Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane narzędzia do tworzenia treści cyfrowych dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3000-SP-SWNW-TTC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wybrane narzędzia do tworzenia treści cyfrowych dla uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych.
Jednostka: Wydział Polonistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwój kompetencji w zakresie posługiwania się i wykorzystania wybranych narzędzi cyfrowych w celach edukacyjnych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest rozwój kompetencji w zakresie posługiwania się i wykorzystania wybranych narzędzi cyfrowych umożliwiających tworzenie tekstów, obrazów, prezentacji, plików multimedialnych, interaktywnych treści cyfrowych takich jak: mapy myśli, diagramy, ikonografiki, ćwiczenia i inne (Obszar 3 Europejskich Ram Kompetencji Cyfrowych).

Na warsztatach słuchacze poznają platformy edukacyjne takie jak: Canva, WordWall, Genially, niezbędne do samodzielnego przygotowania atrakcyjnych zajęć dydaktycznych. Praktyczne obeznanie z ww. narzędziami w trakcie zajęć pozwoli w szczególności wykorzystywać je w codziennej praktyce edukacyjnej oraz proponować je uczniom i uczennicom szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Literatura:

1. Europejskie Ramy Kompetencji Cyfrowych: http://www.digcomp.pl/

2. Carretero, S., Vuorikari, R., Punie, Y. (tłum. Urban, K.) (2017). DigComp 2.1 Ramy kompetencji cyfrowych dla obywateli z ośmioma poziomami zaawansowania i przykładami zasto-

sowania. Dostęp online: http://www.digcomp.pl/wp-content/uploads/2021/04/DigComp-2.1PL-Internet.pdf

Wskazana literatura ma charakter dodatkowy, wzbogacający warsztaty o zaplecze teoretyczne.

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

1. W zakresie wiedzy:

- zna narzędzia do tworzenia podstawowych (teksty, obrazy, prezentacje itp.), multimedialnych (wideo, pliki dźwiękowe) i interaktywnych treści cyfrowych, które może proponować uczniom i uczennicom;

- zna narzędzia pozwalające na tworzenie reprezentacji wiedzy (mapy myśli, diagramy);

- wyszczególnia zalety i wady poszczególnych narzędzi do tworzenia treści cyfrowych;

2. W zakresie umiejętności:

- tworzy podstawowe treści cyfrowe z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi;

- dobiera odpowiednie narzędzia do tworzenia danego typu treści cyfrowych;

- ocenia narzędzia do tworzenia treści cyfrowych pod kątem ich przydatności w edukacji zdalnej i hybrydowej;

3. W zakresie kompetencji społecznych:

- zachęca uczniów do tworzenia treści cyfrowych z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi;

- wspiera uczniów w procesie tworzenia treści, jest w stanie doradzić odpowiednie narzędzie do danego zadania.

Metody i kryteria oceniania:

W ramach zaliczenia uczestnicy w 2-3-osobowych zespołach będą tworzyli autorski scenariusz zajęć lekcyjnych (2 godz. dyd.), uwzględniający wykorzystanie poznanych narzędzi cyfrowych. Prezentacje prac słuchaczy odbędą się na ostatnich zajęciach.

Wzór scenariusza z wymaganymi elementami zostanie słuchaczom przekazany na pierwszych zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)