Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategic Marketing Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-ERSM1SMM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategic Marketing Management
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze letnim
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course objectives:

to locate marketing in a strategic context and to demonstrate how the available range of theoretical models can be applied at different levels of strategic marketing decisions

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Topics Readings

1. Strategic Marketing vs. Marketing Planning - Introduction P.Kotler - Ch. 1 & 4

2. Mission & Objectives

• establishing the corporate mission

• influences on objectives and strategy

• guidelines for establishing objectives and setting goals R. Wilson- Ch. 6

3. & 4. Analysing the Product Portfolio

• models of portfolio analysis

• market attractiveness and business position assessment

• criticism of portfolio analysis R. Wilson- Ch. 9

5. & 6. & 7. Strategic Gap Analysis and Growth&Consolidation Strategies

• types of the strategic gap

• growth strategies

• consolidation strategies Case 1

8. Allocation Strategies

• growth

• fast growth

• selective growth

• aliance

• optimalization

• market position defence

• market exit strategies Case 2

9. Demand Growth Strategies

• strategies based on the number of buyers

• strategies based on the level of consumption

• selective demand growth strategies Case 3

10. Strategies for Market Leaders

• position defence

• flanking defence

• preemptive defence

• counteroffensive defence

• mobile defence

• contraction defence P.Kotler - Ch. 11

11. Strategies for Market-Challengers

• frontal attack

• flank attack

• encirclement attack

• bypass attack

• guerilla attack P.Kotler - Ch. 11

12. Strategies for Market-Followers& Nichers

• following closely

• following at a distance

• following selectively P.Kotler - Ch. 11

13. & 14. Strategies for different PLC stages

• strategies in the introduction stage

• strategies in the growth stage

• strategies in the maturity stage

• strategies in the decline stage P.Kotler - Ch. 12

15. Final Exam

Literatura: (tylko po angielsku)

P. Kotler: Marketing Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs.

R. Wilson, C. Giligan: Strategic Marketing Management, Butterworth Heinemann,

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Course Grading:

• 70% final exam (seven open-ended questions, each worth 10%)

• 30% case studies (written preparation: 2-5 pages, case is to be done in groups: 2-3 persons during the class or at home as a homework)

Final grades:

• 100 – 91% - 5

• 90 – 81% - 4+

• 80 – 71% - 4

• 70 – 61% - 3+

• 60 – 51% - 3

• 50% or less - 2

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)