MD/ANDR - Metodyka kształcenia dorosłych II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MD/ANDR-MKD-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD/ANDR - Metodyka kształcenia dorosłych II |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiających konstruowanie scenariuszy i samodzielne prowadzenie zajęć dydaktycznych w różnych formach. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiających konstruowanie scenariuszy i samodzielne prowadzenie zajęć dydaktycznych w różnych formach. Tematyka zajęć dotyczy planowania, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego w różnych formach z uwzględnieniem formułowania i uszczegóławiania celów oraz efektów kształcenia, doboru treści, efektywnych metod pracy dydaktycznej z dorosłymi, stosowania środków dydaktycznych i zasad ewaluacji zajęć. |
Literatura: |
A.Matlakiewicz, H.Solarczyk-Szwec: Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń 2005. F.Vester: Myślenie, uczenie się, zapominanie: co dzieje się w naszej głowie Jak uczy się mózg? Dlaczego niekiedy zawodzi?, Bydgoszcz 2006. A.Rzędowska, J.Rzędowski: Wystąpienia publiczne w biznesie, Gliwice 2007. L.Rae: Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków 2006. B.Decker: Wystąpienia publiczne, Warszawa 2009. D. Jeremey: TED. Jak wygłosić mowę życia, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. zna podstawową terminologię związaną z dydaktyką dorosłych 2. posiada wiedzę z zakresu formułowania celów dydaktycznych i efektów kształcenia 3. zna i rozumie zasady doboru treści kształcenia 4. posiada wiedzę na temat przygotowania i zastosowania podstawowych narzędzi do ewaluacji zajęć 5. zna podstawowe metody pracy dydaktycznej z dorosłymi Umiejętności: student: 1. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia dydaktyczne w różnych formach łącząc wiedzę z różnych dziedzin 2. potrafi stworzyć scenariusz zajęć 3. potrafi krytycznie ocenić scenariusz zajęć wymieniając jego zalety i mankamenty 4. potrafi adekwatnie dobrać metody i środki w kształceniu dorosłych 5. potrafi wykorzystać nabyte umiejętności podczas prowadzenia zajęć Kompetencje społeczne: student: 1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań dydaktycznych 2. potrafi analizować różne sytuacje występujące w pracy dydaktycznej i zaproponować optymalne rozwiązania |
Metody i kryteria oceniania: |
Samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych według poznanych zasad dydaktycznych. Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | Anna Marianowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Marianowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.