Ekonomia edukacji
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 2400-M2EDU |
| Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
| Nazwa przedmiotu: | Ekonomia edukacji |
| Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
| Grupy: |
Rozszerzenie Ekonomii studia magisterskie II stopnia - II rok |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Skrócony opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki). Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru. |
| Pełny opis: |
Konwersatorium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych zagadnieniami z obszaru ekonomii edukacji, w tym determiantami wyboru ścieżki kształcenia oraz wpływem kształcenia się na sytuację jednostki na rynku pracy (aktywność zawodową, zarobki). Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów z teorią oraz wynikami badań empirycznych z tego obszaru. Zajęcia mają formę wykładu oraz prezentacji wyników badań empirycznych połączonych z dyskusją na następujące tematy: 1. Edukacja jako inwestycja w kapitał ludzki 2. Teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty 3. Metody pomiaru efektów kształcenia się 4. Edukacyjna funkcja produkcji 5. Systemy edukacji w innych krajach 6. Determinanty wyboru ścieżki edukacyjnej 7. Inwestycje rodziców i otoczenia w umiejętności dziecka 8. Edukacja formalna 9. Efekty reform systemu edukacji formalnej 10. Kształcenie się za granicą 11. Edukacja pozaformalna 12. Edukacja nieformalna 13. Umiejętności kognitywne i niekognitywne Od studentów oczekuje się przygotowania i przedstawienia przed grupą prezentacji wyników wybranego badania empirycznego dotyczącego jednego z powyższych tematów. Szacunkowy nakład pracy studenta: 3ECTS x 25h = 75h (K) - godziny kontaktowe (S) - godziny pracy samodzielnej konwersatorium (zajęcia): 30h (K) 0h (S) egzamin: 2h (K) 0h (S) konsultacje: 4h (K) 0h (S) przygotowanie do konwersatorium: 0h (K) 24h (S) przygotowanie do egzaminu: 0h (K) 15h (S) Razem: 36h (K) + 39h (S) = 75h |
| Literatura: |
Artykuły naukowe oraz raporty z badań na temat determinantów oraz efektów kształcenia. Ich wykaz zostanie podany w trakcie zajęć. |
| Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student zna: 1. podstawowe teorie wyjaśniające podejmowanie kształcenia i jego efekty, 2. podstawowe metody badania efektów kształcenia, 3. wyniki kluczowych badań empirycznych dotyczących determinantów oraz efektów kształcenia. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia na ocenę są: 1. egzamin w formie testu (50%), 2. prezentacja wybranego artykułu naukowego (40%), 3. aktywność w trakcie zajęć (10%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Jacek Liwiński | |
| Prowadzący grup: | Jacek Liwiński | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
