Gramatyka francuska dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-2SGFDNO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka francuska dla nauczycieli |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie wiedzy o komunikacji i języku, szczególny akcent położony został na gramatykę języka francuskiego dla nauczycieli. Celem kursu, który prezentuje i praktycznie wdraża współczesne podejście do nauczania i uczenia się gramatyki w ramach kształcenia językowego, jest systematyzacja i pogłębienie znajomości gramatyki języka francuskiego poprzez rozwijanie świadomości gramatycznej studentów w oparciu o specjalnie dobrane zbiory zadań/ćwiczeń gramatycznych rozwiązywanych przez studentów. |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje kształcenie w zakresie wiedzy o języku, ze szczególnym uwzględnieniem roli gramatyki języka francuskiego w realizowaniu jego funkcji komunikacyjnej. Cele kursu 1. Funkcje dyskursywne poszczególnych form językowych na poziomie zdania oraz dyskursu w perspektywie glottodydaktycznej, z punktu widzenia nauczania/uczenia się języka obcego. 2. Metody nauczania języka, ze szczególnym uwzględnieniem metody indukcyjnej oraz podejścia zadaniowego. 3. Odniesienie metod nauczania do współczesnych teorii w zakresie akwizycji języka obcego. 4. Rozwijanie świadomości językowej studentów poprzez wykonywanie zadań o charakterze mediacyjnym, z wykorzystaniem różnych form pracy. 5. Wykorzystanie podejścia kontrastywnego w ramach glottodydaktyki zintegrowanej. Tematyka zajęć: 1. L’imparfait 2. Les pronoms personnels. Les pronoms toniques 3. La comparaison. Le superlatif 4. Le futur simple 5. Rekcja czasownika 6. La voix passive 7. Pronoms démonstratifs et possesssifs 8. Emploi des articles (base) 9. Les expressions de temps 10. Le discours indirect au présent |
Literatura: |
Grammaires 1. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette 2. De Salins, G., 1996, Grammaire pour l’enseignement/apprentissage du FLE, Paris: Didier/Hatier 3. Poisson-Quinton S. Et all. 2002. Grammaire expliquée du français. Paris. Clé International. 4. Di Giura, M. et all. 2015. Grammaire contrastive for English speakers. A1/A2. Clé International. 5. Przestaszewski L., Rudawska J., Gramatyka francuska dla każdego, 2005 Exercices 1. Akyüz A., et alli, 2006, Les 500 exercices de grammaire, Paris : Hachette FLE Niveaux : A1, A2, B1 2. Akyüz A., et alli, 2019, Exercices de grammaire. En contexte. Paris : Hachette FLE Niveaux : A1, A2, B1 3. Glaud L., Lannier M., Loiseau Y. 2015. Grammaire essentielle du français A1/A2. Paris. Didier. 4. Glaud L., Loiseau Y., Merlet E. 2015. Grammaire essentielle du français B1. Paris. Didier. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie: K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, procesy, zjawiska z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwe dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02 niezbędną terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego, właściwą dla nauczania języków obcych K_W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku polskim i francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia Umiejętności: absolwent potrafi: K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i francuskim K-U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U19 wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych, opcjonalnie z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do: K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia zajęć jest: a) obecność na zajęciach. Student ma prawo do 2 nieobecności nieusprawiedliwionych b) aktywny udział w zajęciach c) odrabianie prac domowych d) test zaliczeniowy z całości materiału - aby uzyskać zaliczenie, student musi uzyskać 60% punktów z testu zaliczeniowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Judyta Rudawska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chojnacka, Judyta Rudawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
j.w |
|
Pełny opis: |
j.w |
|
Literatura: |
j.w |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Deckert | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
j.w |
|
Pełny opis: |
j.w |
|
Literatura: |
j.w |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.