Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-3SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Indywidualni uczniowie powinni pomyślnie spełnić wszystkie wymagania pierwszego roku praktycznego kursu języka angielskiego przed rozpoczęciem drugiego roku. Częściowo wiąże się to z osiągnięciem przez nich minimum kompetencji językowych na poziomie C1 |
Skrócony opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu rozwinięcie istniejącej wiedzy uczniów i dobrych nawyków w nauce, z którymi mieli do czynienia w pierwszej klasie. Nauczyciele w klasie drugiej powinni jednak wykazać się większą elastycznością w zakresie materiałów wprowadzanych na lekcjach. W rezultacie mogą one oznaczać odejście od „konkretnych” pojęć w kierunku bardziej „abstrakcyjnych” i akademickich/edukacyjnych/społecznych tematów |
Pełny opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu: • Oprzyj się na istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej • Zachęcaj ucznia do większej pewności siebie co do umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału • Zachęcaj do korzystania z internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem / czytaniem / pisaniem • Rozwijaj świadomość zasad rządzących gramatyką, budowaniem słów i formami słów • Rozwiń krytyczną wiedzę i świadomość struktury tekstu • Połącz kurs z innymi kursami językowymi i przedmiotowymi w programie nauczania. • Przyczynić się do szerszej misji tworzenia myślących, analitycznych absolwentów • Oddziel argumentację obiektywną i subiektywną oraz zidentyfikuj i zbadaj różne sposoby narracji • Zrozumieć i docenić umiejętności wymagane do pisania tekstów akademickich i budowania na pracy z poprzedniego roku • Zwiększ dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji • Umożliwić uczniom zarządzanie i zrozumienie różnorodnych tekstów oraz umiejętne stosowanie strategii w celu opracowania i uporządkowania pomysłu. • Zapewnij praktykę w zadaniach korekcji błędów • Nauczać wartości korygowania siebie i rówieśników • Budowanie świadomości i wrażliwości na inność i różnicę zarówno w klasie, jak i poza nią |
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę na temat sposobów rozwijania i aktywizowania zasobów leksykalnych, zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową w zakresie metod i możliwości wyszukiwania, adaptowania i zastosowania materiałów autentycznych , zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu struktury, strategii i integracji wypowiedzi, oraz sposobów prowadzenia dyskursu, właściwą dla nauczania języka angielskiego UMIEJĘTNOŚCI K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów K_U09 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków K_U10 Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym K_U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim, i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł K_U18 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów K_U19 potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi działalności wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K05 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, różnojęzyczności i wielokulturowości K_K06 Uczestnicy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form K_K07 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K13 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie (lub pozytywne zaliczenie) jest wymagane na koniec 3 i 4 semestru, aby z powodzeniem przejść do kolejnego etapu studiów. Zobacz indywidualne wymagania nauczyciela dla każdego kursu, aby uzyskać więcej informacji |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Marek Biedrzycki, Graham Carr, Stephen Davies, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs Praktycznego Angielskiego Roku Drugiego ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków uczenia się wpajanych w roku pierwszym. Powinny one mieć na celu rozwijanie pewności siebie i niezależności ucznia w następujących obszarach: - rozumienie i odpowiadanie na szereg tekstów akademickich; - umiejętność śmiałego posługiwania się różnorodnymi strukturami i środkami argumentacyjnymi w różnych akademickich kompozycjach; - świadomość różnych odmian języka angielskiego, które znajdują autentyczne zadania ze słuchu; - świadomość złożoności i niuansów języka używanego w zadaniach mówienia |
|
Pełny opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu: • Oprzyj się na istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej • Zachęcaj ucznia do większej pewności siebie co do umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału • Zachęcaj do korzystania z internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem / czytaniem / pisaniem • Rozwijaj świadomość zasad rządzących gramatyką, budowaniem słów i formami słów • Rozwiń krytyczną wiedzę i świadomość struktury tekstu • Połącz kurs z innymi kursami językowymi i przedmiotowymi w programie nauczania. • Przyczynić się do szerszej misji tworzenia myślących, analitycznych absolwentów • Oddziel argumentację obiektywną i subiektywną oraz zidentyfikuj i zbadaj różne sposoby narracji • Zrozumieć i docenić umiejętności wymagane do pisania tekstów akademickich i budowania na pracy z poprzedniego roku • Zwiększ dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji • Umożliwić uczniom zarządzanie i zrozumienie różnorodnych tekstów oraz umiejętne stosowanie strategii w celu opracowania i uporządkowania pomysłu. • Zapewnij praktykę w zadaniach korekcji błędów • Nauczać wartości korygowania siebie i rówieśników • Budowanie świadomości i wrażliwości na inność i różnicę zarówno w klasie, jak i poza nią |
|
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Graham Carr, Stephen Davies, Elżbieta Laskowska, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs Praktycznego Angielskiego Roku Drugiego ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków uczenia się wpajanych w roku pierwszym. Powinny one mieć na celu rozwijanie pewności siebie i niezależności ucznia w następujących obszarach: - rozumienie i odpowiadanie na szereg tekstów akademickich; - umiejętność śmiałego posługiwania się różnorodnymi strukturami i środkami argumentacyjnymi w różnych akademickich kompozycjach; - świadomość różnych odmian języka angielskiego, które znajdują autentyczne zadania ze słuchu; - świadomość złożoności i niuansów języka używanego w zadaniach mówienia |
|
Pełny opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu: • Oprzyj się na istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej • Zachęcaj ucznia do większej pewności siebie co do umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału • Zachęcaj do korzystania z internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem / czytaniem / pisaniem • Rozwijaj świadomość zasad rządzących gramatyką, budowaniem słów i formami słów • Rozwiń krytyczną wiedzę i świadomość struktury tekstu • Połącz kurs z innymi kursami językowymi i przedmiotowymi w programie nauczania. • Przyczynić się do szerszej misji tworzenia myślących, analitycznych absolwentów • Oddziel argumentację obiektywną i subiektywną oraz zidentyfikuj i zbadaj różne sposoby narracji • Zrozumieć i docenić umiejętności wymagane do pisania tekstów akademickich i budowania na pracy z poprzedniego roku • Zwiększ dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji • Umożliwić uczniom zarządzanie i zrozumienie różnorodnych tekstów oraz umiejętne stosowanie strategii w celu opracowania i uporządkowania pomysłu. • Zapewnij praktykę w zadaniach korekcji błędów • Nauczać wartości korygowania siebie i rówieśników • Budowanie świadomości i wrażliwości na inność i różnicę zarówno w klasie, jak i poza nią |
|
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.