Wymiana wirtualna - projekt
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIIMWWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wymiana wirtualna - projekt |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych) Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Wymiana wirtualna – projekt w praktyczny sposób realizuje projekt interkulturowy w zakresie kompetencji społecznych niezbędnych w pracy nauczyciela. Studenci wykonują pracę w ścisłej zdalnej współpracy z grupami studentów i przyszłych nauczycieli z innych krajów. Praca jest monitorowana i wspomagana przez prowadzącego i jest wykonywana przy użyciu różnorodnych narzędzi TIK. Studenci oprócz kompetencji komunikatywnych, cyfrowych, interkulturowych i społecznych, rozwijają także swoje umiejętności praktyczne organizacji, planowania i współpracy w kontekście globalnym. Studenci zapoznają się z technikami pracy zdalnej z partnerami międzynarodowymi tak, aby jako nauczyciele byli gotowi do wprowadzania wirtualnej wymiany do szkół. |
Pełny opis: |
Kurs ma na celu rozwijanie kompetencji międzykulturowej studentów, umiejętności zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w planowaniu i organizowaniu pracy projektowej, a także zdolności krytycznego myślenia i kreatywności. Kurs opiera się na pracy projektowej studentów. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim. Studenci mogą opracować część materiałów przygotowanych w ramach prac projektowych w wybranym przez siebie języku (angielskim, niemieckim, lub francuskim). Podczas kilku wprowadzających spotkań online, które mają miejsce na początku semestru, omówione zostają teorie i koncepcje takie jak podział na kultury wysokiego i niskiego kontekstu wprowadzony przez Edwarda T. Halla, czy koncepcja wymiarów kultur narodowych stworzona przez Geert'a Hofstede. Projekt Podczas kursu studenci wykonują w grupach 4-5-osobowych prace projektowe dotyczące różnych aspektów kultury lub edukacji w wybranych przez siebie krajach/regionach czy społecznościach. Projekty dotyczące edukacji mogą skupiać się na formalnych systemach edukacji w wybranych krajach czy regionach i różnicach oraz podobieństwach między nimi, ale mogą też przedstawiać, na przykład, codzienne życie uczniów czy nauczycieli danego kraju/regionu/społeczności. W projektach dotyczących kultury studenci porównują kultury wybranych krajów/regionów lub mniejszych społeczności. Projekty mogą koncentrować się, na przykład, na różnicach i podobieństwach pomiędzy kulturami jeśli chodzi o reguły grzecznościowe lub komunikację niewerbalną. Pod koniec semestru studenci umieszczają swoje projekty na platformie e-learningowej w specjalnie stworzonej dla kursu 'Wymiana wirtualna – projekt' przestrzeni. Projekty mogą przybierać różne formy. Mogą to być, na przykład: - prezentacje przygotowane przez studentów, - filmy i/lub nagrania audio z wywiadami preprowadzonymi przez studentów z nauczycielami lub/i uczniami dotyczącymi edukacji, - filmy i/lub nagrania audio z wywiadami przeprowadzonymi przez studentów z mieszkańcami danego kraju/regionu na temat kultury, - filmy o kulturze/edukacji dostępne na YouTube i przekształcone przez studentów w filmy interakcyjne, - materiały dydaktyczne, zadania lekcyjne przeznaczone dla uczniów szkoły średniej lub dla dorosłych, itd. Podczas przygotowywania projektów studenci będą korzystać z serwisów webowych i aplikacji, mogą także korzystać z narzędzi H5P. Do materiałów należy dołączyć komentarz, w którym dana grupa projektowa wyrazi swoje opinie i refleksje dotyczące przygotowanego materiału. Każdy projekt składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich to materiał, który będzie umieszczony na platformie moodle jako zasób (np. plik czy etykieta), a drugi to materiał interaktywny (np. quiz lub interaktywne wideo). |
Literatura: |
Bibliografia Baldwin, J. R., Gonzalez, A., Coleman, R., Shenoy-Packer, S. 2014, Intercultural Communication for Everyday Life. Wiley- Blackwell. Byram, M., Gribkova, B., and Starkey, H. 2002. Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching: A Practical Introduction for Teachers. Strasbourg: Council of Europe, dostępne na https://rm.coe.int/16802fc1c3. Corbett, J. 2022, An Intercultural Approach to English Language Teaching. Multilingual Matters. Meyer, E. 2014. The Culture Map: Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures. New York: PublicAffairs. Nam, K. A. 2015. High-context and low-context communication. In J. M. Bennett (ed.), The SAGE Encyclopedia of Intercultural Competence. Thousand Oaks, CA: Sage Publication, Inc., dostępne na https://www.researchgate.net/publication/280948728_Nam_K_A_2015_High-context_and_low-context_communication_In_J_M_Bennett_ed_The_SAGE_Encyclopedia_of_Intercultural_Competence_Thousand_Oaks_CA_Sage_Publication_Inc. Strony