Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ilościowe metody badań – budowanie ankiet, analiza i interpretacja wyników

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP11-01
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ilościowe metody badań – budowanie ankiet, analiza i interpretacja wyników
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kurs dla studentów specjalizacji

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny.

Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Na zajęciach studenci poznają etapy realizacji badań ilościowych. W trakcie kursu słuchacze poznają zasady prowadzenia badań ilościowych – przygotowanie ankiety do badania, opracowanie wyników na potrzeby analiz, zasady analizy, opracowanie raportu z badania oraz przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji.

Umiejętności:

Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili skonstruować kwestionariusz do badania ilościowego, dokonać analizy otrzymanych wyników, przygotować raport z badania oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na forum grupy. W trakcie zajęć będziemy uczyć się budowania odpowiedniej konstrukcji pytań do kwestionariusza (w tym dobierania odpowiedniej skali odpowiedzi), ustalania właściwej kolejności pytań w ankiecie oraz projektowania ankiet umożliwiających zdobywania odpowiedzi na postawiony problem marketingowy.

Kompetencje społeczne:

W trakcie zajęć studenci będą pracować w grupach ćwicząc umiejętność współpracy, wspierania innych członków zespołu oraz dzielenia się wiedzą w ramach grupy zadaniowej.

Efekty kształcenia osiągnięte w ramach założeń specjalizacji:

W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data

W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych

U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski

KS4. Student potrafi współpracować w zespole.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sekścińska
Prowadzący grup: Marcin Penconek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny.

Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny.

Zajęcia odbywać się będą w cyklu co dwa tygodnie.

Literatura:

red. Maison, Noga „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki”

“The survey research handbook: Guidelines and Strategies for Conducting a Survey” Alreck, Settle

Marketing research” Weiers

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)