Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka hiszpańskiego 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3305-DJH4-MD-2U
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka hiszpańskiego 4
Jednostka: Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich
Grupy: Moduł dydaktyczny dla 2 roku studiów 2 stopnia
Plan specjalności hiszpańskojęzycznych 2 rok 2 stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Założenia (opisowo):

Znajomość języka hiszpańskiego przynajmniej na poziomie C1 oraz realizacja poprzedzających przedmiotów programu.

Skrócony opis:

Kurs dydaktyki języka hiszpańskiego na poziomie szkolnictwa ponadpodstawowego w zakresie przygotowania do wykonywania pracy nauczyciela języka hiszpańskiego będący częścią modułu dydaktycznego dającego uprawnienia nauczycielskie.

Pełny opis:

Treści obejmują przygotowanie studentów do wykonywania pracy nauczyciela języka hiszpańskiego w szkole ponadpodstawowej. W tym celu poznają podstawy prawne nauczania języka oraz metody nauczania, przede wszystkim te najnowsze. Zapoznają się z technikami uczenia rozmaitych elementów komunikacji językowej lingwistycznych i socjolingwistycznych oraz nauczą się rozwijać różne umiejętności swoich uczniów takich jak pisanie, czytanie, mówienie i rozumienie ze słuchu, także w sposób zintegrowany.

Literatura:

1) Vademécum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2)/ lengua extranjera (LE), J. Sánchez Lobato, I. Santos Gargallo (dirs.), SGEL, Madrid, 2004: obowiązkowo jeden artykuł.

2) Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación, Consejo de Europa. Departamento de Política Lingüística, Estrasburgo, 2001.

3) Plan curricular del Instituto Cervantes.

4) Portfolio europeo de las lenguas, Consejo de Europa, Departamento de Política Lingüística.

5) Podstawa programowa.

6) Materiały własne.

7) Podręczniki do nauki j. hiszpańskiego.

8) Dokumenty oryginalne (prace uczniów).

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

D.1.W1: miejsce przedmiotu lub rodzaju zajęć w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych;

D.1.W2: podstawę programową przedmiotu, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu lub prowadzonych zajęć na tym etapie edukacyjnym, przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć;

D.1.W3: integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału;

D.1.W4: kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju, także z wykorzystaniem technologii informacyjnokomunikacyjnej, oraz dostosowywania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów i stymulowania aktywności poznawczej uczniów, w tym kreowania sytuacji dydaktycznych; znaczenie autorytetu nauczyciela oraz zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji; moderowanie interakcji między uczniami; rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy oraz znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym;

D.1.W5: konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, a także zasady doboru metod nauczania typowych dla przedmiotu;

D.1.W6: metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym;

D.1.W7: organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla przedmiotu: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową;

D.1.W8: sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów;

D.1.W9: metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.

Metody i kryteria oceniania:

Prace cząstkowe, obecność i praca na zajęciach (należy wykonać prace dodatkowe od trzeciej nieobecności), praca i zaliczenie końcowe.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Klejewska
Prowadzący grup: Karolina Klejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)