internetowe: https://www.coe.int/en/web/platform-plurilingual-intercultural-language-education/intercultural-aspects https://geerthofstede.com/culture-geert-hofstede-gert-jan-hofstede/6d-model-of-national-culture/ https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/ |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna i rozumie: K_W22 w pogłębionym stopniu narzędzia i techniki pracy wspomaganej cyfrowo, zdalnej lub wymiany wirtualnej UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: K_U02 samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej, wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych ew. z nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie na trzecim etapie edukacyjnym K_U05 wykonywać zadania związane z edukacją językową z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych oraz metod zdalnej komunikacji i różnych mediów K_U18 porozumiewać się w języku polskim i obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do: K_K05 prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K11 podejmowania działań edukacyjnych i wychowawczych w kontekście międzynarodowym i funkcjonowania na globalnym rynku pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci wykonują pracę projektową w małych grupach. Prowadzący zajęcia monitoruje i wspomaga pracę studentów. Ocena końcowa: Ocena uzyskana za projekt grupowy (Przygotowanie materiałów) - 70 procent oceny Aktywny udział w zajęciach synchronicznych - 30 procent oceny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KINT
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Kurs internetowy - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Kurs zaczyna się 24 października. Przez cały czas trwania kursu studenci pracują w małych grupach projektowych i spotykają się zdalnie w wybranych przez siebie terminach. Podczas kursu odbędą się trzy zdalne spotkania synchroniczne z nauczycielem na platformie Zoom: 24 października, 7 listopada i 21 listopada o godzinie 16.30. Prezentacje projektów studenckich odbędą się 16 stycznia 2024 r. o 16.30 podczas spotkania na platformie Zoom. Link do spotkań na platformie Zoom, a także do konsultacji: https://uw-edu-pl.zoom.us/j/81044496894 Konsultacje odbywają się w każdy wtorek o godzinie 17, począwszy od 17 października. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Sielanko-Byford | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Przedmiot dedykowany programowi: | 4EU+KURSY |
|
Skrócony opis: |
Wymiana wirtualna – projekt w praktyczny sposób realizuje projekt interkulturowy w zakresie kompetencji społecznych niezbędnych w pracy nauczyciela. Studenci wykonują pracę w ścisłej zdalnej współpracy z grupami studentów i przyszłych nauczycieli z innych krajów. Praca jest monitorowana i wspomagana przez prowadzącego i jest wykonywana przy użyciu różnorodnych narzędzi TIK. Studenci oprócz kompetencji komunikatywnych, cyfrowych, interkulturowych i społecznych, rozwijają także swoje umiejętności praktyczne organizacji, planowania i współpracy w kontekście globalnym. Studenci zapoznają się z technikami pracy zdalnej z partnerami międzynarodowymi tak, aby jako nauczyciele byli gotowi do wprowadzania wirtualnej wymiany do szkół. |
|
Pełny opis: |
Kurs ma na celu rozwijanie kompetencji międzykulturowej studentów, umiejętności zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w planowaniu i organizowaniu pracy projektowej, a także zdolności krytycznego myślenia i kreatywności. Kurs opiera się na pracy projektowej studentów. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim. Studenci mogą opracować część materiałów przygotowanych w ramach prac projektowych w wybranym przez siebie języku (angielskim, niemieckim, lub francuskim). Studenci wykonują w grupach 4-5-osobowych prace projektowe dotyczące różnych aspektów kultury lub edukacji w wybranych przez siebie krajach/regionach czy społecznościach. Podczas kilku wprowadzających spotkań online, które mają miejsce na początku semestru, omówione zostają teorie i koncepcje takie jak podział na kultury wysokiego i niskiego kontekstu wprowadzony przez Edwarda T. Halla, czy koncepcja wymiarów kultur narodowych stworzona przez Geert'a Hofstede. |
|
Uwagi: |
Kurs zaczyna się 15 października 2024. Przez cały czas trwania kursu studenci pracują w małych grupach projektowych i spotykają się zdalnie w wybranych przez siebie terminach. Podczas kursu odbędą się trzy zdalne spotkania synchroniczne z nauczycielem na platformie Zoom: 15 października, 29 października i 19 listopada o godzinie 16.30. Prezentacje projektów studenckich odbędą się 14 i 21 stycznia 2025 r. o 16.30 na platformie Zoom. Link do spotkań na platformie Zoom, a także do konsultacji z prowadzącą: https://uw-edu-pl.zoom.us/j/81044496894 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.