Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-6SNJAKA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru VI w CKNJOiEE UW - studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Głównym celem kursu Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka jest rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego użycia języka akademickiego. Nacisk położony jest na umiejętność pełnego zrozumienia i właściwej interpretacji wykładów prowadzonych w języku angielskim, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki związanej z nauczaniem języków obcych. Kolejnymi kluczowymi umiejętnościami kształtowanymi podczas zajęć są precyzyjne i swobodne wyrażanie w języku angielskim opinii i poglądów dotyczących ważnych tematów społecznych i zagadnień związanych z edukacją, a także umiejętność przekazania treści wysłuchanych wykładów i prezentacji przy użyciu języka akademickiego. Ważnym elementem zajęć jest kształtowanie postawy otwartości i rozwijanie umiejętności wypowiadania swojego zdania na różnorodne tematy, okazując jednocześnie szacunek i tolerancję dla innych rozmówców.

Pełny opis:

Kurs Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka ma na celu rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego użycia języka akademickiego, a także umiejętności przedstawiania argumentacji i wyrażania swojego punktu widzenia w języku angielskim na różnorodne tematy, takie jak edukacja czy ważne zagadnienia społeczne.

Zadania rozwijające sprawność słuchania mają służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Mają również w jak największym stopniu umożliwić studentom zapoznanie się z różnorodnymi formami mówionego języka angielskiego i – w związku z tym – powinny opierać się na autentycznych materiałach.

W celu rozwijania sprawności mówienia, studenci biorą udział w dyskusjach i debatach klasowych, a także streszczają wysłuchane wcześniej wykłady na tematy związane z nauczaniem.

Podczas kursu podkreślana jest waga pracy własnej studenta dla rozwoju wiedzy i umiejętności związanych z komunikacją akademicką.

Zakres tematów:

1 Osobowość: test Myers-Briggs

2 Prezentacje akademickie

3 Edukacja: innowacje w edukacji

4 SEL (Social and Emotional Learning): dbanie o dobrostan uczniów

5 Język i kultura, wyrażenia pochodzące z dzieł Szekspira we współczesnym angielskim

6 Bycie odpowiedzialnym obywatelem: polityka i problemy społeczne

7 Kompetencje 21. wieku, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia

8 Ochrona środowiska

Literatura:

Doff, A., Thaine, C. & Puchta, H. (2022). Empower Advanced/C1 Student's Book with Digital Pack. Cambridge: Cambridge University Press.

Edwards, L., Eales, F. & Oakes, S. (2023). Speakout 3rd Edition C1-C2. Student's Book with eBook and Online Practice. Pearson

Guse, J. (2011). Communicative Activities for EAP. Cambridge: Cambridge University Press

O'Dell, F. & McCarthy, M. (2017). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press

Strony internetowe, wykłady i webinaria dla nauczycieli języków:

Cambridge Live 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ug2Xlhe0fsM&list=PLpmCHL8PnXq9s47GfxcOtK-9xtxQ2AFlo

https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli

www.ted.com

https://webinars.eltngl.com/

Inne materiały: materiały autentyczne wybrane (i zaadaptowane) przez nauczyciela

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna i rozumie

K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na drugim etapie edukacyjnym

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwą dla nauczania języków obcych

K_W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim

K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych

K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

K_U11 argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12 porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych w języku angielskim

K_U13 przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów

K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student jest gotów do

K_K01 uczenia się przez całe życie

K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K04 prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym

K_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:

wymagana liczba obecności na zajęciach,

systematyczna praca i aktywne uczestniczenie w zajęciach,

pozytywna ocena uzyskana za prezentację i test z kolokacji na platformie Moodle.

Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności: 2

Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Sielanko-Byford
Prowadzący grup: Elżbieta Sielanko-Byford
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej pewności siebie w umiejętności komentowania przez uczniów szeregu znanych tematów.

Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć przeglądać linki do innych obszarów tematycznych.

Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie jest to możliwe.

Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim podczas innych studiów w Centrum.

Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami.

Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne.

Literatura:

Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli

Uwagi:

Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze letni 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu.

Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Sielanko-Byford
Prowadzący grup: Elżbieta Sielanko-Byford
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej pewności siebie w umiejętności komentowania przez uczniów szeregu znanych tematów.

Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć przeglądać linki do innych obszarów tematycznych.

Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie jest to możliwe.

Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim podczas innych studiów w Centrum.

Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami.

Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne.

Literatura:

Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli

Uwagi:

Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze letni 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu.

Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)