Korporacje transnarodowe, marketing i marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-PPMG049 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Korporacje transnarodowe, marketing i marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Seminaria magisterskie studia magisterskie II st. (stacjonarne i niestacjonarne-wieczorowe) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz/lub podstaw marketingu. Zalecane jest zaliczenie następujacych przedmiotów: korporacje transnarodowe, podstawy marketingu, marketing II oraz international marketing. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest po pierwsze pogłębienie wiedzy uczestników z zakresu kluczowych zagadnień strategii korporacji transnarodowych, marketingu oraz marketingu międzynarodowego. Następnie ,dokonanie wyboru tematyki pracy magisterskiej i jej uściślenia przez każdego uczedstnika. Kolejnym celem jest prezentacja i omawianie problematyki pracy magisterskiej. Celem końcowym jest napisanie w terminie pracy magisterskiej. Metoda realizacji celów to referowanie i dyskusja nad poszczególnymi problemami a po wybraniu tematyki pracy magisterskiej dyskusja nad jej fragmentami oraz nad zagadnieniemi szczegółowymi z jej zakresu. Seminarium przeznaczone jest dla osób zainteresowanych problematyką seminarium i pragnących napisać z tego zakresu pracę magisterską. Zaliczenie na podstawie oceny z prezentacji wybranych zagadnień oraz fragmentów pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
50% czasu w pierwszych 2 semestrach seminarium przeznaczone jest na następujące przykładowe zagadnienia: strategie korporacji transnarodowych wg ich krajów pochodzenia, wpływ różnic kulturowych w krajach przyjmujących na strategie wejścia i ekspansji korporacji, wieloaspektowa analiza zagranicznych inwestycji bezpośrednich, oddziaływanie korporacji transnarodowych na gospodarki krajów macierzystych oraz przyjmujących, ewolucja form funkcjonowania korporacji transnarodowych. Następne 50% czasu przeznaczone jest na marketing w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Przykładowe zagadnienia obejmują: analizę w wymiarze krajowym i globalnym strategii produktu, ceny, dystrybucji i promocji; efekt kraju pochodzenia na wybór produktu przez nabywcę, wybór strategii standaryzacji/globalnej lub dopasowania do specyfiki lokalnych lub regionalych rynków, rola internetu w nowoczesnym marketingu dóbr konsumpcyjcych oraz instytucjonalnych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: John H.Dunning, Sarianna M. Lundan: Multinational Enterprises and the Global Economy , 2nd edition, Cheltenham 2008. Marian Gorynia: Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, Warszawa 2007. Philip Kotler: Marketing, Poznań 2005. Warren J. Keegan, Mark S. Green: Global Marketing, Upper Saddle River 2005. Jean-Pierre Jeannet, H. David Hennessey: Global Marketing Strategies, Boston 2007. Literatura uzupełniająca : wybrane art. z naukowych czasopism krajowych i zagranicznych . |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz powinien posiadać zaawansowaną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z wybranego przez siebie zakresu tematycznego seminarium, która pozwoli mu na napisanie i obronę pracy magisterskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę seminarium składają się następujące elementy: w 10% obecność na zajęciach, w 30% aktywność na zajęciach , tzn. udział w dyskusji po opanowaniu zadanego do przeczytania materiału i w 60% ocena z indywidualnych prezenatcji na zajeciach oraz złożonych fragmentów pracy magisterskiej. Każdy uczestnik seminarium powinien mieć min. 3 prezentacje na semestr. Pod koniec 4 semestru seminarium praca magisterska powinna być ukończona/napisana w całości. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.