Językoznawstwo dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIMJDNO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Językoznawstwo dla nauczycieli |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium omawia zagadnienia z zakresu językoznawstwa opisowego, językoznawstwa kontrastywnego oraz pragmatyki języka w kontekście nauczania języka obcego. |
Pełny opis: |
Przedmiot Językoznawstwo dla nauczycieli porusza zagadnienia językoznawstwa teoretycznego z perspektywy glottodydaktyki. Zakres konwersatorium obejmuje:
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do:
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza Absolwent: K_W01 ma uporządkowaną wiedzę w zakresie wykorzystania teoretycznej wiedzy z zakresu językoznawstwa w procesie nauczania języków obcych na każdym etapie edukacji; K_W02 zna terminologię używaną w językoznawstwie; K_W17 rozumie rolę językoznawstwa w komunikacji interpersonalnej. Umiejętności Absolwent potrafi: K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów docierania do informacji; K_U03 dokonywać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych w odniesieniu do teorii językoznawczych oraz diagnozować indywidualne potrzeby uczniów w zakresie ich kompetencji lingwistycznych; K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych z perspektywy językoznawstwa teoretycznego; K_U12 dokonać krytycznej analizy bazując na zdobytej wiedzy w zakresie językoznawstwa; K_U14 wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu językoznawstwa do tworzenia efektywnych metod nauczania, uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów; K_U16 formułować i testować hipotezy w zakresie praktycznego zastosowania językoznawstwa w nauczaniu języka obcego; K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w języku angielskim i/lub polskim; K_U18 używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku polskim i angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku językoznawstwa; K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim i/lub polskim, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów. Kompetencje społeczne Absolwent: K_K02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. K_K07 właściwie określa priorytety w zakresie kształcenia K_K08 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis ocen w odniesieniu do efektów kształcenia: 2 - ndst Wiedza Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student nie potrafi powiązać teorii językoznawczych z dydaktyką; nie potrafi przewidzieć najczęstszych błędów językowych uczniów i/lub wytłumaczyć ich źródła. Kompetencje społeczne Student nie potrafi prawidłowo określić celu dydaktyki od strony językoznawstwa; nie potrafi projektować zadań dydaktycznych dotyczących zagadnień językowych. 3 (+) - dst (+) Wiedza Student posiada ogólną, podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student w podstawowym zakresie potrafi powiązać teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje najczęstsze błędy językowe uczniów, ale nie potrafi określić ich źródła i powiązać go z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi projektować podstawowe zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych lub korzystać z gotowych materiałów dydaktycznych. 4 (+) - db (+) Wiedza Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu językoznawstwa. Umiejętności Student potrafi powiązać teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje najczęstsze błędy językowych uczniów, określa ich źródła i łączy je z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi projektować zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych oraz korzystać z gotowych materiałów dydaktycznych. 5 (!) - bdb (!) Wiedza Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu językoznawstwa; z łatwością posługuje się terminologią językoznawczą oraz odnosi się do literatury. Umiejętności Student z łatwością łączy teorie językoznawcze z dydaktyką; identyfikuje i przewiduje typowe i nietypowe błędy językowe uczniów, określa ich źródła i łączy je z konkretnymi zagadnieniami językoznawczymi. Kompetencje społeczne Student potrafi określić cel dydaktyki od strony językoznawstwa; potrafi samodzielnie projektować zaawansowane i skuteczne zadania dydaktyczne dotyczące zagadnień językowych; potrafi określić priorytety w nauczaniu języka obcego. Skala ocen: 99-100% - 5! 91-98% - 5 83-90% - 4+ 75-82% - 4 70-74% - 3+ 60-69% - 3 0-59% - 2 Na ocenę końcową składają się: Obecność = 10% Zadania wykonywane w trakcie semestru = 60% Test zaliczeniowy = 30% Aby uzyskać zaliczenie student nie może przekroczyć dopuszczalnej liczby nieobecności oraz otrzymać przynajmniej 60% punktów z zadań wykonywanych w trakcie semestru i przynajmniej 60% z testu zaliczeniowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kuźmicki | |
Prowadzący grup: | Michał Kuźmicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć w semestrze letnim:
Tematyka poruszana w semestrze letnim skupia się na wykorzystaniu języka w komunikacji międzyludzkiej. Omawiane zagadnienia służą dwóm celom:
|
|
Literatura: |
|
|
Uwagi: |
W przypadku konieczności prowadzenia zajęć w trybie zdalnym, zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Zoom. Link do zajęć dostępny jest na platformie Kampus. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.