Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-2SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
7.50
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2/B2+, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Zajęcia koncentrują się na rozwijaniu: płynności komunikacyjnej, rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, tworzenia prac pisemnych oraz praktycznego zastosowania struktur leksykalno-gramatycznych. Myślą przewodnią wszystkich zajęć bloku przedmiotowego NJA jest nauka precyzyjnego i poprawnego stosowania języka zarówno w sytuacjach użytkowych, jak i w kontekście akademickim. |
Pełny opis: |
Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego: NJA - Czytanie Główne cele przedmiotu NJA - Czytanie: rozwijanie umiejętności krytycznej analizy, przyczynianie się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcenie studentów do czytania tekstów na różne tematy do celów akademickich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu (zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego (teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz z krytyczną analizą tekstu. Zakres tematów w semestrze zimowym:
- autor, intencja, odbiorca - teza w tekście opinii - argumenty na poparcie tezy - ocena jakości i spójności argumentacji - różnicowanie między faktem a opinią - identyfikacja odniesień wewnątrz tekstu - identyfikacja odniesień kulturowych - ocena obiektywności tekstu - środki stylistyczne, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy Zakres tematów w semestrze letnim:
- autor, intencja, odbiorca - teza w tekście opinii - argumenty na poparcie tezy - ocena jakości i spójności argumentacji - różnicowanie między faktem a opinią - identyfikacja odniesień wewnątrz tekstu - identyfikacja odniesień kulturowych - identyfikacja technik manipulacji i perswazji - środki stylistyczne, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy - rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem inferencji kontekstowej oraz użycia jednojęzycznych źródeł słownikowych Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA-Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Pisanie Główne cele kursu NJA - Pisanie: rozwijanie umiejętności konstruowania akapitu i eseju w języku angielskim. Studenci uczą się zastosowania struktur leksykalno-gramatycznych, tworzenia prac pisemnych o określonych formatach, wykorzystania znaczników dyskursu, nadawania stylu i rejestru akademickiego oraz refleksji dotyczącej powyższych umiejętności na poziomie B2/B2+. W semestrze zimowym studenci poznają poprawną strukturę paragrafu oraz uczą się formułować zdania kluczowe: zdanie wstępne, zdania pomocnicze, zdanie podsumowujące. W semestrze letnim studenci analizują i piszą eseje, wdrażając w praktyce zdobytą w semestrze zimowym umiejętność pisania paragrafu jako części składowej eseju. W trakcie całego kursu student uczy się poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych, tworzenia zdań złożonych z użyciem konektorów dyskursywnych oraz pracuje nad poprawnością użycia struktur leksykalno-gramatycznych. Zakres tematów w semestrze zimowym:
- struktura paragrafu: zdanie wstępne, zdania pomocnicze, zdanie podsumowujące - spójność i logiczna argumentacja w wypowiedzi pisemnej
- struktura i rodzaje zdań (wprowadzenie) - słownictwo akademickie - konektory dyskursywne - rejestr formalny - poprawa błędów Zakres tematów w semestrze letnim:
- struktura eseju: podział na paragrafy, rola wstępu i zakończenia - planowanie eseju danego formatu: spójność i dobór logicznej argumentacji
- struktura i rodzaje zdań (analiza i praktyka) - znaczniki dyskursu w tworzeniu spójnego tekstu - poprawne stosowanie słownictwa, struktur gramatycznych i interpunkcji Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Komunikacja ustna Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2/B2+. W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:
Zakres tematów w semestrze zimowym:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Zakres tematów w semestrze letnim:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. |
Literatura: |
