Zarządzanie zmianą, ryzykiem i kryzysem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-dz/w3ZZRKf |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie zmianą, ryzykiem i kryzysem |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Wykłady fakultatywne dla DSM/DSFR dz i w - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Pełny opis: |
• Zarządzanie zmianą • Istota zmiany • Modele wprowadzenia zmian • Rodzaje i źródła zmian • Czynniki wpływające na zarządzanie zmianą • Proces zarządzania zmianą • Model Kübler-Ross • SCARF • Jak wdrożyć zmiany w praktyce? • Kluczowe czynniki sukcesu i porażki • Komunikacja wewnętrzna • Analiza pola sił • Typy komunikacji zmian • Etapy komunikowania zmian • Zarządzanie ryzykiem • Istota zarządzania ryzykiem • Rejestry ryzyk - przykłady • Risk manager i jego rola w organizacji • Scenariusze kryzysowe i inne praktyczne narzędzia do zarządzania potencjalnym kryzysem • Zarządzanie kryzysem • Źródła kryzysów • Etapy zarządzania sytuacją kryzysową • Role w zespole i ich funkcje podczas kryzysu • Kontakty z mediami i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych • Odpowiadanie na trudne pytania, pomosty komunikacyjne • Zarządzanie kryzysem w social mediach |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: John P. Kotter, Jak przeprowadzić transformację firmy, Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2007. Literatura uzupełniająca: Philip Kotler, John A. Caslione Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji MT Biznes Warszawa 2016 Peter F. Drucker Zarządzanie w czasach burzliwych Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1995 Nicholas Taleb, Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy Kurhaus Publishing 2013 Michał Kurtyka, Gerard Roth, Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania CeDeWu 2019. Monika Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media Helion, Gliwice 2014 |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt (praca w grupach) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.