Podstawy analizy ilościowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-FAK-PAId |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy analizy ilościowej |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne - I i II stopień Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot oferowany jest jako uzupełnienie wiedzy metodologicznej o umiejętność analizy danych ilościowych, pozyskanych w wyniku badań własnych lub z innych źródeł, w tym urzędowych. Ma charakter warsztatowy i obejmuje praktyczne ćwiczenia zaproponowane przez prowadzącego, z możliwością konsultacji własnych badań, prowadzonych na potrzeby pracy licencjackiej lub magisterskiej. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy metodologicznej w praktyce analizy danych ilościowych. Student poznaje rutynowe sposoby pracy z danymi ilościowymi w zależności od ich typu, określonego jako poziom pomiaru. W czasie ćwiczeń student ma szansę oswoić się z pojęciami metodologicznymi w oparciu o ich praktyczne zastosowanie. Zajęcia mają zachęcić studenta do podejmowania własnych badań empirycznych, a także do sięgania do łatwo dostępnych zbiorów danych administracyjnych i innych. |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Earl Babbie “Podstawy badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe PWN 2008, rozdział 14 “Analiza danych ilościowych” 2. Chava Frankfort-Nachmias i David Nachmias “Metody badawcze w naukach społecznych”, Zysk i s-ka 2001, część IV “Przetwarzanie i analizowanie danych” Uzupełniająca: 3. George A. Ferguson i Yoshio Takane “Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice”, PWN 2016 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student/ka w sferze wiedzy: - rozumie pojęcia metodologiczne i ich praktyczną użyteczność, w sferze umiejętności: - potrafi analizować dane ilościowe w zależności od ich typu oraz umie sprawdzać zależności między zjawiskami, w sferze kompetencji społecznych: - stosuje poprawnie procedury analityczne do własnych celów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wystawiana jest na podstawie pisemnego egzaminu, sprawdzającego praktyczną umiejętność poprawnego stosowania objętych kursem procedur analitycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dudzińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dudzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztaty - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot oferowany jest jako uzupełnienie wiedzy metodologicznej o umiejętność analizy danych ilościowych, pozyskanych w wyniku badań własnych lub z innych źródeł, w tym urzędowych. Ma charakter warsztatowy i obejmuje praktyczne ćwiczenia zaproponowane przez prowadzącego, z możliwością konsultacji własnych badań, prowadzonych na potrzeby pracy licencjackiej lub magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy metodologicznej w praktyce analizy danych ilościowych. Student poznaje rutynowe sposoby pracy z danymi ilościowymi w zależności od ich typu, określonego jako poziom pomiaru. W czasie ćwiczeń student ma szansę oswoić się z pojęciami metodologicznymi w oparciu o ich praktyczne zastosowanie. Zajęcia mają zachęcić studenta do podejmowania własnych badań empirycznych, a także do sięgania do łatwo dostępnych zbiorów danych administracyjnych i innych. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Earl Babbie “Podstawy badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe PWN 2008, rozdział 14 “Analiza danych ilościowych” 2. Chava Frankfort-Nachmias i David Nachmias “Metody badawcze w naukach społecznych”, Zysk i s-ka 2001, część IV “Przetwarzanie i analizowanie danych” Uzupełniająca: 3. George A. Ferguson i Yoshio Takane “Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice”, PWN 2016 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.