Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (II etap edukacyjny, język francuski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-5SPKKDIIEEFRA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (II etap edukacyjny, język francuski) |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru V w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Wymagania (lista przedmiotów): | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (I etap edukacyjny, język francuski) 4100-4SPRAKDYDFRA |
Założenia (lista przedmiotów): | Dydaktyka przedmiotowa II etapu edukacyjnego 4100-5SDPIIEE |
Założenia (opisowo): | Praktyki przeznaczone są dla studentów III roku II specjalności francuskiej CKNJO i EE. 30 godzin praktyk na II etapie edukacyjnym. |
Tryb prowadzenia: | w terenie |
Skrócony opis: |
Praktyki realizowane są w klasach III -VIII szkoły podstawowej. Praktyki pedagogiczne pozwalają studentowi na zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych na wykładach i ćwiczeniach z dydaktyki języków obcych i języka francuskiego proponowanych przez UOKNJF UW. W czasie praktyk pedagogicznych student-stażysta uczy się zawodu poprzez obserwacje lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym prowadzonych przez mentora praktyk, jak też poprzez obserwacje lekcji kolegów stażystów odbywających praktyki w szkole podstawowej. Kolejnym etapem nauki zawodu nauczyciela jest samodzielne prowadzenie lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym. Student powinien posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1+/ B2 wg ESOKJ. |
Pełny opis: |
Do najważniejszych zadań studentów-stażystów w czasie praktyk należy: 1. Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w tym sposobu prowadzenia obowiązującej dokumentacji, przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy; 2. Prowadzenie lekcji języka francuskiego w tandemie z drugim studentem-stażystą i samodzielnie, pod kierunkiem mentora praktyk. 3. Uczestnictwo w charakterze obserwatorów w zajęciach języka francuskiego prowadzonych przez innych studentów-stażystów i mentora. Dzięki rzetelnej i refleksyjnej realizacji tych zadań studenci-stażyści zdobędą: 1. Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły 2. Umiejętność wnikliwej obserwacji lekcji mentora i innych stażystów; 3. Umiejętność prowadzenia lekcji języka francuskiego; 4. Wiedzę o uczniach i ich środowisku; 5. Umiejętność współpracy z innymi osobami ważnymi w życiu dziecka ( wychowawca klasy, nauczyciel wspomagający itp.) 6. Wiedzę o sobie jako przyszłym nauczycielu Szczegółowe zadania – obowiązki praktykanta 1. Zapoznanie się ze statutem szkoły 2. Poznanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 3. Rozmowa z wychowawcą klasy na temat oceniania uczniów 4. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zasad bezpieczeństwa nauki, pracy w szkole i poza nią podczas zajęć z uczniami 5. Poznanie regulaminu uczniowskiego oraz programu wychowawczego szkoły i danej klasy 6. Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji (dziennik lekcyjny klasy) 7. Rozpoznanie zwyczajów i tradycji szkoły 8. Przygotowanie programu nauczania języka francuskiego realizowanego dla danej klasy na cały semestr 9.Obserwacja zajęć prowadzonych przez mentora i innych stażystów 10. Analizowanie obserwowanych zajęć 11. Dokonywanie analizy prowadzonych przez siebie lekcji z nauczycielem-opiekunem praktyk (metodyk CKNJOiEE) 12. Poznanie swoich słabych i mocnych stron, ocena wiedzy i umiejętności 13. Regularne i terminowe przygotowywanie dokumentacji (konspekty lekcji, tabele obserwacyjne, końcowy raport z praktyk) 14. Prowadzenie w ramach lekcji języka francuskiego edukacji różnojęzycznej i różnokulturowej. Dokumentacja składa się z: 1. tabel obserwacyjnych (zamieszczanych na platformie na koniec praktyk) 2. konspektów przeprowadzonych lekcji (zamieszczanych na platformie raz w tygodniu) 3. raport z praktyk (zamieszczany na platformie na koniec praktyk) |
Literatura: |
