determinantów oraz efektów kształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia na ocenę są: 1. egzamin w formie testu (50%), 2. prezentacja wybranego artykułu naukowego (40%), 3. aktywność w trakcie zajęć (10%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Liwiński | |
Prowadzący grup: | Jacek Liwiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.