Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSFRdz2M |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0421) Prawo
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSZFR dzienne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostaną przedstawione zasady działalności marketingowej przedsiębiorstwa, marketingowe decyzje związane z segmentacją rynku, wyborem rynku docelowego oraz pozycjonowaniem oferty rynkowej, jak również decyzje instrumentalne odnoszące się do kształtowania oferty produktowej, planowania dystrybucji, komunikacji marketingowej oraz ceny. |
Pełny opis: |
1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa Określenie miejsca (roli) marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa Definicja marketingu Zasady orientacji marketingowej Specyfika marketingu usług finansowych Inne orientacji prowadzenia działalności gospodarczej Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie 2. Decyzje strategiczne – STP Procedura STP Segmentacja rynku Wybór rynku docelowego Różnicowanie i pozycjonowanie oferty 3. Decyzje produktowe Pojęcie i rodzaje produktu Tworzenie asortymentu rynkowego Projektowanie atrybutów produktu indywidualnego Planowanie nowego produktu Kształtowanie cyklu życia produkt 4. Decyzje dystrybucyjne Determinanty i efekty wyboru kanałów dystrybucji Wyznaczenie liczby kanałów dystrybucji Ustalenie typu dystrybucji (offline i online) Określenie długości kanałów dystrybucji Wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji, 5. Decyzje promocyjne Istota promocji i modele komunikacji Formy promocji i ich efekty Formy promocji offline Formy promocji online 6. Decyzje cenowe Determinanty decyzji cenowych Ustalenie ceny podstawowej (kalkulacja kosztowa, kalkulacja marketingowa, boty cenowe) Formułowanie odchyleń od ceny podstawowej |
Literatura: |
Podstawowa: Kotler, P., Keller, K.L. (2020). Marketing, Poznań: Rebis. Additional: Kotler, P., Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing: New York: Pearson. Kolasa, M. (2008). Marketing bankowy, Warszawa: CeDeWu. Kościszyn, M. (2012), Reklama produktów i usług bankowych – jej perswazyjność i konsekwencje, Warszawa: CedeWu. |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie marketingu (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności marketingowej różnych typów organizacji (K_W02). • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury tworzenia i trzymania relacji organizacji z różnymi podmiotami funkcjonującymi w jej otoczeniu (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K-_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się będą weryfikowane podczas pisemnego testu zaliczeniowego. Ocena w 100% oparta na wynikach testu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wilczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wilczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.