Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie usług społecznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2103-L-D5PUSP
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie usług społecznych
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Grupy: Polityka Społeczna - DZIENNE I STOPNIA 5 semestr 3 rok -przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach społecznych oraz procesie ich projektowania. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design, desing thinking, service design.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego.

Zajęcia obejmują specyfikę usług z obszaru polityki społecznej.

Pełny opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach i procesie projektowania usług społecznych. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd literatury przedmiotu, regulacji prawnych, metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design , design thinking , service design . Ramowy program warsztatów obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego. Mają możliwość wzięcia udziału w każdym z elementów procesu w przy okazji tworzenia autorskich miniprojektów (zadania wykonywane w grupach 2-3 osobowych).

Zajęcia w formie warsztatów obejmują specyfikę usług społecznych z obszaru polityki społecznej, uwzględniają także m.in. politykę prorodzinną, wspieranie rodziny, system pieczy zastępczej, pomocy społecznej, promocji i ochrony zdrowia, wspieranie osób z niepełnosprawnościami, edukację publiczną, przeciwdziałanie bezrobociu, kultury fizycznej i turystyki, pobudzania aktywności obywatelskiej, mieszkalnictwa, ochrony środowiska, reintegracji zawodowej i społecznej.

RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW (15h)

Część teoretyczna

Zajęcia 1. Usługi społeczne – definicje

Zajęcia 2. Usługi społeczne w polityce społecznej

Zajęcia 3. CUS – Centra Usług Społecznych

Zajęcia 4. Metody i narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu usług

- human centered design

- design thinking

- service design

Część praktyczna

Zajęcia 5. O procesie i etapach projektowania usług społecznych… - wymagania dotyczące miniprojektów*

*miniprojekt – prosta koncepcja programu społecznego lub interwencji społecznej obejmująca kilka etapów

Forma pisemnego opracowania (objętość ok. 10 stron)

Zajęcia 6. Wybór tematów i praca indywidualna lub w grupach 2-3 osobowych,

Zajęcia 7, 8, 9, 10. Prezentacje miniprojektów przez studentów

Literatura:

1) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych

2) Seria materiałów edukacyjnych „Jak utworzyć i prowadzić centrum usług społecznych” opracowanych przez Kancelarię Prezydenta RP, dostępne online:

• Dlaczego centrum usług społecznych?

• Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych

• Zarządzanie usługami w centrum usług społecznych

• Współpraca międzysektorowa w centrum usług społecznych

• Organizator społeczności lokalnej w centrum usług społecznych

3) Centra usług społecznych / Rafał Golat // Bibliotekarz (Warszawa , 1934). - 2020, [nr] 3, s. 36-38.

4) Centra usług społecznych jako narzędzie zaspokajania społecznych potrzeb wspólnot samorządowych / Grzegorz P. Kubalski // Trzeci Sektor. - 2020, nr 1, s. 76-86 bibliogr.

5) Centra usług społecznych: nowe zadania i obowiązki jednostek samorządu terytorialnego: wielkie zmiany od 1 stycznia 2020 r. : komentarz / Marta Kawecka. – Wydanie I. - Wrocław : Centrum Szkoleń i Doradztwa/Legi Tax, 2021. – 136 s. – (Seria: Samorząd Terytorialny).

6) Centrum usług społecznych szansą na sprawniejszą formę wspierania potrzebującej rodziny / Marek Woś // Edukacja Humanistyczna (Szczecin). - 2020, nr 2, s. 71-86.

7) Realizowanie usług społecznych przez gminę = Realization of the social services by a commune / Elżbieta Ura // Studia Iuridica. – 2020, T. 85, s. 174-192.

8) Struktura sektora pomocy społecznej w koncepcji centrum usług społecznych = The sector of the social welfare system in the social services concept / Monika Budnik (Wyższa Szkoła Bankowa Wrocław) // Rozprawy Społeczne. – 2020, T. 14, nr 2, s. 27-43.

