Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-6SNJAKA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru VI w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Głównym celem kursu Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka jest rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego użycia języka akademickiego. Nacisk położony jest na umiejętność pełnego zrozumienia i właściwej interpretacji wykładów prowadzonych w języku angielskim, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki związanej z nauczaniem języków obcych. Kolejnymi kluczowymi umiejętnościami kształtowanymi podczas zajęć są precyzyjne i swobodne wyrażanie w języku angielskim opinii i poglądów dotyczących ważnych tematów społecznych i zagadnień związanych z edukacją, a także umiejętność przekazania treści wysłuchanych wykładów i prezentacji przy użyciu języka akademickiego. Ważnym elementem zajęć jest kształtowanie postawy otwartości i rozwijanie umiejętności wypowiadania swojego zdania na różnorodne tematy, okazując jednocześnie szacunek i tolerancję dla innych rozmówców. |
Pełny opis: |
Kurs Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka ma na celu rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego użycia języka akademickiego, a także umiejętności przedstawiania argumentacji i wyrażania swojego punktu widzenia w języku angielskim na różnorodne tematy, takie jak edukacja czy ważne zagadnienia społeczne. Zadania rozwijające sprawność słuchania mają służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Mają również w jak największym stopniu umożliwić studentom zapoznanie się z różnorodnymi formami mówionego języka angielskiego i – w związku z tym – powinny opierać się na autentycznych materiałach. W celu rozwijania sprawności mówienia, studenci biorą udział w dyskusjach i debatach klasowych, a także streszczają wysłuchane wcześniej wykłady na tematy związane z nauczaniem. Podczas kursu podkreślana jest waga pracy własnej studenta dla rozwoju wiedzy i umiejętności związanych z komunikacją akademicką. Zakres tematów: 1 Osobowość: test Myers-Briggs 2 Prezentacje akademickie 3 Edukacja: innowacje w edukacji 4 SEL (Social and Emotional Learning): dbanie o dobrostan uczniów 5 Język i kultura, wyrażenia pochodzące z dzieł Szekspira we współczesnym angielskim 6 Bycie odpowiedzialnym obywatelem: polityka i problemy społeczne 7 Kompetencje 21. wieku, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia 8 Ochrona środowiska |
Literatura: |
Doff, A., Thaine, C. & Puchta, H. (2022). Empower Advanced/C1 Student's Book with Digital Pack. Cambridge: Cambridge University Press. Edwards, L., Eales, F. & Oakes, S. (2023). Speakout 3rd Edition C1-C2. Student's Book with eBook and Online Practice. Pearson Guse, J. (2011). Communicative Activities for EAP. Cambridge: Cambridge University Press O'Dell, F. & McCarthy, M. (2017). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press Strony internetowe, wykłady i webinaria dla nauczycieli języków: Cambridge Live 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ug2Xlhe0fsM&list=PLpmCHL8PnXq9s47GfxcOtK-9xtxQ2AFlo https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli www.ted.com https://webinars.eltngl.com/ Inne materiały: materiały autentyczne wybrane (i zaadaptowane) przez nauczyciela |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na drugim etapie edukacyjnym K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwą dla nauczania języków obcych K_W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U11 argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12 porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych w języku angielskim K_U13 przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K04 prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest: wymagana liczba obecności na zajęciach, systematyczna praca i aktywne uczestniczenie w zajęciach, pozytywna ocena uzyskana za prezentację i test z kolokacji na platformie Moodle. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności: 2 Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej pewności siebie w umiejętności komentowania przez uczniów szeregu znanych tematów. Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć przeglądać linki do innych obszarów tematycznych. Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie jest to możliwe. Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim podczas innych studiów w Centrum. Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami. Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne. |
|
Literatura: |
Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze letni 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej pewności siebie w umiejętności komentowania przez uczniów szeregu znanych tematów. Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć przeglądać linki do innych obszarów tematycznych. Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie jest to możliwe. Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim podczas innych studiów w Centrum. Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami. Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne. |
|
Literatura: |
Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze letni 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.