Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz3SL |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 3 roku DSM dzienne sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla 3 roku DSM dzienne sem. zimowy Semianaria dla studiów I i II stopnia Seminaria dyplomowe I i II stopnia dz, w, z |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Założenia (opisowo): | . |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości |
Pełny opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pracy naukowej, które umożliwiają samodzielne przygotowanie pracy licencjackiej na wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium jest ukierunkowana na indywidualne zainteresowania studentów w obszarze dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, z koncentracją na zagadnieniach, którym poświecone jest dane seminarium w ramach dyscypliny i kierunku studiów. W ramach seminarium omówione zostaną cele pracy dyplomowej oraz zadania seminarium dyplomowego. Uczestnicy poznają podstawy metodologii nauk społecznych oraz zasady wyboru tematu pracy dyplomowej. Omówione zostaną także zasady budowania pracy naukowej, w tym wyboru problemu badawczego, formułowania hipotez lub pytań badawczych Szczególny nacisk zostanie położony na umiejętne korzystanie z literatury naukowej oraz zasobów internetowych jako źródeł informacji. Ponadto omówione zostaną typowe dla danego seminarium metody zbierania materiałów empirycznych oraz ich analizy i prezentacji wyników. Istotnym aspektem seminarium będzie bieżąca weryfikacja zawartości merytorycznej pisanej pracy dyplomowej oraz jej doskonalenie na podstawie uwag promotora. |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: 1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2023. 2. Lisiński M., Szarucki M., Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości, PWE, Warszawa 2021. 3. Babbie, Earl R., Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. 4. Inne pozycje – uzależnione od tematyki pracy. Literatura uzupełniająca: 1. Hensel, P. (2020) ‘Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości’, Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości 2. Klincewicz, K. M. Żemigała, and M. Mijal (eds) (2012) Bibliometria w zarządzaniu technologiami i badaniami naukowymi. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 3. Paul, J., Khatri, P. and Kaur Duggal, H. (2023) ‘Frameworks for developing impactful systematic literature reviews and theory building: What, why and how?.’, Journal of Decision Systems, pp. 1–14.. 5. Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, (red.) W. Czakon, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. |
Efekty uczenia się: |
Student/studentka po zaliczeniu kursu w zakresie wiedzy: • Posługuje się terminologią w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości (K_W01), • Wyjaśnia podstawowe teorie związane z zarządzaniem organizacją w obszarze (K_W01), • Omawia metodyki badawcze wskazując ich mocne i słabe strony z perspektywy przyjętego celu badania (K_W01), • Wyjaśnia zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności organizacji i jej kluczowych funkcji (K_W02), • Wyjaśnia procesy i zjawiska w otoczeniu organizacji (K_W05), w zakresie umiejętności: • Wykorzystuje teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania problemów związanych z tematyką seminarium (K¬_U01), • Formułuje cel główny pracy i problem badawczy (K_U01), • Interpretuje procesy i zjawiska rynkowe i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Formułuje cele/pytania badawcze (K¬_U03), • Przystosowuje istniejące metody badawcze do rozpoznawania, diagnozowania zagadnień związanych z tematyką seminarium (K¬_U03), • Dobiera właściwe dla tematu pracy źródła (K¬_U03), • Przygotowuje samodzielnie analizę i diagnozę problematyki w kontekście, w którym osadzony jest temat pracy (K¬_U05), • Przeprowadza analizę i dyskusję wyników własnych badań K_U05), • Przygotowuje raport dotyczący ustaleń badawczych lub analitycznych wykorzystując narzędzia informatyczne K_U05), • Formułuje rekomendacje praktyczne na podstawie przeprowadzonych badań i analiz (K_U04) • Korzysta ze źródeł naukowych w języku obcym podczas opracowywania zagadnień związanych z tematem pracy (K_U06), • Organizuje pracę własną związaną z przygotowaniem pracy dyplomowej (K_U07) • Identyfikuje samodzielnie swoje potrzeby w zakresie uzupełniania i rozwijania swojej wiedzy i umiejętności podczas przygotowywania pracy dyplomowej (K_U08), w zakresie kompetencji społecznych: • ocenia mocne i słabe strony różnych koncepcji teoretycznych (K_K01), • ocenia wady i zalety metod badawczych (K_K01), • podczas dyskusji wyników badań odwołuje się do potwierdzonych koncepcji teoretycznych (K_K02), • formułuje rekomendacje przynoszące korzyść społeczności, społeczeństwu lub środowisku, a także działania na rzecz dobra wspólnego (K_K03) • formułuje rekomendacje praktyczne związane z postawionym problemem badawczym (K_K04) • zachowuje standardy etyczne podczas badania empirycznego (K_K05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżąca współpraca ze studentem podczas seminariów wraz z oceną postępów w pisaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.