9) Usługi społeczne na poziomie lokalnym: funkcje, zasady, finansowanie / Michał Bitner, Andrzej Gałązka, Jacek Sierak. Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, 2020. – 222 s.

10) Współczesne kierunki i problemy polityki społecznej: wybrane zagadnienia / redakcja naukowa Marek Klimek, Ireneusz Świtała. - Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020. – 208 s.

11) Współtworzenie usług publicznych jako nowy paradygmat innowacji społecznych / Aldona Wiktorska-Święcka (Uniwersytet Wrocławski) // W: Innowacje społeczne: od aktywizacji społeczeństwa do ekosystemu innowacji / redakcja naukowa Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller. - Warszawa: Wydawnictwo Key Text, 2020. - S. 94-115

12) Współtworzenie usług publicznych od teorii do praktyki : poradnik / Anna Miśniakiewicz, Konrad Postawa. - Wrocław: Uniwersytet Wrocławski: @ktywny Senior : ProPoLab, Laboratorium Popowice, 2021. – 97 s.

13) Wyzwania polityki społecznej: wybrane aspekty / pod redakcją Adama Kubowa. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020. – 145 s.

14) Public employment services : yesterday and today / the booklet was prepared by Institute of Labour and Social Studies ; authors Iwona Kukulak-Dolata, Małgorzata Zdancewicz ; translation Michał Zdancewicz, wyd. Warszawa : Ministry of Family, Labour and Social Policy. Department of the Labour Market, [2019].

15) Centra usług społecznych. Potencjał intencjonalnie wywołanej zmiany w lokalnej polityce społecznej w Polsce. red. Rymsza i Karwacki, 2023.

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia:

WIEDZA

K_W02 – student zna i rozumie rodzaje, przejawy, struktury i dynamikę problemów społecznych w skali krajowej, lokalnej, globalnej oraz związki między nimi i ich strukturalne uwarunkowania w kontekście polityki społecznej;

K_W07 - student zna i rozumie zasady zabezpieczenia społecznego i dostarczania usług społecznych;

Student zna i rozumie definicje, struktury i dynamikę problemów społecznych w skali krajowej, lokalnej, globalnej.

Student potrafi wskazać relacje między tymi problemami w kontekście polityki społecznej.

Student zna podstawy prawne, definicje usług społecznych oraz zasady dostarczania usług społecznych. Wskazuje ich zakres podmiotowy i przedmiotowy, oraz katalog podmiotów je świadczących/ dostarczających.

UMIEJĘTNOŚCI

Po zrealizowaniu kursu student nabywa następujące umiejętności:

K_U05 - potrafi zaprojektować prostą koncepcję programu społecznego lub interwencji społecznej;

K_U06 - potrafi tworzyć pisemne opracowania prowadzonych przez siebie badań, w tym analizy i prognozy odnoszące się do wiedzy związanej z polityką społeczną;

Dzięki umiejętnościom nabytym w trakcie kursu student potrafi zaprojektować koncepcję programu społecznego lub interwencji, która odpowiada na zdiagnozowane potrzeby.

Na podstawie desk research oraz innych źródeł student potrafi prowadzić diagnozę potrzeb społeczności w obszarze usług społecznych.

Student tworzy pisemnie opracowania prowadzonych przez siebie analiz w formie mini raportów, zgodnie z wytycznymi prowadzącego zajęcia.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K02 - student jest gotów do uczestniczenia w przygotowaniu projektów badawczych i tworzeniu koncepcji programów społecznych z obszaru polityki społecznej, wykorzystując zdobytą w trakcie studiów wiedzę oraz potrafiąc ją uzupełniać, w tym korzystając ze wsparcia ekspertów, jak też skutecznie współpracując z innymi osobami.

Student potrafi samodzielnie, ale także w grupie przygotowywać koncepcje projektów badawczych z obszaru usług społecznych i tworzyć proste koncepcje programów społecznych z tego obszaru.