Capouet M., Denisot H., Les Loustics 1, Hachette FLE, Paris 2013 Denisot H., Macquart-Martin C. , Super Max1, Paris 2012 Denisot H., Macquart-Martin C., Super Max2, Paris 2012 Gallon S., Capelli S., Robein G., En avant 1, Paris 2017 Antier M., Gallon F., Marty R., Robein G., En avant 2, Paris 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie: S_W03 metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w szkole podstawowej związane z nauczaniem języków obcych S_W06 w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące S_W08 różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej S_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej S_W19 podstawę programową dotyczącą treści nauczania języka francuskiego na II etapie edukacyjnym i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem. Umiejętności: absolwent potrafi S_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych S_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania S_U05 - obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania S_U06 wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań S_U07 posługiwać się podstawowymi teoriami w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej S_U08 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych S_U10 pracować z dziećmi pochodzącymi ze środowisk odmiennych kulturowo i posiadających ograniczoną znajomość języka polskiego S_U12 porozumiewać się w języku polskim, angielskim lub francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i obcym S_U19 wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych S_U20 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych S_U23 animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych S_U24 zachowywać się dojrzale, odpowiedzialnie i profesjonalnie oraz panować nad swoimi emocjami. Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do S_K04 prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego S_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role S_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania S_K07 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczy S_K09 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność S_K10 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania – Raport sporządzony przez studenta wg formularza odnoszącego się do efektów uczenia się Ocena i opinia opiekuna praktyk i ocena mentora praktyk Arkusze obserwacji zajęć Konspekty zajęć Omawianie lekcji przeprowadzonych przez studenta i wizytowanych przez opiekuna praktyk Do przygotowania konspektów lekcji student może zastosować narzędzia sztucznej inteligencji (SI) ( poprawność językowa poleceń w języku francuskim, pomysły aktywności). Pozostałe prace/zadania powinny być wykonywane samodzielnie przez studenta, bez użycia narzędzi SI. Student jest zobowiązany zrealizować wszystkie 30 godzin praktyk w semestrze. Na ocenę składają się następujące elementy: a) systematyczne wywiązywanie się z zadań (przesyłanie konspektów lekcji i innych materiałów oraz oddanie w terminie kompletnej dokumentacji z praktyk - 25% oceny na koniec semestru Każdy konspekt jest oceniany na 10 punktów: 1 punkt termin, 2 punkty przygotowane materiały do lekcji, 3 punkty poprawność językowa, 4 punkty poprawność metodyczna c) pozytywna ocena praktyk wydana przez wychowawcę klasy ze szkoły podstawowej - 25% oceny końcowej Wychowawca ocenia przygotowanie do lekcji (2 punkty), punktualność (1 punkt) , umiejętność realizacji celów lekcji ( 4 punkty), kulturę osobistą (3 punkty) d) pozytywna ocena praktyk wydana przez mentora, którego lekcje języka francuskiego student będzie obserwował - 25% oceny końcowej Mentor ocenia przygotowanie do lekcji (2 punkty), punktualność (1 punkt) , umiejętność realizacji celów lekcji ( 5 punkty), kulturę osobistą (2 punkty) d) pozytywna ocena metodyka wizytującego lekcje - 25% oceny końcowej Metodyk ocenia punktualność (1 punkt) , umiejętność realizacji celów lekcji ( 5 punkty), poprawność językową (3 punkty) kulturę osobistą (1 punkty) 30 godzin praktyk obowiązkowych pozwala uzyskać 2,5 pkt ECTS: Zalicza 60% możliwej liczby punktów. 60%-68%- ocena dostateczna 69%-76%- dostateczny plus 77%-84%- dobry 85%-92%- dobry plus 93%-100%- bardzo dobry |
Praktyki zawodowe: |
Student odbywa praktyki pedagogiczne - 30 godzin - w Szkole Podstawowej nr 146 w Warszawie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Chojnacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chojnacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (I etap edukacyjny, język francuski) 4100-4SPRAKDYDFRA |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (I etap edukacyjny, język francuski) 4100-4SPRAKDYDFRA |
|
Tryb prowadzenia: | w terenie |
|
Skrócony opis: |