Wybrana bibliografia dla poszczególnych kursów bloku Nauka Języka Angielskiego: NJA – Czytanie Alderson, C. (2000). Assessing Reading. Cambridge University Press Baudoin, M., E. et al. (1977). Reader's Choice. The University of Michigan Press. Grellet, F. (1981). Developing Reading Skills. CUP. Muller, G. H, and Wiener Harvey S. (2002). The Short Prose Reader. McGraw Hill Numrich, C. (2009) Raise the Issues. An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson Education ESL Nuttal, C. (1999). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Pye, D., and Simon Greenall (2007). CAE. Developing Reading Skills. Cambridge University Press The British Council (1979). Reading and Thinking in English. Exploring Functions. OUP. Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology wybrane artykuły prasowe wybrane eseje NJA – Pisanie Clabeaux, D., Folse, K. S. & Vestri, E. (2020). Great writing 3. National Geographic Learning. Cory, H. (1999). Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford. de Chazal, E. & McCarter, S. (2012). Oxford EAP: Upper-Intermediate. Oxford. Gould, Di Yanni & Smith (1998). The act of writing. Random House, Oshima, A. & Hogue, A. (1999) Writing academic English. Pearson Educational. Zemach, D. & Rumisek, L. (2006) Academic writing - from paragraph to essay. Macmillan. Wybrane materiały z innych źródeł NJA – Komunikacja ustna Hancock, M. (1996). Pronunciation games. Cambridge. McCarthy M. & O’Dell, F. (2007). English phrasal verbs in use (Advanced), CUP. Marks, J. (2016). English pronunciation in use. Cambridge. Rignall, M & Furneaux, C. (1997). Speaking. Prentice Hall. Soars, L. & Soars, J. & Hancock, P. (2019) Headway upper-intermediate (5th ed.). OUP. Ur, P. (1996). Discussions that work. CUP. Vince, M. (2009). Advanced language practice. Macmillan Heinemann. Wellman, G. (1998). The Heinemann English wordbuilder. Macmillan Heinemann. BBC Radio / PBS podcasts Wybrane materiały z innych źródeł |
Efekty uczenia się: |
Poszczególne przedmioty wchodzące w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego dążą do realizacji następujących efektów uczenia się: NJA - Czytanie Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Pisanie Absolwent potrafi: K_U01 :wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Komunikacja ustna Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K04: prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym. Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:
W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:
Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Egzamin Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z praktycznej nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego. Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim. Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN CWK2
CWK2
WT CWK2
CWK2
CWK3
CWK2
CWK3
ŚR CZ CWK1
CWK3
CWK3
CWK1
CWK1
CWK3
CWK1
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Davies | |
Prowadzący grup: | Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Elżbieta Sielanko-Byford, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę Egzamin - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Egzamin z przedmiotu Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów: 1.mówienie, 2.słuchanie, 3.czytanie, 4.pisanie oraz Zgodnie z wymogami stopień trudności egzaminu z NJA na zakończenie semestru drugiego odpowiada poziomowi językowemu B2 (ESOKJ). |
|
Pełny opis: |
Komponent PISANIE W czasie kursu „Pisanie na poziomie akademickim” student zyskuje wiedzę na temat poprawnego konstruowania akapitu (1 semestr) i eseju (2 semestr) w języku angielskim. W pierwszym semestrze student poznaje poprawną strukturę akapitu oraz uczy się formułować poprawne zdania kluczowe. Omawiane są akapity faktograficzne: narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, opis/analiza procesu, a także wzory przedstawiania: chronologia, uwydatnianie, ilustracja. Zdobywa wiedzę o sposobach pracy nad tekstem oraz uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych i tworzenia zdań złożonych z użyciem markerów dyskursu. Jednocześnie w czasie całego semestru student pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. W drugim semestrze nacisk położony jest na opanowanie i ćwiczenie struktury eseju z wykorzystaniem wiedzy o akapicie pozyskanej przez studentów w pierwszym semestrze. Student dowiaduje się, w jaki sposób należy pisać wstępy i konkluzje esejów a także poznają różne rodzaje esejów opisowych oraz argumentacyjnych. W trakcie całego semestrustudent uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych, markerów dyskursu oraz pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. Semestr 2 - Główne części struktury eseju, wstęp i konkluzja - Esej opisowy: porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, argumenty za i przeciw - Przedstawienie opisowe a precyzyjne użycie przymiotników i przysłówków - Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji - Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki Komponent CZYTANIE: Główne cele kursu to: dzielić się doświadczeniami czytelniczymi, rozwijać umiejętności krytycznej