Negocjacje
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-PSMmpfN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
PSM Marketing Produktów Farmaceutycznych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat procesu, w jakim przebiegają negocjacje, determinant tego procesu oraz podstawowych zasad i technik negocjacji. |
Pełny opis: |
1. Istota negocjowania • Negocjowanie a targowanie • Elementy wspomagające proces negocjacji • Determinanty udanych negocjacji • Negocjacje twarde a negocjacje miękkie 2. Proces negocjacji handlowych • Negocjacje w procesie sprzedaży • Proces rozmowy handlowej • Analiza klienta i przygotowanie się do negocjacji • Nawiązanie kontaktu i prezentowanie swojego stanowiska 3. Zasady negocjacji • Zasada zawyżania • Zasada ustępowania • Zasada lejka • Zasada panowania nad emocjami 4.Techniki negocjacyjne • Prezentacja technik • Warunki stosowania technik negocjacyjnych 5. Negocjowanie z trudnym partnerem • Typy trudnych negocjatorów • Sposoby postępowania z trudnym partnerem • Manipulacja w negocjacjach |
Literatura: |
1. R. Dawson, Sekrety udanych negocjacji, Jacek Santorski & CO, wyd.II, 2004 2. W. Haman, J. Gut, Handlowanie to gra. Od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb klienta, Kontrakt, Warszawa 1999 3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdański 1995 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.