Klub Kompetencji Miękkich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4003-KKM-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.9
|
Nazwa przedmiotu: | Klub Kompetencji Miękkich |
Jednostka: | Centrum Europejskie |
Grupy: |
przedmioty ogólnouniwersyteckie Centrum Europejskiego Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | uzupełniające |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Cel warsztatu: trening trzech kompetencji miękkich kluczowych z perspektywy pracodawców: komunikacji, krytycznego myślenia oraz kreatywności. |
Pełny opis: |
Głównym celem warsztatów będzie praca nad kształtowaniem kluczowych kompetencji miękkich wskazywanych przez pracodawców w badaniach krajowych oraz międzynarodowych, tj. komunikacji, krytycznego myślenia i kreatywności. Uruchomimy w tym celu myślenie refleksyjne, samoocenę oraz proces doświadczania. Konspekt (4 zajęcia): Klub Kompetencji Miękkich (wstęp, zasady, technologia) Komunikacja (asertywność, odpowiedzialność, intencja i dobre pytanie) Krytyczne myślenie (percepcja, pamięć, heurystyka, logiczne myślenie) Kreatywność (tworzenie granic, iteracja, błąd, jaki błąd - kiedy jesteś kreatywny, nie istnieje coś takiego jak błąd) UWAGA: KURS (LUB JEGO FRAGMENTY) MOŻE BYĆ PROWADZONY W JĘZYKU ANGIELSKIM. Nakład pracy studenta: lektura materiałów do zajęć - 10 h przygotowanie do zaliczenia - 5 h razem - 15 h |
Literatura: |
Literatura: ● Bąk J., Statystycznie rzecz biorąc, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2020 ● Bergstrom T. C., West D. J., Myśl krytycznie i nie daj sobie wcisnąć kitu, JK Wydawnictwo, Łódź 2021 ● Bucki P., Jak asertywnie komunikować, Wydawnictwo Cztery Głowy, Gdańsk 2019 ● Bucki P., Jak komunikować się w pracy, Wydawnictwo Cztery Głowy, Gdańsk 2019 ● Cleese J., Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik, Insignis Media, Kraków 2021 ● Colamedici A., Gancitano M., Spójrz na to filozoficznie, Łódź 2022 ● Domagała-Kręcioch A., Refleksje uczniów dorosłych na temat własnych doświadczeń edukacyjnych w Polish Journal of Continuing Education 1/2017, s. 84-92 ● Moukheiber A., Twój mózg płata ci figle, Vis-a-vis Etiuda, Kraków 2020 ● Nordengen K., Mózg rządzi, Warszawa 2018 ● Perkowska-Klejman A., Uczenie się i edukacja refleksyjna dorosłych w Edukacja Ustawiczna Dorosłych 3/2013, s. 27-35 ● Perkowska-Klejman A., Refleksyjność w kontekście uczenia się. Poszukiwanie pojęć, modeli i metod, Warszawa 2018 ● Rosling H., Rosling O., Rönnlund Rosling A., Factfulness, Media Rodzina, Poznań 2018 ● Rzycka O., Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi, Wolters Kluwer, Warszawa 2010 ● Smółka P., Kompetencje społeczne, Wolters Kluwer, Warszawa 2016 ● Williamson T, O co chodzi w filozofii. Od zdziwienia do myślenia, PWN, Warszawa 2019 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student: 1. Komunikuje się asertywnie; 2. Wykorzystuje techniki wspierające krytyczne myślenie; 3. Wykorzystuje techniki wspierające kreatywne myślenie; 4. Stosuje samoocenę własnych kompetencji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie, w tym certyfikat, zostanie przyznane na podstawie: obecności i aktywnej partycypacji we wszystkich 4. zajęciach, krótkiego eseju z refleksją na temat kursu (300 słów), wypełnionego arkusza samooceny. |
Praktyki zawodowe: |
brak praktyk zawodowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WAR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Tauber | |
Prowadzący grup: | Maciej Tauber | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.