Marketing międzynarodowy i PR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2104-M-D2MMIPR-MPH |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy i PR |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
Stosunki Międzynarodowe - DZIENNE II STOPNIA 2 semestr 1 rok - przedmioty dla specjalności MPH Stosunki Międzynarodowe - DZIENNE II STOPNIA 2 semestr 1 rok - przedmioty wszystkie |
Strona przedmiotu: | https://kampus.come.uw.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia dedykowane studentom specjalności Międzynarodowa Polityka Handlowa. |
Tryb prowadzenia: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Pojęcie marketingu i marketingu międzynarodowego. Marketing międzynarodowy a warunki funkcjonowania firmy. Segmentacja i plasowanie w marketingu międzynarodowym. Problemy badań marketingowych na skalę międzynarodową. Nabywca w marketingu: potrzeby i pragnienia; decyzje zakupowe. Produkt w marketingu międzynarodowym: standaryzacja i adaptacja. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka: internacjonalizacja i globalizacja marek. Miejsce marki w różnych kulturach. Ceny a rynki zagraniczne: sposoby ustalania cen, problem szarego marketingu;. Dystrybucja w marketingu międzynarodowym. Działania aktywizujące sprzedaż. Style promocji w różnych krajach. Miejsce reklamy w marketingu międzynarodowym. Pojęcie i pochodzenie public relations (PR). Strategie i metody PR. Wizerunek jako kluczowa kategoria PR. Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa. Wizerunek państwa. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych – wprowadzenie. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych – analiza przypadków. |
Pełny opis: |
1. Omówienie zajęć i zasad uczestnictwa. Wprowadzenie terminu marketing, wprowadzenie terminu marketing-mix (kompozycja marketingowa). Model 4P. Rozszerzony marketing mix (4P+2P, 7P). Alternatywna koncepcja marketing mix Philipa Kotlera - 4C. Segmentacja i plasowanie w warunkach międzynarodowych. 2. Produkt w marketingu międzynarodowym.Co to jest produkt. Cykl życia produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu.Strategie produktowe na rynkach międzynarodowych. Efekt kraju pochodzenia. 3. Marka na rynkach międzynarodowych.Marka - definicja, funkcje i zasady tworzenia. Strategie marek na rynkach międzynarodowych. Zalety i wady marki globalnej. Zalety i wady marki lokalnej 4. Dystrybucja na rynkach międzynarodowych. Istota dystrybucji, typy dystrybucji, dystrybucja tradycyjna vs. zintegrowana. Umiędzynarodowienie kanałów dystrybucji. 5.Kształtowanie ceny w warunkach międzynarodowych.Cena jako instrument marketingowy ; Podstawy ustalania cen w marketingu międzynarodowym: ujednolicanie czy różnicowanie; Szary marketing; Ceny transferowe. 6.Public relations vs. marketing. CSR vs. PR. Geneza i ewolucja PR. 7.Public Relations - cele, funkcje i modele.Public Relations – wprowadzenie do zagadnienia;Definicje PR; Istota i funkcje PR, ewolucja PR 8.Public Relations - wybrane instrumenty.Corporate Design, Media Relations, Publicity, Sponsoring, CRM 9.Wizerunek w PR.Wizerunek, tożsamość i reputacja w PR; metody budowania wizerunku organizacji; wizerunek państwa - branding narodowy. Marka Polska.Próby stworzenia marki Polska. Prace Wallego Olinsa na rzecz Marka Polska. Symbole wykorzystywane do promocji Polski. Instytucje zaangażowane w promocję Polski. 10.Sytuacje kryzysowe i sposoby zarządzania nimi. Pojęcie kryzysu w organizacji. Typy sytuacji kryzysowych. Reakcje na sytuacje kryzysowe. |
Literatura: |
F.P.Seitel, Public Relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003 M. Ryniejska-Kiełdanowicz, Public relations Polski w okresie kandydowania do Unii Europejskiej, Wrocław 2007 W. Olins, Wally Olins o Marce, Instytut Marki Polskiej , Warszawa 2004 S. Anholt, Sprawiedliwość marek, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2006 A. Murdoch, Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003 P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0., MT Biznes, 2010. Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, red. K. Fonfara, Warszawa 2014 Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, red. nauk. E. Duliniec, Warszawa 2007. Zarządzanie silną marką, red. K.M. Witek Hajduk, Wolters Kluwer Polska SA, 2011. Literatura pomocnicza (uzupełniająca): International Marketing 2nd Edition (2018), by Daniel W. Baack, Barbara Czarnecka, Donald E. Baack. International Marketing (2019), Philip Cateora, John Graham, et al. Aleksandra Hauke-Lopes; Milena Ratajczak-Mrozek; et al (2018), MARKETING MIĘDZYNARODOWY – WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW. Studia przypadków i zadania;Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań. International Public Relations and Public Diplomacy: Communication and Engagement (2014): Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey (eds.). |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu marketingu międzynarodowego i public relations. Student rozumie znaczenie marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstw międzynarodowych Kompetencje społeczne - student rozumie kontekst społeczny i etyczny działań przedsiębiorstw międzynarodowych S3_W01, S3_W03, S3_W06, S3_W07, S3_U02, S3_U04, S3_U05, S3_U06, S3_K01, S3_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt - wykonanie zadań w trakcie zajęć. Szczegółowy opis metod i kryteriów oceniania: Warunkiem pisania zaliczenia jest obecność na co najmniej 8 zajęciach. Można mieć 2 nieusprawiedliwione nieobecności. Tylko studenci posiadający 8 obecności będą mieli rozliczone zadania. Ocena końcowa składa się z: Aktywność w czasie zajęć max 20 pkt Projekt końcowy (na ostatnich zajęciach) max 80 pkt. Skala: 55% i wyżej - ocena 3 65% i wyżej -ocena 3,5 75% i wyżej - ocena 4 85 % i wyżej ocena 4,5 90% i wyżej - ocena 5 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karol Zajdowski | |
Prowadzący grup: | Karol Zajdowski | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Opis w części ogólnej. |
|
Pełny opis: |
Opis w części ogólnej. |
|
Literatura: |
Opis w części ogólnej. |
|
Uwagi: |
zajęcia wspomagane są platformą e-learnigową Kampus: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.