Ekonomika mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-DM-D1EKME |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Ekonomika mediów |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE II STOPNIA 1 semestr, 1 rok |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu ekonomiki mediów i zarządzania w firmach medialnych, zajmuje się charakterystyką mediów jako dóbr ekonomicznych, rynkami medialnymi, strukturami rynkowymi oraz problemami rozwojowymi mediów w warunkach rozwoju technologii cyfrowej |
Pełny opis: |
Wykład wprowadza słuchaczy w problematykę ekonomicznych aspektów funkcjonowania środków komunikowania masowego oraz zarządzania firmami medialnymi, kształtowania się rynkowych struktur mediów i ich wpływem na działalność. Istotnym aspektem jest uwzględnienie zmian dokonujących się w świecie technologii komunikowania oraz ogólnych procesów rozwojowych takich jak globalizacja, fragmentacja popytu, koncentracja kapitału. |
Literatura: |
Wykład ma charkter autorski i w znacznym stopniu opiera się na publikacjach książkowych i artykułowych wykładowcy. W szerokim zakresie uwzględnia się ponadto literaturę zagraniczną, w tym najnowsze publikacje czasopiśmiennicze i książkowe. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Podstawowa wiedza zakresu ekonomicznych uwarunkowań działalności mediów, rozwoju nowoczesnych form komunikowania, rozumienia istoty mediów, jako dóbr ekonomicznych, rynku, konkurencji, formułowania strategii postępowania, znaczenia twórczości, wpływu reklamy i nowych technologii na funkcjonowanie systemów komunikowania. Umiejętności: Głębsze zrozumienie wewnętrznych i zewnętrznych (konkurencyjnych) uwarunkowań działalności mediów. Ukształtowanie podstaw dla pracy w mediach, jako w przedsięwzięciach ekonomicznych, komercyjnych, przede wszystkim na stanowiskach zarządczych różnego szczebla. Absolwenci mogą z większym zrozumieniem tworzyć tez własne przedsięwzięcia medialne. Kompetencje: Absolwenci uzyskują podstawy dla rozwoju zawodowego w mediach na różnych poziomach kierowania i organizowania firm i przedsięwzięć medialnych; początkowo jako asystenci, analitycy rynku (konkurencji, nowych produktów); kompetencja w zakresie analizy danych marketingowych i wskaźników badań rynkowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny/ustny |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tadeusz Kowalski | |
Prowadzący grup: | Tadeusz Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tadeusz Kowalski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.