Przygotowując projekt student zbiera materiały i wykorzystuje m.in. kompetencje miękkie (prowadząc wywiady, przygotowując korespondencję do instytucji), a także kompetencje twarde (prowadzi analizy ilościowe i jakościowe zebranych danych).

Student umie prezentować wypracowane efekty swojej pracy, potrafi dzielić się nabytą w trakcie kursu wiedzą, a także odpowiada na pytania i uwagi dotyczące analiz, które padają ze strony prowadzącego zajęcia lub innych studentów.

Rozumie potrzebę stałego uaktualniania zdobytej wiedzy w obszarze usług społecznych, śledzenia danych statystycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach – możliwa 1 nieobecność w semestrze

Aktywność na zajęciach i w trakcie pracy nad miniprojektami

Praca zaliczeniowa (pisemna) w formie miniprojektu

Prezentacja na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Rudnicka, Gertruda Uścińska
Prowadzący grup: Olga Rudnicka, Gertruda Uścińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach społecznych oraz procesie ich projektowania. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design, desing thinking, service design.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego.

Zajęcia obejmują specyfikę usług z obszaru polityki społecznej.

Pełny opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach i procesie projektowania usług społecznych. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd literatury przedmiotu, regulacji prawnych, metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design , design thinking , service design . Ramowy program warsztatów obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego. Mają możliwość wzięcia udziału w każdym z elementów procesu w przy okazji tworzenia autorskich miniprojektów (zadania wykonywane w grupach 2-3 osobowych).

Zajęcia w formie warsztatów obejmują specyfikę usług społecznych z obszaru polityki społecznej, uwzględniają także m.in. politykę prorodzinną, wspieranie rodziny, system pieczy zastępczej, pomocy społecznej, promocji i ochrony zdrowia, wspieranie osób z niepełnosprawnościami, edukację publiczną, przeciwdziałanie bezrobociu, kultury fizycznej i turystyki, pobudzania aktywności obywatelskiej, mieszkalnictwa, ochrony środowiska, reintegracji zawodowej i społecznej.

RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW (15h)

Część teoretyczna

Zajęcia 1. Usługi społeczne – definicje

Zajęcia 2. Usługi społeczne w polityce społecznej

Zajęcia 3. CUS – Centra Usług Społecznych

Zajęcia 4. Metody i narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu usług

- human centered design

- design thinking

- service design

Część praktyczna

Zajęcia 5. O procesie i etapach projektowania usług społecznych… - wymagania dotyczące miniprojektów*

*miniprojekt – prosta koncepcja programu społecznego lub interwencji społecznej obejmująca kilka etapów

Forma pisemnego opracowania (objętość ok. 10 stron)

Zajęcia 6. Wybór tematów i praca w grupach 2-3 osobowych,

Zajęcia 7, 8, 9, 10. Prezentacje miniprojektów przez studentów

Literatura:

Literatura:

1) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych

2) Seria materiałów edukacyjnych „Jak utworzyć i prowadzić centrum usług społecznych” opracowanych przez Kancelarię Prezydenta RP, dostępne online:

• Dlaczego centrum usług społecznych?

• Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych

• Zarządzanie usługami w centrum usług społecznych

• Współpraca międzysektorowa w centrum usług społecznych

• Organizator społeczności lokalnej w centrum usług społecznych

3) Centra usług społecznych / Rafał Golat // Bibliotekarz (Warszawa , 1934). - 2020, [nr] 3, s. 36-38.

4) Centra usług społecznych jako narzędzie zaspokajania społecznych potrzeb wspólnot samorządowych / Grzegorz P. Kubalski // Trzeci Sektor. - 2020, nr 1, s. 76-86 bibliogr.

5) Centra usług społecznych: nowe zadania i obowiązki jednostek samorządu terytorialnego: wielkie zmiany od 1 stycznia 2020 r. : komentarz / Marta Kawecka. – Wydanie I. - Wrocław : Centrum Szkoleń i Doradztwa/Legi Tax, 2021. – 136 s. – (Seria: Samorząd Terytorialny).

