Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie zmianą, ryzykiem i kryzysem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-dz/w3ZZRKf
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie zmianą, ryzykiem i kryzysem
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Wykłady fakultatywne dla DSM/DSFR dz i w - 3 rok
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Pełny opis:

• Zarządzanie zmianą

• Istota zmiany

• Modele wprowadzenia zmian

• Rodzaje i źródła zmian

• Czynniki wpływające na zarządzanie zmianą

• Proces zarządzania zmianą

• Model Kübler-Ross

• SCARF

• Jak wdrożyć zmiany w praktyce?

• Kluczowe czynniki sukcesu i porażki

• Komunikacja wewnętrzna

• Analiza pola sił

• Typy komunikacji zmian

• Etapy komunikowania zmian

• Zarządzanie ryzykiem

• Istota zarządzania ryzykiem

• Rejestry ryzyk - przykłady

• Risk manager i jego rola w organizacji

• Scenariusze kryzysowe i inne praktyczne narzędzia do zarządzania potencjalnym kryzysem

• Zarządzanie kryzysem

• Źródła kryzysów

• Etapy zarządzania sytuacją kryzysową

• Role w zespole i ich funkcje podczas kryzysu

• Kontakty z mediami i wystąpienia publiczne w sytuacjach kryzysowych

• Odpowiadanie na trudne pytania, pomosty komunikacyjne

• Zarządzanie kryzysem w social mediach

Literatura:

Podstawowa pozycja:

John P. Kotter, Jak przeprowadzić transformację firmy,

Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2007.

Literatura uzupełniająca:

Philip Kotler, John A. Caslione Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji

MT Biznes Warszawa 2016

Peter F. Drucker Zarządzanie w czasach burzliwych

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie 1995

Nicholas Taleb, Antykruchość. O rzeczach, którym służą wstrząsy

Kurhaus Publishing 2013

Michał Kurtyka, Gerard Roth, Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania

CeDeWu 2019.

Monika Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media Helion, Gliwice 2014

Metody i kryteria oceniania:

Projekt (praca w grupach)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)