Język angielski - poziom ponad zaawansowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4024-ANGOC2-30 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.105
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - poziom ponad zaawansowany |
Jednostka: | Centrum Nauczania Języków Obcych |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty języka angielskiego Centrum Nauczania Języków Obcych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
Poziom docelowy kursu: C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment): http://europass.cedefop.europa.eu/LanguageSelfAssessmentGrid/pl |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata. |
Efekty uczenia się: |
Poziom C2 Po ukończeniu kursu, student: (Umiejętności) 1. wypowiada się z łatwością, precyzyjnie, płynnie i spontanicznie na wszystkie tematy, zarówno w mowie, jak i w piśmie. 2. dostosowuje styl przekazu ustnego bądź pisemnego do potencjalnego odbiorcy, stosując logiczną kompozycję, która umożliwia odbiorcy odnajdowanie istotnych kwestii. 3. streszcza i krytycznie interpretuje dowolne treści usłyszane bądź przeczytane w mediach, w tekstach specjalistycznych i literackich, 4. dokonuje analizy, syntezy oraz właściwej interpretacji poleceń i instrukcji, np. do zadań testowych, specjalistycznych wykładów prezentacji, zawierających wyrażenia potoczne oraz nieznane mu określenia terminologiczne. 5. posługuje się szerokim zasobem zwrotów idiomatycznych i potocznych, który umożliwia precyzyjne wyrażanie zróżnicowanych odcieni znaczeniowych. 6. rozwiązuje samodzielnie nieliczne problemy językowe, przeformułowując swoje wypowiedzi w sposób niezauważalny dla odbiorcy. (Wiedza i postawy) 7. wykorzystuje zdobytą wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem. 8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania. 9. akceptuje różnorodność postaw, opinii, argumentów w kontaktach interpersonalnych. 10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
https://docs.google.com/document/d/1cj3ehXLmyALyww32duTV6SAmHfKOuayKtmhVPFjXt9U/edit?usp=sharing |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.