Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-2SNJAO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka angielskiego
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 7.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2/B2+, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).

Zajęcia koncentrują się na rozwijaniu: płynności komunikacyjnej, rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, tworzenia prac pisemnych oraz praktycznego zastosowania struktur leksykalno-gramatycznych. Myślą przewodnią wszystkich zajęć bloku przedmiotowego NJA jest nauka precyzyjnego i poprawnego stosowania języka zarówno w sytuacjach użytkowych, jak i w kontekście akademickim.

Pełny opis:

Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego:

NJA - Czytanie

Główne cele przedmiotu NJA - Czytanie: rozwijanie umiejętności krytycznej analizy, przyczynianie się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcenie studentów do czytania tekstów na różne tematy do celów akademickich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu (zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego (teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz z krytyczną analizą tekstu.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem inferencji kontekstowej oraz użycia jednojęzycznych źródeł słownikowych
  • rozwijanie umiejętności analizy organizacji i struktury tekstu, ze szczególnym uwzględnieniem budowy i głównej myśli akapitu
  • rozwijanie umiejętności identyfikacji związków wewnątrz tekstu, wprowadzenie pojęcia i terminologii związanej z kohezją
  • wprowadzenie elementów interpretacji i szczegółowej analizy tekstów opinii, artykułów prasowych o różnorodnej tematyce, felietonów, tekstów popularnonaukowych
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • wprowadzenie elementów interpretacji i krytycznej analizy tekstu:

- autor, intencja, odbiorca

- teza w tekście opinii

- argumenty na poparcie tezy

- ocena jakości i spójności argumentacji

- różnicowanie między faktem a opinią

- identyfikacja odniesień wewnątrz tekstu

- identyfikacja odniesień kulturowych

- ocena obiektywności tekstu

- środki stylistyczne, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • wprowadzenie elementów interpretacji i szczegółowej analizy tekstów opinii, artykułów prasowych o różnorodnej tematyce, felietonów, tekstów popularnonaukowych
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • wprowadzenie elementów interpretacji i krytycznej analizy tekstu:

- autor, intencja, odbiorca

- teza w tekście opinii

- argumenty na poparcie tezy

- ocena jakości i spójności argumentacji

- różnicowanie między faktem a opinią

- identyfikacja odniesień wewnątrz tekstu

- identyfikacja odniesień kulturowych

- identyfikacja technik manipulacji i perswazji

- środki stylistyczne, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

- rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego, ze szczególnym

uwzględnieniem inferencji kontekstowej oraz użycia jednojęzycznych źródeł słownikowych

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA-Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Pisanie

Główne cele kursu NJA - Pisanie: rozwijanie umiejętności konstruowania akapitu i eseju w języku angielskim. Studenci uczą się zastosowania struktur leksykalno-gramatycznych, tworzenia prac pisemnych o określonych formatach, wykorzystania znaczników dyskursu, nadawania stylu i rejestru akademickiego oraz refleksji dotyczącej powyższych umiejętności na poziomie B2/B2+.

W semestrze zimowym studenci poznają poprawną strukturę paragrafu oraz uczą się formułować zdania kluczowe: zdanie wstępne, zdania pomocnicze, zdanie podsumowujące.

W semestrze letnim studenci analizują i piszą eseje, wdrażając w praktyce zdobytą w semestrze zimowym umiejętność pisania paragrafu jako części składowej eseju.

W trakcie całego kursu student uczy się poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych, tworzenia zdań złożonych z użyciem konektorów dyskursywnych oraz pracuje nad poprawnością użycia struktur leksykalno-gramatycznych.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • Analiza i tworzenie paragrafów:

- struktura paragrafu: zdanie wstępne, zdania pomocnicze, zdanie podsumowujące

- spójność i logiczna argumentacja w wypowiedzi pisemnej

  • Zagadnienia językowe:

- struktura i rodzaje zdań (wprowadzenie)

- słownictwo akademickie

- konektory dyskursywne

- rejestr formalny

- poprawa błędów

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • Analiza i tworzenie esejów formatu cause and effect, comparison and contrast, for and against:

- struktura eseju: podział na paragrafy, rola wstępu i zakończenia

- planowanie eseju danego formatu: spójność i dobór logicznej argumentacji

  • Zagadnienia językowe:

- struktura i rodzaje zdań (analiza i praktyka)

- znaczniki dyskursu w tworzeniu spójnego tekstu

- poprawne stosowanie słownictwa, struktur gramatycznych i interpunkcji

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Komunikacja ustna

Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2/B2+.

W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym.

Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:

  1. przygotowanie się do zadania przy użyciu materiałów dydaktycznych (np. tekst, nagrania audio/video);
  2. planowanie realizacji zadania;
  3. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem);
  4. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz ich omówienie.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • Wygląd fizyczny i emocje
  • Życie rodzinne
  • Edukacja
  • Turystyka i kultura
  • Prawo
  • Opis obrazka 1: opis i spekulacja; opis nastroju i wyglądu; sugerowanie
  • Strategie zrozumienia ze słuchu 1

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • Dom i życie w mieście
  • Pogoda i środowisko
  • Lokalizacja i geografia
  • Ekonomia i biznes
  • Zdrowy tryb życia (medycyna, jedzenie i odżywianie)
  • Opis obrazka 2: wyjaśnienie jak tematyka przedstawiona na obrazku jest związana ze wydarzeniami bieżącymi / problemami społecznymi
  • Strategie zrozumienia ze słuchu 2

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

Literatura:

Wybrana bibliografia dla poszczególnych kursów bloku Nauka Języka Angielskiego:

NJA – Czytanie

Alderson, C. (2000). Assessing Reading. Cambridge University Press

Baudoin, M., E. et al. (1977). Reader's Choice. The University of Michigan Press.

Grellet, F. (1981). Developing Reading Skills. CUP.

Muller, G. H, and Wiener Harvey S. (2002). The Short Prose Reader. McGraw Hill

Numrich, C. (2009) Raise the Issues. An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson Education ESL

Nuttal, C. (1999). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann.

Pye, D., and Simon Greenall (2007). CAE. Developing Reading Skills. Cambridge University Press

The British Council (1979). Reading and Thinking in English. Exploring Functions. OUP.

Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology

wybrane artykuły prasowe

wybrane eseje

NJA – Pisanie

Clabeaux, D., Folse, K. S. & Vestri, E. (2020). Great writing 3. National Geographic Learning.

Cory, H. (1999). Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford.

de Chazal, E. & McCarter, S. (2012). Oxford EAP: Upper-Intermediate. Oxford.

Gould, Di Yanni & Smith (1998). The act of writing. Random House,

Oshima, A. & Hogue, A. (1999) Writing academic English. Pearson Educational.

Zemach, D. & Rumisek, L. (2006) Academic writing - from paragraph to essay. Macmillan.

Wybrane materiały z innych źródeł

NJA – Komunikacja ustna

Hancock, M. (1996). Pronunciation games. Cambridge.

McCarthy M. & O’Dell, F. (2007). English phrasal verbs in use (Advanced), CUP.

Marks, J. (2016). English pronunciation in use. Cambridge.

Rignall, M & Furneaux, C. (1997). Speaking. Prentice Hall.

Soars, L. & Soars, J. & Hancock, P. (2019) Headway upper-intermediate (5th ed.). OUP.

Ur, P. (1996). Discussions that work. CUP.

Vince, M. (2009). Advanced language practice. Macmillan Heinemann.

Wellman, G. (1998). The Heinemann English wordbuilder. Macmillan Heinemann.

BBC Radio / PBS podcasts

Wybrane materiały z innych źródeł

Efekty uczenia się:

Poszczególne przedmioty wchodzące w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego dążą do realizacji następujących efektów uczenia się:

NJA - Czytanie

Absolwent potrafi:

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym

K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

NJA - Pisanie

Absolwent potrafi:

K_U01 :wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym

K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla

studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z

wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych

źródeł

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

NJA - Komunikacja ustna

Absolwent potrafi:

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K04: prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z

zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym

K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

Metody i kryteria oceniania:

W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym.

Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:

  • wymagana liczba obecności na zajęciach,
  • systematyczna praca,
  • dotrzymywanie terminów wykonywania zadań.

W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie.

Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:

  • NJA – Czytanie (kurs prowadzony w trybie mieszanym): 1 nieobecność
  • NJA – Pisanie (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności
  • NJA – Komunikacja ustna (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności

Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Egzamin

Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z praktycznej nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego.

Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim.

Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stephen Davies
Prowadzący grup: Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Elżbieta Sielanko-Byford, Anna Żarnotal
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę
Egzamin - Egzamin
Skrócony opis:

Egzamin z przedmiotu Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów:

1.mówienie,

2.słuchanie,

3.czytanie,

4.pisanie oraz

Zgodnie z wymogami stopień trudności egzaminu z NJA na zakończenie semestru drugiego odpowiada poziomowi językowemu B2 (ESOKJ).

Pełny opis:

Komponent PISANIE

W czasie kursu „Pisanie na poziomie akademickim” student zyskuje wiedzę na temat poprawnego konstruowania akapitu (1 semestr) i eseju (2 semestr) w języku angielskim. W pierwszym semestrze student poznaje poprawną strukturę akapitu oraz uczy się formułować poprawne zdania kluczowe. Omawiane są akapity faktograficzne: narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, opis/analiza procesu, a także wzory przedstawiania: chronologia, uwydatnianie, ilustracja. Zdobywa wiedzę o sposobach pracy nad tekstem oraz uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych i tworzenia zdań złożonych z użyciem markerów dyskursu. Jednocześnie w czasie całego semestru student pracuje nad

poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. W drugim semestrze nacisk położony jest na opanowanie i ćwiczenie struktury eseju z wykorzystaniem wiedzy o akapicie pozyskanej przez studentów w pierwszym semestrze. Student dowiaduje się, w jaki sposób należy pisać wstępy i konkluzje esejów a także poznają różne rodzaje esejów opisowych oraz argumentacyjnych. W trakcie całego semestrustudent uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych, markerów dyskursu oraz pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki.

