Specyfika zasobów ludzkich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-ZEWW554 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Specyfika zasobów ludzkich |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych |
Grupy: |
Przedmioty wyboru kierunkowego dla studiów licencjackich MSEM |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Skrócony opis: |
1. Celem zajęć jest dostarczenie słuchaczom praktycznych doświadczeń związanych z kształtowaniem i analizą zasobów ludzkich. Efektem nauki jest zwiększenie świadomości posiadanych zasobów wewnętrznych. 2. Treść: Tworzenie systemu organizacyjnego przez ludzi musi respektować poziom ich świadomości i potrzeb, wartości i interesów. Zasoby człowieka znacznie przekraczają przedmiotową wizję człowieka w organizacji, co ma bezpośredni wpływ na efekty podejmowanych działań i porozumienie między ludźmi. 3. Metoda: konwersatorium i zadania 4. Studenci studiów dziennych 5. Forma zaliczenia: napisanie referatu wykorzystujące nabyte umiejętności i zalecaną literaturę |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie z: • Zasobem ludzi i ich wewnętrznymi możliwościami • Poziomami dokonywanych zmian i rozwoju • Poziomami neurologicznymi R. Diltsa. • Materialnym środowiskiem życia • Ludzkim wymiarem kontaktów • Dynamiką przejawianych zachowań • Nauką kształtowania nowych umiejętności • Rolą przekonań w osiąganiu sukcesu • Wartościami ich funkcjami w porozumiewaniu się i rozwoju • Hierarchią wartości • Wymiarem własnej tożsamości • Misją życiową • Duchowością - Core transformation • Harmonizowaniem poziomów Szacunkowa liczba godzin na osiągnięcie efektów kształcenia: 30+20 |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Dilts R.B., Przywództwo z wizją, NLP Neuroedukacja, Lublin 2007 • Merlevede P.E., Bridoux D., Vandamme R., Rozwój inteligencji emocjonalnej, Sensus, Gliwice 2008 • Molden D., NLP dla menedżera, ONE Press, Gliwice 2009 Literatura uzupełniajaca • Collins J.C. Porras J.I, Wizjonerskie organizacje, Warszawa 2003 • Peters T., Waterman, R., Poszukiwanie doskonałości w biznesie, Warszawa 2000 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: • Sformułuje użyteczne zasady postępowania z ludźmi i ze sobą • Określi swoje wewnętrzne cechy i zasoby • Opisze swoje doświadczenia wg poziomów występujących informacji • Wyznaczy swoje potrzeby i możliwości na poziomie środowiska materialnego • Uwzględniani swoje zachowania do wywołania pożytecznej zmiany • Ukształtuje strategie potrzebnych umiejętności • Stworzy użyteczne przekonania • Ustali wartości potrzebne do rozwoju • Pokieruje rozwojem swojej tożsamości • Sprecyzuje swoją misję życiową • Poprzez harmonizowanie poziomów dokona kompleksowych i spójnych zmian SU05, SU06, SK01, SK03, SU04, SU03, SU02, SU01, SW03, SW02, SW01, SW04, SW05, SK02, SK04 |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła - 50% praca semestralna - 50% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych.