Marketing Mix Modelling w praktyce – Wprowadzenie do R, Tidyverse i przetwarzanie danych - cz. I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW321 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing Mix Modelling w praktyce – Wprowadzenie do R, Tidyverse i przetwarzanie danych - cz. I |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia EP - grupa 1 (3*30h) Przedmioty kierunkowe do wyboru - studia II stopnia IE - grupa 1 (6*30h) Przedmioty kierunkowe do wyboru- studia I stopnia EP Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich IE Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu wprowadzenie Studentów w praktyczny świat biznesu. Kluczowym celem przedmiotu jest pokazanie, jak przełożyć wyniki modelowania i suche statystyki na akcyjne biznesowo rekomendacje. Na przestrzeni jednego semestru studenci dowiedzą się, jakie zastosowania ma ekonometria w świecie marketingu oraz będą mieli okazje rozwinąć kompetencje kluczowe na rynku pracy. Zdobędą również podstawy wiedzy marketingowej. W trakcie zajęć wykonany zostanie szereg ćwiczeń praktycznych obejmujących pracę z danymi z użyciem R Studio (wystarczy bardzo podstawowa znajomość – umiejętność uruchomienia programu i absolutnie podstawowej obsługi – reszty nauczycie się w trakcie zajęć), tworzenie podstawowych modeli, przeprowadzanie kluczowych analiz biznesowych oraz tworzenie rekomendacji. |
Pełny opis: |
1. Czym jest Marketing Mix Modeling? • Plan przedmiotu: agenda spotkań • Warunki zaliczenia przedmiotu • Dostawcy MMMów - charakterystyka rynku, ścieżka kariery, model pracy, role w zespole. • Czym jest MMM – na dużych klockach. • MMMy – ekonometria czy analityka? Porównanie z innymi formami pomiaru efektywności mediów. • Rola projektu MMM w strategii marki. • Na jakie pytania odpowiada ekonometria? • Proces projektu ekonometrycznego • BRIEFIENG na projekt – Data validation 2. Wprowadzenie do R, tidyverse, set-up środowiska – część 1 • Instalacja R i RStudio • Przydatne skróty klawiszowe, • instalacja pakietów • Obsługa RStudio • Zasady pisania kodów w R • Intro to Tidyverse 3. Wprowadzenie do R, tidyverse, set-up środowiska – część 2 • biblioteki w ramach tidyverse – readr, tidyr, tibble, dplyr, lubridate, purr, ggplot • porównanie ggplot vs plotly • modelowanie w R – przykłady funkcje niezbędnych przy modelowaniu (MMM in practise część II) 4. R Markdown – czyli jak efektywnie i efektownie przedstawić swój kod 5. Przygotowanie bazy do modelowania (1 – dane sprzedażowe) • Zmienne uwzględniane w modelach na przykładzie kategorii FMCG • Dane panelowe i szeregi czasowe • Postać bazy do modelowania • Częstotliwość danych i jej implikacje • Wybór odpowiedniej zmiennej modelowanej • Sposoby agregacji wartości i wolumenu sprzedaży • Dystrybucja numeryczna vs ważona • Cena, informacje o promocjach 6. Przygotowanie bazy do modelowania (2 – czynniki zewnętrzne) • Jak uwzględnić w bazie do modelowania czynniki zewnętrzne: i. COVID, ii. Sezonowość iii. Makroekonomię/Demografię iv. Trade v. Pogodę vi. Święta 7. Przygotowanie bazy do modelowania (3 – dane mediowe) • Metody pomiarów mediów i dostawcy danych • Czym jest GRP? • Impresje czy Kliki? • Czym jest AdStock? 8. Przygotowanie prezentacji • Praktyczne wskazówki jak przygotować dobrą prezentację • Storytelling with data – podsumowanie najważniejszych punktów • Przykładowe prezentacje Data Validation 9. Prezentacje studentów na DV 10. Prezentacje studentów na DV 11. Kurs kończy się wręczeniem Certyfikatów dla Studentów. |
Literatura: |
Market Response Models: Econometric and Time Series Analysis: Dominique M. Hanssens, Leonard J. Parsons, Randall L. Schultz |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studenci wiedzą czym jest Marketing Mix Modelling Studenci potrafią wskazać najważniejsze czynniki marketingowe, które powinny być uwzględnione w modelowaniu Umiejętności: Studenci wiedzą jak przygotować podstawową bazę do modelowania i potrafią wybrać odpowiednią formę zmiennej Studenci potrafią wyciągnąć pierwsze wnioski na podstawie graficznej analizy danych Studenci potrafią wychwycić ewentualne błędy w danych Studenci potrafią przygotować prezentację zgodną z wymaganiami Storytelling with Data Studenci zdobędą/udoskonalą umiejętność przetwarzania danych w programie R Studio oraz za pomocą R Markdown, co pozwoli zdobyć praktyczne umiejętności kluczowe na rynku pracy Kompetencje społeczne: Studenci wiedzą jak w zrozumiały sposób prezentować pierwsze wnioski i hipotezy na podstawie danych |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie prezentacji Data Validation Na ocenę złożą się też prace domowe i aktywność na zajęciach (bonusowe punkty). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Nehrebecka | |
Prowadzący grup: | Natalia Nehrebecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Nehrebecka | |
Prowadzący grup: | Natalia Nehrebecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.