Semestr 2

- Główne części struktury eseju, wstęp i konkluzja

- Esej opisowy: porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, argumenty za i przeciw

- Przedstawienie opisowe a precyzyjne użycie przymiotników i przysłówków

- Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji

- Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki

Komponent CZYTANIE:

Główne cele kursu to: dzielić się doświadczeniami czytelniczymi, rozwijać umiejętności krytycznej analizy, przyczynić się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcić studentów do czytania tekstów na różne tematy zarówno dla przyjemności jak i celów akademickich. Od studentów wymaga się prowadzenia teczki zawierającej notatki, dziennika doświadczeń nabytych w trakcie czytania oraz pracy ze słownikiem w teczce. Do teczki powinna być dołączona lingwistyczna/krytyczna analiza tekstów reklam i artykułów z poważnych gazet brytyjskich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu ( zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego ( teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe).

Osiągnięcie przez studenta zamierzonych efektów kształcenia wymaga nakładu pracy własnej w wysokości około 45 godzin. W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz krytyczną analizą tekstu.

Zakres kursu obejmuje następujące obszary.

- tekst, rodzaje tekstu, charakterystyka tekstu

akademickiego

- struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic

sentences’

- czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz

dyskurs, uwarunkowania kulturowe

- elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca,

ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

- gazety: struktura artykułu informacyjnego

- wzorce retoryczne: ekspozycja, polemika

- artykuły wstępne, felietony

- czasopisma, raporty naukowe

- notatka, podsumowanie, parafrazowanie

- interpretacja tekstu: fakt czy opinia

- wzorce retoryczne: dyskurs naukowy

- struktura eseju

Uwaga: poszczególne zagadnienia mogą być realizowane na kilku zajęciach

Komponent KOMUNIKACJA USTNA:

Na zajęciach z Komunikacji Ustnej studenci rozwijają umiejętności słuchania i mówienia na poziomie C1 w oparciu o podręczniki i materiały dodatkowe. Studenci rozwijają także swoje słownictwo na poziomie C1.

Kurs prowadzony jest w ten sposób, że w trakcie zajęć studenci wykonują ustne mini-zadania bazując na podstawie różnego rodzaju materiałów dydaktycznych. Zadania te angażują studentów w różnego rodzaju interakcje: praca indywidualna, w parach i grupowa, pozwalając im na nabywanie wprawy w języku mówionym.

Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:

A. przygotowanie się do zadania (input/środki dydaktyczne takie jak tekst, nagrania audio/video, etc.),

B. planowanie go,

C. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem),

D. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz E. omówienie ich.

Semestr 2

- Opis wyglądu zewnętrznego, uczuć i cech charakterystycznych

- Zdrowie i medycyna

- Zmieniające się role w życiu rodzinnym i w społeczeństwie

- Powody i skutki problemów społecznych

- Oświata i uczenie się ustawiczne

- Rozmowy w sprawie zatrudnienia i spotkania biznesowe

- Opis procesów przemysłowych i naukowych

- Język wykresów i badań statystycznych

Literatura:

Komponent PISANIE

Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English.

New York: Pearson Educational, 1999

Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random

House, 1998

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE.

Oxford, 1999

Komponent CZYTANIE

Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press

Baudoin, M., E. et al. 1977. Reader's Choice. Ann Arbor: The University of Michigan Press.

Bobryk J. 2001. Spadkobiercy Teuta, Ludzie I Media. W-wa: Wydawnictwo UW

Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills. CUP.

Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann.

Reading and Thinking in English. Exploring Functions. The British Council. OUP 1979.

Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology

Wybrane artykuły prasowe

Komponent KOMUNIKACJA

Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998.

Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997.

Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989.

Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996.

Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994.

Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998.

Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999.

Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008.

McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007.

McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008.

BBC Radio / PBS podcasts

Teacher’s own materials

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stephen Davies, Joanna Fituła
Prowadzący grup: Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Elżbieta Sielanko-Byford, Anna Żarnotal
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę
Egzamin - Egzamin
Uwagi:

W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym.

Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:

  • wymagana liczba obecności na zajęciach,
  • systematyczna praca,
  • dotrzymywanie terminów wykonywania zadań.

W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie.

Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:

  • NJA – czytanie (kurs prowadzony w trybie mieszanym): 1 nieobecność
  • NJA – pisanie (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności
  • NJA – komunikacja ustna (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności

Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Egzamin

Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku pierwszym studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z praktycznej nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego.

Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim.

Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)