Psychologia uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3401-SP-AM-PU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia uczenia się |
Jednostka: | Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowe wiedza z zakresu psychologii uczenia się dziecka i nastolatków. Uwarunkowania, bariery i czynniki wspierające uczenia się dzieci. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu psychologii uczenia się, motywacji i budowania świadomego podejścia w procesie uczenia się. W trakcie zajęć zostaną wyjaśnione prawidłowości rozwojowe związane z procesem uczenia się, trudności rozwojowe utrudniające ten proces, zostaną również przedstawione kwestie motywacji i koncentracji uwagi, jako czynniki mające wpływ na proces uczenia się. Uczestnik zajęć zostanie również zapoznany z nueropsychologicznymi podstawami procesu uczenia się, kształtowaniem i rozwijaniem alternatywnych form uczenia się i nauczenia, jak również z podstawowymi metodami wspierania koncentracji uwagi, pamięci i procesów uczenia się. |
Literatura: |
• S. Dehane, Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputer…jak dotąd. Kraków 2021. • B. Oelszlaeger, Jak uczyć uczenia się? Kraków 2007. • J. Strealu, Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk 2000 • Z. Włodarski, Psychologia uczenia się. Warszawa 1998. • P.G. Zimbardo, R.L.Johnson, V.McCann, Psychologia, kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się. Warszawa 2017. • M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń 2013. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze umiejętności: potrafi współpracować z dyrekcją, nauczycielkami i nauczycielami oraz specjalistkami i specjalistami w szkole a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Metody i kryteria oceniania: |
test |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Olech | |
Prowadzący grup: | Anna Olech | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Konwersatorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.