Źródła finansowania projektu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3002-SZS-22WT7 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.7
|
Nazwa przedmiotu: | Źródła finansowania projektu |
Jednostka: | Instytut Kultury Polskiej |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Sztuki społeczne, IKP |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone zagadnieniom pozyskiwania finansowania na realizację zaplanowanych projektów społeczno-artystycznych. Jak stworzyć idealny budżet? Jak planować wydatki i o czym w tym procesie nie zapomnieć? Przejdziemy kompleksowo przez możliwości otrzymania dofinansowania w formie grantów, konkursów, aż po działania fundraisingowe i specyfikę współpracy z biznesem. Zajęcia przygotowują do poprawnego konstruowania budżetu i dostarcza wiedzy o różnych formach i możliwościach pozyskania finansowania dla swojego projektu. |
Pełny opis: |
Przedmiot będzie prowadzony w formule mieszanej: wykład, praktyczne ćwiczenia oraz spotkanie z praktykami z instytucji kultury. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z pozyskiwaniem finansowania na realizację projektów społeczno-kulturalnych w podziale na dwa bloki tematyczne: I - Tworzenie budżetu projektu - poruszone zostaną problemy: Jak stworzyć budżet - planowanie Złote zasady tworzenia kosztorysów Podstawowe grupy kosztów w budżecie Tworzenie własnych budżetów projektów - ćwiczenia praktyczne Budżet projektu czy budżet instytucji? Kontrolowanie kosztów i zarządzanie projektem II - Pozyskiwanie finansowania - poruszone zostaną tematy: Możliwości otrzymania dofinansowania w ramach konkursów grantowych Jak dobrze przygotować aplikację do konkursu? OĆwiczenia - opracowanie przykładowej aplikacji w konkursie grantowym. Co to jest fundraising? Formy wsparcia - o co można prosić darczyńcę? Cykl darczyńcy 4 zasady fundraisingu Metody fundraisingu Kampania fundraisingowa OĆwiczenia własne - opracowanie prezentacji kampanii fundraisingowej Co to sponsoring? Tworzenie oferty sponsorskiej Rodzaje umów z biznesem Prezentacja projektu - ćwiczenie praktyczne Spotkanie z przedstawicielami instytucji kultury Błędy we współpracy z biznesem Celem zajęć jest pozyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej tworzenia budżet projektu społeczno-artystycznegoego oraz różnych możliwości pozyskania finansowania dla projektu. Krótki biogram: Karolina Kanar-Kossobudzka - pasjonatka zarządzania projektami i specjalistka od łączenia biznesu z trzecim sektorem. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Aviva i Przestrzeni from Facebook, a obecnie ekspertka CSR w Allegro. Realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne pozyskując na nie środki finansowe, koordynując pracę zespołów i nadzorując współpracę z partnerami społecznymi. Certyfikowana trenerka Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru, przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik. Umiejętności: absolwent potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię; wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych, Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii; świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność i aktywność na zajęciach wykonanie ćwiczeń zadanych na zajęciach udział w prezentacji podczas sesji otwartej Dopuszczalna liczba nieobecności: w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie) Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.