Planowanie kształcenia językowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IVPKJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie kształcenia językowego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru IV w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Założenia (opisowo): | Kurs pozwoli studentom zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do opracowania i wdrożenia zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym oraz w szkole wyższej zgodnie z (a) obowiązującą podstawą programową dla tych etapów oraz (b) procedurami, normami i pojęciem dobrych praktyk w instytucjach prowadzących kształcenie językowe na tych etapach. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę z zakresu zasad projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału oraz w umiejętność samodzielnego tworzenia i modyfikacji, analizy, oceny, doboru i zatwierdzania procesu kształcenia w oparciu o i w zgodzie z obowiązującą dla danego etapu kształcenia podstawę programową. |
Pełny opis: |
Uczestnicy uczą się projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów poprzez identyfikowanie typowych zadań szkolnych z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi zasadami podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi. Uczestnicy kursu rozpoznają potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektują i prowadzą działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym. Praca na zajęciach obejmuje głównie formy warsztatowe i projektowe. |
Literatura: |
Nunan, D. (1988). Syllabus Design, Oxford University Press. O’Brien, J. G., Millis, B. J., & Cohen, M. G. (2008). The course syllabus: a learning-centered approach. San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (absolwent zna i rozumie): K_W03 - innowacyjne koncepcje i techniki zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych K_W04 - opartą na badaniach edukacyjnych metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych, szkołach wyższych i placówkach związanych z nauczaniem języków obcych K_W21 - podstawę programową języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej Umiejętności (absolwent potrafi): K_U02 - samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej, wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U03 - dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U04 - stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego dla trzeciego etapu edukacyjnego oraz wymagania kształcenia językowego w szkole wyższej K_U07 - ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U14 - planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego K_U15 - stosować metody zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych Kompetencje społęczne (absolwent jest got do): K_K04 - wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, budowania społeczeństwa obywatelskiego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy K_K05 - prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K06 - współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K12 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; rozwiązywania konfliktów poprzez dialog i tworzenie dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem koniecznym zaliczenia semestru jest: 1. wykazanie znajomości zalecanych lektur i materiałów 2. przygotowanie i aktywny udział w zajęciach stacjonarnych 3. zdolność do pracy w grupie, wzajemnego wspierania się i kooperacji 4. obecność na zajęciach stacjonarnych (dopuszcza się 1 nieobecność) 5. uzyskanie pozytywnej oceny - zaliczenia - z zadań cząstkowych 6. uzyskanie pozytywnej oceny z grupowego projektu badawczego 7. terminowe wykonywanie zadań na zajęcia stacjonarne I online Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Wagi (%): Obecność - 20 Aktywność – 15 Zadania cząstkowe – 35 Zadanie projektowe - 30 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Campfield | |
Prowadzący grup: | Dorota Campfield | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę z zakresu zasad projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału oraz w umiejętność samodzielnego tworzenia i modyfikacji, analizy, oceny, doboru i zatwierdzania procesu kształcenia w oparciu o i w zgodzie z obowiązującą dla danego etapu kształcenia podstawę programową. |
|
Pełny opis: |
Uczestnicy uczą się projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów poprzez identyfikowanie typowych zadań szkolnych z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi zasadami podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi. Uczestnicy kursu rozpoznają potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektują i prowadzą działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym. Praca na zajęciach obejmuje głównie formy warsztatowe i projektowe. |
|
Literatura: |
Nunan, D. (1988). Syllabus Design, Oxford University Press. O’Brien, J. G., Millis, B. J., & Cohen, M. G. (2008). The course syllabus: a learning-centered approach. San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
|
Uwagi: |
Konsultacje: wtorki od 10:10 do 11:10 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.