Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Źródła finansowania projektu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3002-SZS-22WT7
Kod Erasmus / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Źródła finansowania projektu
Jednostka: Instytut Kultury Polskiej
Grupy: Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone zagadnieniom pozyskiwania finansowania na realizację zaplanowanych projektów społeczno-artystycznych. Jak stworzyć idealny budżet? Jak planować wydatki i o czym w tym procesie nie zapomnieć? Przejdziemy kompleksowo przez możliwości otrzymania dofinansowania w formie grantów, konkursów, aż po działania fundraisingowe i specyfikę współpracy z biznesem. Zajęcia przygotowują do poprawnego konstruowania budżetu i dostarcza wiedzy o różnych formach i możliwościach pozyskania finansowania dla swojego projektu.

Pełny opis:

Przedmiot będzie prowadzony w formule mieszanej: wykład, praktyczne ćwiczenia oraz spotkanie z praktykami z instytucji kultury. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z pozyskiwaniem finansowania na realizację projektów społeczno-kulturalnych w podziale na dwa bloki tematyczne:

I - Tworzenie budżetu projektu - poruszone zostaną problemy:

Jak stworzyć budżet - planowanie

Złote zasady tworzenia kosztorysów

Podstawowe grupy kosztów w budżecie

Tworzenie własnych budżetów projektów - ćwiczenia praktyczne

Budżet projektu czy budżet instytucji?

Kontrolowanie kosztów i zarządzanie projektem

II - Pozyskiwanie finansowania - poruszone zostaną tematy:

Możliwości otrzymania dofinansowania w ramach konkursów grantowych

Jak dobrze przygotować aplikację do konkursu?

OĆwiczenia - opracowanie przykładowej aplikacji w konkursie grantowym.

Co to jest fundraising?

Formy wsparcia - o co można prosić darczyńcę?

Cykl darczyńcy

4 zasady fundraisingu

Metody fundraisingu

Kampania fundraisingowa

OĆwiczenia własne - opracowanie prezentacji kampanii fundraisingowej

Co to sponsoring?

Tworzenie oferty sponsorskiej

Rodzaje umów z biznesem

Prezentacja projektu - ćwiczenie praktyczne

Spotkanie z przedstawicielami instytucji kultury

Błędy we współpracy z biznesem

Celem zajęć jest pozyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej tworzenia budżet projektu społeczno-artystycznegoego oraz różnych możliwości pozyskania finansowania dla projektu.

Krótki biogram:

Karolina Kanar-Kossobudzka - pasjonatka zarządzania projektami i specjalistka od łączenia biznesu z trzecim sektorem. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Aviva i Przestrzeni from Facebook, a obecnie ekspertka CSR w Allegro. Realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne pozyskując na nie środki finansowe, koordynując pracę zespołów i nadzorując współpracę z partnerami społecznymi. Certyfikowana trenerka Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie

najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,

przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.

Umiejętności: absolwent potrafi

stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;

wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;

świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.

Metody i kryteria oceniania:

obecność i aktywność na zajęciach

wykonanie ćwiczeń zadanych na zajęciach

udział w prezentacji podczas sesji otwartej

Dopuszczalna liczba nieobecności:

w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie)

Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)