Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSFRdz2M
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSZFR dzienne sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć zostaną przedstawione zasady działalności marketingowej przedsiębiorstwa, marketingowe decyzje związane z segmentacją rynku, wyborem rynku docelowego oraz pozycjonowaniem oferty rynkowej, jak również decyzje instrumentalne odnoszące się do kształtowania oferty produktowej, planowania dystrybucji, komunikacji marketingowej oraz ceny.

Pełny opis:

1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa

 Określenie miejsca (roli) marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

 Definicja marketingu

 Zasady orientacji marketingowej

 Specyfika marketingu usług finansowych

 Inne orientacji prowadzenia działalności gospodarczej

 Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie

2. Decyzje strategiczne – STP

 Procedura STP

 Segmentacja rynku

 Wybór rynku docelowego

 Różnicowanie i pozycjonowanie oferty

3. Decyzje produktowe

 Pojęcie i rodzaje produktu

 Tworzenie asortymentu rynkowego

 Projektowanie atrybutów produktu indywidualnego

 Planowanie nowego produktu

 Kształtowanie cyklu życia produkt

4. Decyzje dystrybucyjne

 Determinanty i efekty wyboru kanałów dystrybucji

 Wyznaczenie liczby kanałów dystrybucji

 Ustalenie typu dystrybucji (offline i online)

 Określenie długości kanałów dystrybucji

 Wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji,

5. Decyzje promocyjne

 Istota promocji i modele komunikacji

 Formy promocji i ich efekty

 Formy promocji offline

 Formy promocji online

6. Decyzje cenowe

 Determinanty decyzji cenowych

 Ustalenie ceny podstawowej (kalkulacja kosztowa, kalkulacja marketingowa, boty cenowe)

 Formułowanie odchyleń od ceny podstawowej

Literatura:

Podstawowa:

Kotler, P., Keller, K.L. (2020). Marketing, Poznań: Rebis.

Additional:

Kotler, P., Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing: New York: Pearson.

Kolasa, M. (2008). Marketing bankowy, Warszawa: CeDeWu.

Kościszyn, M. (2012), Reklama produktów i usług bankowych – jej perswazyjność i konsekwencje, Warszawa: CedeWu.

Efekty uczenia się:

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy:

• Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie marketingu (K_W01)

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności marketingowej różnych typów organizacji (K_W02).

• Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury tworzenia i trzymania relacji organizacji z różnymi podmiotami funkcjonującymi w jej otoczeniu (K_W02).

• Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05)

• Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości (K_W06)

W zakresie umiejętności:

• Potrafi wykorzystać teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K-_U01)

• Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02)

• Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03)

• Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06)

W zakresie postaw:

• Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01)

• Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02)

• Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03)

Metody i kryteria oceniania:

Efekty uczenia się będą weryfikowane podczas pisemnego testu zaliczeniowego.

Ocena w 100% oparta na wynikach testu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wilczak
Prowadzący grup: Agnieszka Wilczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)