Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Negocjacje

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-PSMmpfN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Negocjacje
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: PSM Marketing Produktów Farmaceutycznych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat procesu, w jakim przebiegają negocjacje, determinant tego procesu oraz podstawowych zasad i technik negocjacji.

Pełny opis:

1. Istota negocjowania

• Negocjowanie a targowanie

• Elementy wspomagające proces negocjacji

• Determinanty udanych negocjacji

• Negocjacje twarde a negocjacje miękkie

2. Proces negocjacji handlowych

• Negocjacje w procesie sprzedaży

• Proces rozmowy handlowej

• Analiza klienta i przygotowanie się do negocjacji

• Nawiązanie kontaktu i prezentowanie swojego

stanowiska

3. Zasady negocjacji

• Zasada zawyżania

• Zasada ustępowania

• Zasada lejka

• Zasada panowania nad emocjami

4.Techniki negocjacyjne

• Prezentacja technik

• Warunki stosowania technik negocjacyjnych

5. Negocjowanie z trudnym partnerem

• Typy trudnych negocjatorów

• Sposoby postępowania z trudnym partnerem

• Manipulacja w negocjacjach

Literatura:

1. R. Dawson, Sekrety udanych negocjacji, Jacek

Santorski & CO, wyd.II, 2004

2. W. Haman, J. Gut, Handlowanie to gra. Od namawiania

i żebrania do zaspokojenia potrzeb

klienta, Kontrakt, Warszawa 1999

3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria

i praktyka, GWP, Gdański 1995

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)