Praktyki realizowane są w klasach III -VIII szkoły podstawowej. Praktyki pedagogiczne pozwalają studentowi na zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych na wykładach i ćwiczeniach z dydaktyki języków obcych i języka francuskiego proponowanych przez UOKNJF UW. W czasie praktyk pedagogicznych student-stażysta uczy się zawodu poprzez obserwacje lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym prowadzonych przez mentora praktyk, jak też poprzez obserwacje lekcji kolegów stażystów odbywających praktyki w szkole podstawowej. Kolejnym etapem nauki zawodu nauczyciela jest samodzielne prowadzenie lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym. a/ Praktyki odbywają się w SP nr 146. b/ Studenci pracują w tandemach lub pojedynczo. c/ Każdy tandem/ student- praktykant prowadzi lekcje języka francuskiego raz w tygodniu - w czwartki, zgodnie z planem lekcji swojej klasy. d/ Każdy tandem/ student - praktykant prowadzi lekcje w swojej klasie. e/ Student prowadzi lekcje naprzemiennie z drugą osobą z tandemu lub samodzielnie. f/ Prowadzący przygotowuje lekcję wspólnie z drugim stażystą z tandemu, ale to on jest odpowiedzialny za jej realizację w danym dniu ( w klasach trzecich). W klasach 4-8 student przygotowuje i prowadzi lekcje samodzielnie. g/ Gdy stażysta prowadzi swoją lekcję, druga osoba z tandemu asystuje przy tej lekcji: pomaga sprawdzić pracę domową, pomaga utrzymać dyscyplinę w klasie, pomaga przy pracy w podgrupach itp. h/ Poza prowadzeniem lekcji własnych i asystowaniem, student jest zobowiązany obserwować lekcje mentora na II etapie edukacyjnym i przeprowadzić samodzielnie lekcje w jego klasie w SP nr 146. i/ Każdy student uczestniczy w omawianiu lekcji wizytowanych przez metodyka z UOKNJFiEE Student powinien posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1+/ B2 wg ESOKJ. |
|
Pełny opis: |
Do najważniejszych zadań studentów-stażystów w czasie praktyk należy: 1. Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w tym sposobu prowadzenia obowiązującej dokumentacji, przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy; 2. Prowadzenie lekcji języka francuskiego w tandemie z drugim studentem-stażystą i samodzielnie, pod kierunkiem mentora praktyk. 3. Uczestnictwo w charakterze obserwatorów w zajęciach języka francuskiego prowadzonych przez innych studentów-stażystów i mentora. Dzięki rzetelnej i refleksyjnej realizacji tych zadań studenci-stażyści zdobędą: 1. Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły 2. Umiejętność wnikliwej obserwacji lekcji mentora i innych stażystów; 3. Umiejętność prowadzenia lekcji języka francuskiego; 4. Wiedzę o uczniach i ich środowisku; 5. Umiejętność współpracy z innymi osobami ważnymi w życiu dziecka ( wychowawca klasy, nauczyciel wspomagający itp.) 6. Wiedzę o sobie jako przyszłym nauczycielu Szczegółowe zadania – obowiązki praktykanta 1. Zapoznanie się ze statutem szkoły 2. Poznanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 3. Rozmowa z wychowawcą klasy na temat oceniania uczniów 4. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zasad bezpieczeństwa nauki, pracy w szkole i poza nią podczas zajęć z uczniami 5. Poznanie regulaminu uczniowskiego oraz programu wychowawczego szkoły i danej klasy 6. Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji (dziennik lekcyjny klasy) 7. Rozpoznanie zwyczajów i tradycji szkoły 8. Przygotowanie programu nauczania języka francuskiego realizowanego dla danej klasy na cały semestr 9.Obserwacja zajęć prowadzonych przez mentora i innych stażystów 10. Analizowanie obserwowanych zajęć 11. Dokonywanie analizy prowadzonych przez siebie lekcji z nauczycielem-opiekunem praktyk (metodyk CKNJOiEE) 12. Poznanie swoich słabych i mocnych stron, ocena wiedzy i umiejętności 13. Regularne i terminowe przygotowywanie dokumentacji (konspekty lekcji, tabele obserwacyjne, oceny opisowe, końcowy raport z praktyk) 14. Prowadzenie w ramach lekcji języka francuskiego edukacji różnojęzycznej i różnokulturowej. Dokumentacja składa się z: 1. tabel obserwacyjnych (zamieszczanych na platformie na koniec praktyk) 2. konspektów przeprowadzonych lekcji (zamieszczanych na platformie raz w tygodniu) 3. raport z praktyk (zamieszczany na platformie na koniec praktyk) |
|
Literatura: |
Capouet M., Denisot H., Les Loustics 1, Hachette FLE, Paris 2013 Denisot H., Macquart-Martin C. , Super Max1, Paris 2012 Denisot H., Macquart-Martin C., Super Max2, Paris 2012 Gallon S., Capelli S., Robein G., En avant 1, Paris 2017 Antier M., Gallon F., Marty R., Robein G., En avant 2, Paris 2018 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Chojnacka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Praktyki kształtujące kompetencje dydaktyczne (I etap edukacyjny, język francuski) 4100-4SPRAKDYDFRA |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Dydaktyka przedmiotowa II etapu edukacyjnego 4100-5SDPIIEE |
|
Tryb prowadzenia: | w terenie |
|
Skrócony opis: |
