Warsztaty autoprezentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-0WAPz-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty autoprezentacji |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami savoir-vivre’u w sytuacjach publicznych, a zwłaszcza środowisku biznesowym i instytucjonalnym oraz przygotowanie ich do swobodnego komunikowania się i poruszania w życiu zawodowym i publicznym. W trakcie zajęć studenci zapoznają się zagadnieniami dotyczącymi kształtowania własnego wizerunku, sztuki autoprezentacji, metod i technik konstruowania wystąpień publicznych, savoir-vivre’u i etykiety biznesowej. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami savoir-vivre’u w sytuacjach publicznych, a zwłaszcza środowisku biznesowym i instytucjonalnym oraz przygotowanie ich do swobodnego komunikowania się i poruszania w życiu zawodowym i publicznym. W trakcie zajęć studenci zapoznają się zagadnieniami dotyczącymi kształtowania własnego wizerunku, sztuki autoprezentacji, metod i technik konstruowania wystąpień publicznych, savoir-vivre’u i etykiety biznesowej. W czasie ich trwania studenci będą mieli również możliwość przygotowywania i prezentowania wystąpień, które będą nagrywane i oceniane. Forma warsztatowa umożliwi aktywne uczestnictwo w zajęciach, a interaktywna formuła (realizowana we współpracy z Centrum Kompetencji Cyfrowych) usprawni proces uczenia się i poszerzy oraz zróżnicuje zakres treści, do których będą mieli dostęp studenci. Zajęcia, częściowo prowadzone w formule e-learningu pozwolą na również na wzmocnienie kompetencji studentów w zakresie wytwarzania i dzielenia się wiedzą. |
Literatura: |
Detz J., Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, Gdańsk 2002 Jarczyński A., Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre’u, Warszawa 2015 Kamińska-Radomska I., Etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji, Warszawa 2012 Kuziak M., Jak mówić, jak przemawiać?, Bielsko-Biała 2005 Ledever D., Relaksacja w pigułce: jak zmniejszyć stres w pracy i w życiu codziennym, Gdańsk 2008 Marcjanik M., Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa 2007 Michałowska E., Człowiek w interakcji z innymi [w]: K. Ostrowska (red.) Psychologia dla służb społecznych, Warszawa 2008 Pease A.B., Mowa ciała, Poznań 2007 Pietkiewicz E.,, Etykieta menadżera, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998 Stojanowska E., Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej, Warszawa 2002 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu student: W zakresie wiedzy: - zna mechanizmy tworzenia i kontrolowania własnego wizerunku - posiada wiedzę na temat zasad konstruowania wystąpień publicznych - zna podstawowe zasady komunikacji międzykulturowej - potrafi wskazać podstawowe zasady etykiety biznesowej, komunikowania się i zachowania w sytuacjach publicznych - posiada wiedzę na temat taktyki strategii autoprezentacyjnych, stosowanych w różnych sytuacjach publicznych (rozmowa kwalifikacyjna, przyjęcie itd.) - zna zasady stosownego do sytuacji sposobu ubierania się i zachowania W zakresie umiejętności: - potrafi (z zastosowaniem prezentowanych na warsztatach technik) skonstruować dobre wystąpienie publiczne - umie rozpoznać i wyeliminować z wystąpienia jego niepoprawne komponenty (werbalne i niewerbalne) - potrafi rozpoznać faux-pas, zarówno w etykiecie towarzyskiej, jak i biznesowej - potrafi profesjonalnie zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej - potrafi wskazać możliwe efekty wynikające z zastosowania poszczególnych technik i strategii autoprezentacyjnych - potrafi zastosować kreatywne metody kształtowania własnego wizerunku -potrafi zastosować wiedzę na temat komunikacji międzykulturowej w praktyce |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,3 2. Przygotowanie materiałów wizualnych na platformę e-learningową: 0,4 3. Sprawdzenie wiedzy – test: 0,3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.