Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing medialny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-D5MAME-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing medialny
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (PRMM)
ID-DZIENNE I STOPNIA 5 semestr, 3 rok (spec: PRiMM)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot ma na celu praktyczne zastosowanie wiedzy teoretycznej, przekazanej na przedmiocie z marketingu mediów. Studenci pracują w grupach, tworząc od podstaw swój własny produkt medialny, wyceniając go, planując jego dystrybucję oraz promocję.

Skrócony opis:

Studenci dzielą się na grupy i w ramach grup:

- tworzą produkt medialny

- planują dystrybucję mediów

- wyceniają go

- planują jego promocję

Na zakończenie przedmiotu każda grupa studentów prezentuje efekty swojej pracy.

Pełny opis:

1. Studenci dzielą się na grupy.

2. Każda grupa losuje istniejące przedsiębiorstwo medialne i opisuje je.

2. Każda grupa losuje kategorię mediów, w ramach której ma opracować produkt medialny i pozostałe marketingowe P.

3. Studenci tworzą produkt medialny (zawartość, logo, slogan, ew. modyfikacje).

4. Studenci tworzą dystrybucję dla produktu (tradycyjną i elektroniczną).

5. Studenci wyceniają produkt (koszt osobisty i instytucjonalny).

6. Studenci tworzą strategię promocyjną (autopromocję i promocję zewnętrzną).

Nakład pracy studenta:

Ćwiczenia = 15 godz.

Samodzielne przygotowanie do zajęć

½ godz. tyg. = 30 godz.

Przygotowanie do zaliczenia = 15 godz.

Razem = 60 godz.

Literatura:

Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010

Efekty uczenia się:

1. Wiedza.

Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki masowego przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej.

2. Umiejętności.

Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).

3. Kompetencje.

Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów).

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym w dyskusjach związanych z kontrowersyjnymi aspektami działania mediów; wygłoszenie prezentacji (w grupach) i wyniki testów (zamiennie z rozmową egzaminacyjną).

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jupowicz-Ginalska
Prowadzący grup: Martyna Dudziak-Kisio
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jupowicz-Ginalska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)