Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka francuskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-4SNJFO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka francuskiego
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru IV w CKNJOiEE UW - studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: francuski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Nauka języka francuskiego 4100-3SNJFO

Założenia (opisowo):

Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu.

Docelowa znajomość języka francuskiego w semestrze 4 na poziomie B1/B1+



Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla II roku studiów.

Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu.

Przedmiot realizowany jest w dwóch grupach z podręcznikiem "C'est parti! 2" a następnie ''C'est parti! 3.

Pełny opis:

Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:

1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE

2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej)

3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści

4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym.

Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :

1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku

2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury

3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu.

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie:

- formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi

- prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego

- przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z

podręcznika oraz inne

- przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu

- zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej);

2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka.

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania:

1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze

2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne.

Literatura:

Literatura –

1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019

2. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., ''C'est parti!3, Draco,2020

3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia, np Le français facile avec RFI.

4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.

5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie B1.

6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie B1.

Efekty uczenia się:

Wiedza – student zna i rozumie

- S_W16 -procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim .

Umiejętności: student potrafi

- S_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim.

- S_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu

- S_U012 porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych.

- S_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień .

Kompetencje społeczne

- S_K01 uczenia się przez całe życie

- S_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych

b) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60% - testy składają się z pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie - dwa testy w semestrze.

c) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych w domu tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25)

d) zaliczenie zajęć uzupełniających.

- W ramach przedmiotu NJF odbywają się zajęcia uzupełniające - 30 godzin, które mają charakter wspierający. Zajęcia obejmują spotkania w trybie zdalnym z wykładowcą oraz zajęcia samodzielne w ramach pracy własnej studenta. Na zajęcia kieruje studentów koordynator przedmiotu NJF w oparciu o analizę postępów poczynionych przez studenta w ramach zajęć NJF. Każdy student skierowany przez koordynatora przedmiotu NJF jest zobowiązany wziąć udział w 80% spotkań online.

Do zliczenia niezbędna jest również obecność na zajęciach - student ma prawo do dwóch nieobecności nieusprawiedliwionych.

Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot.

Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze.

Zaliczenie na ocenę po semestrze zimowym; zaliczenie na ocenę po semestrze letnim;

60% -68%- ocena dostateczna

69%-76%- ocena dostateczny plus

77%-84%- ocena dobra

85%-92% - dobry plus

93%- 100%- bardzo dobry

ECTS 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek
Prowadzący grup: Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Eric Vauthier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla II roku studiów.

Zakłada się, że student osiągnął efekty uczenia przewidziane w semestrze zimowym tego kursu.

Przedmiot realizowany jest w dwóch grupach z podręcznikiem "C'est parti! 2" a następnie ''C'est parti! 3.

Założenie podstawowe - znajomość języka na poziomie B1.

Pełny opis:

Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:

1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE

2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej)

3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści

4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym.

Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :

1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku

2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury

3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu.

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie:

- formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi

- prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego

- przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z

podręcznika oraz inne

- przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu

- zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej);

2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka.

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania:

1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze

2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne.

Literatura:

Literatura –

1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019

2. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., ''C'est parti!3, Draco,2020

3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia, np Le français facile avec RFI.

4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.

5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie B1.

6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie B1.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)