Warsztaty menedżera finansowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-M1FiRWAR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty menedżera finansowego |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 3 (4*30h) Przedmioty obowiązkowe dla I r. studiów magisterskich drugiego stopnia- FIiR |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest kompleksowe zapoznanie studentów z finansowymi i marketingowymi (marketing mix) aspektami procesu wprowadzenia na rynek nowego produktu, w tym konstrukcji filarów tzw. biznes planu przedsięwzięcia. W trakcie zajęć studenci poznają metody pozyskiwania i analizy potrzebnych informacji zewnętrznych, w tym w obszarze otoczenia makroekonomicznego, zasady wyceny i oceny projektów inwestycyjnych oraz budowy prognoz będących ich podstawą, analizy ryzyka przedsięwzięcia, a także przygotowania adekwatnej strategii marketingowej. Metodyka zajęć zakłada harmonijne łączenie elementów teoretycznych z praktycznymi, w tym indywidualne konsultacje przygotowywanych projektów. |
Pełny opis: |
1. Uwarunkowania makro- i mezoekonomiczne decyzji inwestycyjnych 2. Analiza bliskiego otoczenia firmy 3. Produkt i klienci 4. Organizacja, technika i technologia – jakie i ile to kosztuje 5. Polityka cenowa, dystrybucji i promocji 6. Ryzyko w działalności przedsiębiorstwa 7. Podstawy planowania finansowego 8. Prognozowanie przepływów pieniężnych firmy i innych, wybranych, kategorii finansowych 9. Zasady podejmowania decyzji inwestycyjnych 10. Wycena wartości przedsiębiorstwa |
Literatura: |
red. A. Meidan, B. Lewis, L. Mountinho: Financial Services Marketing: A Reader, The Dryden Press, 1997. M. Hutt, T. Speh,: Zarządzanie marketingiem, strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Warszawa 1997. [Sygn. Bibl. WNE UW: 30693, S-9181] J. Westwood: Marketing plan czyli jak zdobyć klienta, Warszawa 1988. [Sygn. Bibl. WNE UW: 27235 (1992 r.)] D. H. Bangs, Jr.: Plan marketingowy, Warszawa 1999. [Sygn. Bibl. WNE UW: 31692] A. Janc, M. Kraska, Credit scoring - nowoczesna metoda oceny zdolności kredytowej, Biblioteka Menedżera i Bankowca "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 2001 Bijak W., Podgórska M., Utkin J., Matematyka finansowa – teoria i praktyka obliczeń finansowych, Warszawa 1994 Dobija M., Smaga M., Podstawy matematyki finansowej i ubezpieczeniowej, PWN Warszawa 1996 Sierpińska, M., Jachna, T., Metody podejmowania decyzji finansowych, Warszawa 2007 Damodaran, A., Finanse korporacyjne – teoria i praktyka, Warszawa 2007 |
Efekty uczenia się: |
Student rozumie kompleksowość wymiaru finansowego realizowanego projektu gospodarczego. Student zna podstawy oceny efektywności i sprawności finansowej projektu, w tym analizę wskaźnikową. Student potrafi prognozować i ocenić wybrane elementy biznes planu. Student zna techniki oparte na analizie typu SWOT i umie je praktycznie zastosować Student zna podstawowe metody oceny ryzyka przedsięwzięcia i metody zapobiegania jego materializacji Student potrafi ocenić zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne projektu i zna podstawy przygotowywania wniosków o jego przyznanie, w tym kredytowych. Student zna główne metody lokowania produktu, potrafi opracować jego politykę cenową, dokonać wyboru właściwych kanałów dystrybucji, ocenić siłę konkurentów, zidentyfikować przesłanki decyzyjne klientów i wyodrębnić grupy zainteresowane nabyciem produktu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie w grupach całościowych biznes planów wybranych przedsięwzięć rynkowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Boguszewski, Krzysztof Opolski | |
Prowadzący grup: | Piotr Boguszewski, Krzysztof Opolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.