Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Education and welfare

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-PP3SL203
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Education and welfare
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria licencjackie

Skrócony opis:

Bachelor's Thesis Seminar is directed to 3rd year students, who would like to write a thesis devoted to the analysis of education systems and economy. The seminar starts with introductory classes devoted to the presentation of theories and results of most important empirical studies in economics of education the methodology of economic research and the rules for preparing and submitting bachelor theses. The basic are also presented. Topics include cost‐benefit analysis of education, the signaling vs. human capital debate, race and gender issues in education, education production functions and financing education at the elementary, secondary, and post‐secondary levels. Later during the course students receive guidance in selecting a topic for the thesis. For example, the thesis can be devoted to a particular country or it can cover a cross section of different countries.

Pełny opis:

Bachelor's Thesis Seminar is directed to 3rd year students, who would like to write a thesis devoted to the analysis of education systems and economy. The seminar starts with introductory classes devoted to the presentation of theories and results of most important empirical studies in economics of education the methodology of economic research and the rules for preparing and submitting bachelor theses. The basic are also presented. Topics include cost‐benefit analysis of education, the signaling vs. human capital debate, race and gender issues in education, education production functions and financing education at the elementary, secondary, and post‐secondary levels. Later during the course students receive guidance in selecting a topic for the thesis. For example, the thesis can be devoted to a particular country or it can cover a cross section of different countries.

In 1st semester students are preparing and presenting the preliminary outline of the bachelor thesis. In 2nd semester students are preparing the bachelor thesis. During first month of semester presentation of science article are required.

Literatura:

Choice of literature depends on students' interests.

Efekty uczenia się:

a) Wiedza

1. Student ma wiedzę o wpływie edukacji na dobrobyt populacji

2. Student zna metody i narzędzia używane do analizy kapitału ludzkiego i jego wpływu na procesy gospodarcze.

b) Umiejętności

1. Student potrafi modelować, analizować i interpretować społeczne i ekonomiczne procesy wynikające ze rozwoju kapitału ludzkiego

2. Student wykorzystuje wiedzę uzyskaną w czasie studiów i swoje własne analizy do rozwiązywania problemów badawczych

3. Student potrafi przeprowadzić analizę ekonometryczną, dokonać wyboru danych, zaprezentować wyniki badania i spisać je w formie pracy licencjackiej

c) Kompetencje społeczne

1. Student jest w stanie zdefiniować priorytety procesu badawczego

2. Student jest w stanie zdobywać i podnosić swoją wiedzę i umiejętności

KW01, KW02, KW03, KU01, KU02, KW03, KK01, KK02, KK03

Metody i kryteria oceniania:

Seminarium jest zaliczone, jeżeli student złoży pracę licencjacką. W I semestrze zaliczenie jest na podstawie postępów studenta i prezentacji wygłoszonej na seminarium

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.
ul. Długa 44/50
00-241 Warszawa
tel: +48 22 55 49 126 https://www.wne.uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)