analizy, przyczynić się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcić studentów do czytania tekstów na różne tematy zarówno dla przyjemności jak i celów akademickich. Od studentów wymaga się prowadzenia teczki zawierającej notatki, dziennika doświadczeń nabytych w trakcie czytania oraz pracy ze słownikiem w teczce. Do teczki powinna być dołączona lingwistyczna/krytyczna analiza tekstów reklam i artykułów z poważnych gazet brytyjskich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu ( zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego ( teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). Osiągnięcie przez studenta zamierzonych efektów kształcenia wymaga nakładu pracy własnej w wysokości około 45 godzin. W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz krytyczną analizą tekstu. Zakres kursu obejmuje następujące obszary. - tekst, rodzaje tekstu, charakterystyka tekstu akademickiego - struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’ - czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz dyskurs, uwarunkowania kulturowe - elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy - gazety: struktura artykułu informacyjnego - wzorce retoryczne: ekspozycja, polemika - artykuły wstępne, felietony - czasopisma, raporty naukowe - notatka, podsumowanie, parafrazowanie - interpretacja tekstu: fakt czy opinia - wzorce retoryczne: dyskurs naukowy - struktura eseju Uwaga: poszczególne zagadnienia mogą być realizowane na kilku zajęciach Komponent KOMUNIKACJA USTNA: Na zajęciach z Komunikacji Ustnej studenci rozwijają umiejętności słuchania i mówienia na poziomie C1 w oparciu o podręczniki i materiały dodatkowe. Studenci rozwijają także swoje słownictwo na poziomie C1. Kurs prowadzony jest w ten sposób, że w trakcie zajęć studenci wykonują ustne mini-zadania bazując na podstawie różnego rodzaju materiałów dydaktycznych. Zadania te angażują studentów w różnego rodzaju interakcje: praca indywidualna, w parach i grupowa, pozwalając im na nabywanie wprawy w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają: A. przygotowanie się do zadania (input/środki dydaktyczne takie jak tekst, nagrania audio/video, etc.), B. planowanie go, C. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem), D. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz E. omówienie ich. Semestr 2 - Opis wyglądu zewnętrznego, uczuć i cech charakterystycznych - Zdrowie i medycyna - Zmieniające się role w życiu rodzinnym i w społeczeństwie - Powody i skutki problemów społecznych - Oświata i uczenie się ustawiczne - Rozmowy w sprawie zatrudnienia i spotkania biznesowe - Opis procesów przemysłowych i naukowych - Język wykresów i badań statystycznych |
|
Literatura: |
Komponent PISANIE Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English. New York: Pearson Educational, 1999 Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random House, 1998 Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford, 1999 Komponent CZYTANIE Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press Baudoin, M., E. et al. 1977. Reader's Choice. Ann Arbor: The University of Michigan Press. Bobryk J. 2001. Spadkobiercy Teuta, Ludzie I Media. W-wa: Wydawnictwo UW Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills. CUP. Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Reading and Thinking in English. Exploring Functions. The British Council. OUP 1979. Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology Wybrane artykuły prasowe Komponent KOMUNIKACJA Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994. Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998. Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999. Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. BBC Radio / PBS podcasts Teacher’s own materials |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN CWK3
CWK3
CWK2
WT CWK3
CWK3
ŚR CZ CWK2
CWK2
CWK2
CWK1
CWK1
CWK1
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Davies, Joanna Fituła | |
Prowadzący grup: | Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Elżbieta Sielanko-Byford, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę Egzamin - Egzamin |
|
Uwagi: |
W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym. Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:
W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:
Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Egzamin Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z praktycznej nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego. Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim. Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.