6) Centrum usług społecznych szansą na sprawniejszą formę wspierania potrzebującej rodziny / Marek Woś // Edukacja Humanistyczna (Szczecin). - 2020, nr 2, s. 71-86.

7) Realizowanie usług społecznych przez gminę = Realization of the social services by a commune / Elżbieta Ura // Studia Iuridica. – 2020, T. 85, s. 174-192.

8) Struktura sektora pomocy społecznej w koncepcji centrum usług społecznych = The sector of the social welfare system in the social services concept / Monika Budnik (Wyższa Szkoła Bankowa Wrocław) // Rozprawy Społeczne. – 2020, T. 14, nr 2, s. 27-43.

9) Usługi społeczne na poziomie lokalnym: funkcje, zasady, finansowanie / Michał Bitner, Andrzej Gałązka, Jacek Sierak. Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, 2020. – 222 s.

10) Współczesne kierunki i problemy polityki społecznej: wybrane zagadnienia / redakcja naukowa Marek Klimek, Ireneusz Świtała. - Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020. – 208 s.

11) Współtworzenie usług publicznych jako nowy paradygmat innowacji społecznych / Aldona Wiktorska-Święcka (Uniwersytet Wrocławski) // W: Innowacje społeczne: od aktywizacji społeczeństwa do ekosystemu innowacji / redakcja naukowa Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller. - Warszawa: Wydawnictwo Key Text, 2020. - S. 94-115

12) Współtworzenie usług publicznych od teorii do praktyki : poradnik / Anna Miśniakiewicz, Konrad Postawa. - Wrocław: Uniwersytet Wrocławski: @ktywny Senior : ProPoLab, Laboratorium Popowice, 2021. – 97 s.

13) Wyzwania polityki społecznej: wybrane aspekty / pod redakcją Adama Kubowa. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020. – 145 s.

14) Public employment services : yesterday and today / the booklet was prepared by Institute of Labour and Social Studies ; authors Iwona Kukulak-Dolata, Małgorzata Zdancewicz ; translation Michał Zdancewicz, wyd. Warszawa : Ministry of Family, Labour and Social Policy. Department of the Labour Market, [2019].

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Rudnicka, Gertruda Uścińska
Prowadzący grup: Olga Rudnicka, Gertruda Uścińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach społecznych oraz procesie ich projektowania. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design, desing thinking, service design.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego.

Zajęcia obejmują specyfikę usług z obszaru polityki społecznej.

Pełny opis:

Celem warsztatów jest nabycie przez studentów wiedzy o usługach i procesie projektowania usług społecznych. W trakcie kursu dokonany zostanie m.in. przegląd literatury przedmiotu, regulacji prawnych, metod i narzędzi wykorzystywanych przy projektowaniu usług: human centered design , design thinking , service design . Ramowy program warsztatów obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną.

Studenci zapoznają się z etapami procesu projektowego. Mają możliwość wzięcia udziału w każdym z elementów procesu w przy okazji tworzenia autorskich miniprojektów (zadania wykonywane w grupach 2-3 osobowych).

Zajęcia w formie warsztatów obejmują specyfikę usług społecznych z obszaru polityki społecznej, uwzględniają także m.in. politykę prorodzinną, wspieranie rodziny, system pieczy zastępczej, pomocy społecznej, promocji i ochrony zdrowia, wspieranie osób z niepełnosprawnościami, edukację publiczną, przeciwdziałanie bezrobociu, kultury fizycznej i turystyki, pobudzania aktywności obywatelskiej, mieszkalnictwa, ochrony środowiska, reintegracji zawodowej i społecznej.

RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW (15h)

Część teoretyczna

Zajęcia 1. Usługi społeczne – definicje

Zajęcia 2. Usługi społeczne w polityce społecznej

Zajęcia 3. CUS – Centra Usług Społecznych

Zajęcia 4. Metody i narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu usług

- human centered design

- design thinking

- service design

Część praktyczna

Zajęcia 5. O procesie i etapach projektowania usług społecznych… - wymagania dotyczące miniprojektów*

*miniprojekt – prosta koncepcja programu społecznego lub interwencji społecznej obejmująca kilka etapów

Forma pisemnego opracowania (objętość ok. 10 stron)

Zajęcia 6. Wybór tematów i praca w grupach 2-3 osobowych,

Zajęcia 7, 8, 9, 10. Prezentacje miniprojektów przez studentów

Literatura:

Literatura:

1) Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych

2) Seria materiałów edukacyjnych „Jak utworzyć i prowadzić centrum usług społecznych” opracowanych przez Kancelarię Prezydenta RP, dostępne online:

• Dlaczego centrum usług społecznych?

• Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w zakresie usług społecznych

• Zarządzanie usługami w centrum usług społecznych

• Współpraca międzysektorowa w centrum usług społecznych

• Organizator społeczności lokalnej w centrum usług społecznych

3) Centra usług społecznych / Rafał Golat // Bibliotekarz (Warszawa , 1934). - 2020, [nr] 3, s. 36-38.

4) Centra usług społecznych jako narzędzie zaspokajania społecznych potrzeb wspólnot samorządowych / Grzegorz P. Kubalski // Trzeci Sektor. - 2020, nr 1, s. 76-86 bibliogr.

5) Centra usług społecznych: nowe zadania i obowiązki jednostek samorządu terytorialnego: wielkie zmiany od 1 stycznia 2020 r. : komentarz / Marta Kawecka. – Wydanie I. - Wrocław : Centrum Szkoleń i Doradztwa/Legi Tax, 2021. – 136 s. – (Seria: Samorząd Terytorialny).

6) Centrum usług społecznych szansą na sprawniejszą formę wspierania potrzebującej rodziny / Marek Woś // Edukacja Humanistyczna (Szczecin). - 2020, nr 2, s. 71-86.

7) Realizowanie usług społecznych przez gminę = Realization of the social services by a commune / Elżbieta Ura // Studia Iuridica. – 2020, T. 85, s. 174-192.

8) Struktura sektora pomocy społecznej w koncepcji centrum usług społecznych = The sector of the social welfare system in the social services concept / Monika Budnik (Wyższa Szkoła Bankowa Wrocław) // Rozprawy Społeczne. – 2020, T. 14, nr 2, s. 27-43.

9) Usługi społeczne na poziomie lokalnym: funkcje, zasady, finansowanie / Michał Bitner, Andrzej Gałązka, Jacek Sierak. Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, 2020. – 222 s.

10) Współczesne kierunki i problemy polityki społecznej: wybrane zagadnienia / redakcja naukowa Marek Klimek, Ireneusz Świtała. - Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2020. – 208 s.

11) Współtworzenie usług publicznych jako nowy paradygmat innowacji społecznych / Aldona Wiktorska-Święcka (Uniwersytet Wrocławski) // W: Innowacje społeczne: od aktywizacji społeczeństwa do ekosystemu innowacji / redakcja naukowa Anna Olejniczuk-Merta, Mirosław Miller. - Warszawa: Wydawnictwo Key Text, 2020. - S. 94-115

12) Współtworzenie usług publicznych od teorii do praktyki : poradnik / Anna Miśniakiewicz, Konrad Postawa. - Wrocław: Uniwersytet Wrocławski: @ktywny Senior : ProPoLab, Laboratorium Popowice, 2021. – 97 s.

13) Wyzwania polityki społecznej: wybrane aspekty / pod redakcją Adama Kubowa. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020. – 145 s.

14) Public employment services : yesterday and today / the booklet was prepared by Institute of Labour and Social Studies ; authors Iwona Kukulak-Dolata, Małgorzata Zdancewicz ; translation Michał Zdancewicz, wyd. Warszawa : Ministry of Family, Labour and Social Policy. Department of the Labour Market, [2019].

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)