Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia w pisaniu II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3301-L1PAWP2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ćwiczenia w pisaniu II
Jednostka: Instytut Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest nauczenie pisania parafraz, streszczeń, esejów i korespondencji oficjalnej.

Pełny opis:

Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:

1. Parafraza tekstu źródłowego:

a. parafraza artykułu

b. parafraza tekstów akademickich

c. ćwiczenie parafrazy na zajęciach

2. Streszczenie tekstu źródłowego (1):

a. jednozdaniowe streszczenia

b. pisanie streszczeń selektywnych

c. pisanie streszczeń globalnych

d. ćwiczenie jednozdaniowych streszczeń na zajęciach

3. Porównanie parafrazy i streszczenia tekstu źródłowego

4. Indywidualne konsultacje na temat pisania parafrazy i streszczenia.

5. Styl oficjalny a styl swobodny:

a. poprawianie błędów

b. redakcja tekstu

6. Korespondencja oficjalna:

a. email

b. podanie

7. Esej – porównanie i kontrastowanie/przyczyna i skutek/ raport

Literatura:

Arnold, J. & J. Harmer, Advanced Writing Skills, Longman 1978.

Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.

Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008.

Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.

Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007.

---. English for Academic Purposes, PWN 2012.

---. English for Writers and Translators, PWN 1996.

Oshima, Alice & Anne Hogue, Writing Academic English, Longman 1999.

Trzeciak, S. & S.E.Mackay, Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall 1994.

https://owl.purdue.edu/

Efekty uczenia się:

Według kodów programu studiów: K_U03, 4, 5, 7,11

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie uczestnictwa w zajęciach i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych. Prace te oceniane są biorąc pod uwagę poprawność językową, odpowiedni styl i rejestr, spójność wypowiedzi, dobór argumentów.

Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę.

Dopuszcza się 2-3 usprawiedliwionych nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)