Praktyki realizowane są w klasach III -VIII szkoły podstawowej. Praktyki pedagogiczne pozwalają studentowi na zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych na wykładach i ćwiczeniach z dydaktyki języków obcych i języka francuskiego proponowanych przez UOKNJF UW. W czasie praktyk pedagogicznych student-stażysta uczy się zawodu poprzez obserwacje lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym prowadzonych przez mentora praktyk, jak też poprzez obserwacje lekcji kolegów stażystów odbywających praktyki w szkole podstawowej. Kolejnym etapem nauki zawodu nauczyciela jest samodzielne prowadzenie lekcji języka francuskiego na II etapie edukacyjnym. a/ Praktyki odbywają się w SP nr 146. b/ Studenci pracują w tandemach lub pojedynczo. c/ Każdy tandem/ student- praktykant prowadzi lekcje języka francuskiego raz w tygodniu - w czwartki, zgodnie z planem lekcji swojej klasy. d/ Każdy tandem/ student - praktykant prowadzi lekcje w swojej klasie. e/ Student prowadzi lekcje naprzemiennie z drugą osobą z tandemu lub samodzielnie. f/ Prowadzący przygotowuje lekcję wspólnie z drugim stażystą z tandemu, ale to on jest odpowiedzialny za jej realizację w danym dniu ( w klasach trzecich). W klasach 4-8 student przygotowuje i prowadzi lekcje samodzielnie. g/ Gdy stażysta prowadzi swoją lekcję, druga osoba z tandemu asystuje przy tej lekcji: pomaga sprawdzić pracę domową, pomaga utrzymać dyscyplinę w klasie, pomaga przy pracy w podgrupach itp. h/ Poza prowadzeniem lekcji własnych i asystowaniem, student jest zobowiązany obserwować lekcje mentora na II etapie edukacyjnym i przeprowadzić samodzielnie lekcje w jego klasie w SP nr 146. i/ Każdy student uczestniczy w omawianiu lekcji wizytowanych przez metodyka z UOKNJFiEE Student powinien posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1+/ B2 wg ESOKJ. |
|
Pełny opis: |
Do najważniejszych zadań studentów-stażystów w czasie praktyk należy: 1. Poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w tym sposobu prowadzenia obowiązującej dokumentacji, przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy; 2. Prowadzenie lekcji języka francuskiego w tandemie z drugim studentem-stażystą i samodzielnie, pod kierunkiem mentora praktyk. 3. Uczestnictwo w charakterze obserwatorów w zajęciach języka francuskiego prowadzonych przez innych studentów-stażystów i mentora. Dzięki rzetelnej i refleksyjnej realizacji tych zadań studenci-stażyści zdobędą: 1. Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły 2. Umiejętność wnikliwej obserwacji lekcji mentora i innych stażystów; 3. Umiejętność prowadzenia lekcji języka francuskiego; 4. Wiedzę o uczniach i ich środowisku; 5. Umiejętność współpracy z innymi osobami ważnymi w życiu dziecka ( wychowawca klasy, nauczyciel wspomagający itp.) 6. Wiedzę o sobie jako przyszłym nauczycielu Szczegółowe zadania – obowiązki praktykanta 1. Zapoznanie się ze statutem szkoły 2. Poznanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 3. Rozmowa z wychowawcą klasy na temat oceniania uczniów 4. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zasad bezpieczeństwa nauki, pracy w szkole i poza nią podczas zajęć z uczniami 5. Poznanie regulaminu uczniowskiego oraz programu wychowawczego szkoły i danej klasy 6. Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji (dziennik lekcyjny klasy) 7. Rozpoznanie zwyczajów i tradycji szkoły 8. Przygotowanie programu nauczania języka francuskiego realizowanego dla danej klasy na cały semestr 9.Obserwacja zajęć prowadzonych przez mentora i innych stażystów 10. Analizowanie obserwowanych zajęć 11. Dokonywanie analizy prowadzonych przez siebie lekcji z nauczycielem-opiekunem praktyk (metodyk CKNJOiEE) 12. Poznanie swoich słabych i mocnych stron, ocena wiedzy i umiejętności 13. Regularne i terminowe przygotowywanie dokumentacji (konspekty lekcji, tabele obserwacyjne, końcowy raport z praktyk) 14. Prowadzenie w ramach lekcji języka francuskiego edukacji różnojęzycznej i różnokulturowej. Dokumentacja składa się z: 1. tabel obserwacyjnych (zamieszczanych na platformie na koniec praktyk) 2. konspektów przeprowadzonych lekcji (zamieszczanych na platformie raz w tygodniu) 3. raport z praktyk (zamieszczany na platformie na koniec praktyk) |
|
Literatura: |
Capouet M., Denisot H., Les Loustics 1, Hachette FLE, Paris 2013 Denisot H., Macquart-Martin C. , Super Max1, Paris 2012 Denisot H., Macquart-Martin C., Super Max2, Paris 2012 Gallon S., Capelli S., Robein G., En avant 1, Paris 2017 Antier M., Gallon F., Marty R., Robein G., En avant 2, Paris 2018 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.