Firma w globalnej gospodarce-Zarządzanie finansami i strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-PP3SL144 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Firma w globalnej gospodarce-Zarządzanie finansami i strategie marketingowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie przez uczestnika wiedzy ekonomicznej na poziomie III roku studiów na WNE UW. Elementem pożądanym, ale niekoniecznym, są własne zainteresowania zawodowe studentów. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przekazanie uczestnikom umiejętności niezbednych dla samodzielnego przygotowania i obrony pracy licencjackiej.Słuchacze zapoznani zostają z podstawowymi zasadami prac nad takimi zadaniami. W trakcie seminariun następuje też wybór obszarów tematycznych i konkretyzacja planów badawczych uczestników w tych obszarach. |
Pełny opis: |
Zadaniem seminarium jest przekazanie podstawowej, usystematyzowanej wiedzy teoretycznej i praktycznej związanej z zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania przedsiębiorstw w zglobalizowanej gospodarce. W trakcie zajęć student zostanie również zapoznany z metodologią pisania pracy licencjackiej oraz nauczy się podstawowych zasad pracy naukowej. Uczestnicy zajęć powinni nabyć umiejętności dotyczące analizy literatury naukowej, poznać metodologię badań naukowych i podstawowe zasady pracy naukowej, a także realizacji własnej pracy w oparciu o warsztat metodologiczny. |
Literatura: |
Dobór literatury zależy od konkretnych obszarów tematycznych poszczególnych prac magisterskich i jest dokonywany indywidualnie ze słuchaczami. |
Efekty uczenia się: |
A. Wiedza: Student wie jak sformułować ważny cel badawczy, postawić hipotezy naukowe, zebrać odpowiednią literaturę teoretyczną i empiryczną, zgromadzić dane empiryczne, wybrać właściwą metodę ich analizy i zastosować ją, wyciągnąć wnioski z badania i krytycznie się do nich ustosunkować. Student ma wiedzę o głównych etapach pracy badawczej, pojęciach konceptualizacji i operacjonalizacji, różnicach pomiędzy pytaniem a hipotezą badawczą. Student wie jakie są zasady przygotowania referatu, pracy magisterskiej i innej pracy pisemnej, jak można osiągnąć jej poprawność konstrukcyjną i formalną (zgodność ze standardami prac naukowych, respektowanie wymagań wynikających z praw autorskich ) Student zna metody prowadzenia analiz ekonomicznych. Student ma wiedzę o podstawowych narzędziach, wykorzystywanych w celu weryfikacji postawionych hipotez badawczych. Student zna metodologię ekonomii oraz sposoby formułowania i testowania hipotez badawczych; zna metodologię badań eksperymentalnych. B. Umiejętności: Student potrafi sformułować cel badawczy, postawić hipotezy badawcze / naukowe, zebrać odpowiednią literaturę teoretyczną i empiryczną, zgromadzić dane empiryczne, wybrać właściwą metodę ich analizy i zastosować ją, wyciągnąć wnioski z badania i krytycznie się do nich ustosunkować. Student potrafi napisać pracę licencjacką, poprawną merytorycznie i formalnie (zwięzłą, zgodną ze standardami prac naukowych, poprawną terminologicznie, zachowującą wymagania wynikające z praw autorskich). Potrafi napisać również inną pracę pisemną przestrzegając ww. zasad. Student ma umiejętność przygotowywania typowych wystąpień ustnych /prezentacji formalnych, wykorzystujących analizy własne i cudze. Student potrafi pozyskiwać dane i wyszukiwać informacje niezbędne w przygotowaniu pracy akademickiej na zadany temat z wykorzystaniem Internetu, katalogów bibliotek itp. Student potrafi formułować problemy i pytania badawcze oraz uzasadniać ich znaczenie w odniesieniu do literatury przedmiotu. Student potrafi przygotować referat z dbałością o stronę formalną zgodną z zasadami pisania prac naukowych oraz prac dyplomowych. C. Kompetencje społeczne: Student wiedząc, że zmiany gospodarcze powodują nieustanne zmiany sposobów ich analizy i zmiany w sposobach reakcji w odpowiedzi na nie, rozumie konieczność uczenia się przez całe życie. Student wykazuje postawę samodzielnego rozszerzania i doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Student wykazuje zrozumienie problemów, które obserwuje w otaczającym go świecie, jest w stanie zająć stanowisko w debacie publicznej o niezbędnych reformach w celu ich rozwiązania Student posiada świadomość obszarów wiedzy i umiejętności, które opanował, jak i braków w swojej wiedzy i umiejętnościach. Zna sposoby ich uzupełniania. Student docenia korzyści własne i społeczne pracy zespołowej (w grupie). Student potrafi pracować grupowo. Student umie wykorzystać wiedzę i umiejętności w aktywności z zakresu przedsiębiorczości. Student umie odpowiednio formułować priorytety w pracy oraz rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zadań zawodowych. Student docenia wagę rzetelności i systematyczności pracy. Student potrafi terminowo wywiązywać się z obowiązków i samodzielnie planować swój czas pracy. Wykazuje dyscyplinę w terminowej realizacji wymogów zaliczeniowych. KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KW03, KK01, KK02, KK03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia I semestru jest aktywne uczestnictwo i wybór obszaru tematycznego pracy licencjackiej. Warunkiem zaliczenia II semestru jest opracowanie zaakceptowanego konspektu pracy. Ostatecznym, wymaganym od uczestników, efektem seminarium jest przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.